Bloembollen (ik heb het over tulpenbollen) zijn niet giftig, er zit wel een stof in die als het in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd schadelijk kan zijn voor een paard. In de veehouderij is het heel gebruikelijk dat er aan de koeien bollen wordt gevoerd. Het is wel belangrijk dat er niet te veel zand en grond in zit, want dat blijft hangen in de maag of darmen van het dier. Tegenwoordig worden de meeste bollen op water gekweekt en komt er geen grond maar aan te pas. Een paar bollen is niet schadelijk voor je paard. Ik heb zelf wel eens gehoord dat er bij een paard wat ziek was een speciaal bollendieet is voorgeschreven om de darmflora weer op orde te krijgen. Ik zou zeker niet gaan experimenteren met bollen, maar een paar bollen voor "het lekker" kan geen kwaad. Wil je het echt helemaal zeker weten kun je het beste even advies vragen aan de dierenarts of aan een voedingsdeskundige.
Mijn paard eet regelmatig een handje bollen ( een stuk of 5/6) en hij is er nog nooit ziek van geworden, hij vindt het heerlijk. Aan de rest van de paarden geef ik het niet, en doe het puur als extraatje voor mijn paard omdat hij er zo gek op is. Dus voor zekerheid even aan een deskundige vragen, maar ze gaan echt niet dood van een paar bollen (tulpenbollen)