containerstal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

madelon31

containerstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 17:35

hoi,

Kan iemand zijn of haar ervaringen vertellen over containerboxen?
Zijn deze in de winter erg koud? in de zomer staan ze buiten dus dan maakt het niet zoveel uit dat het dan te warm word.
Maar het gaat mij om de winter. de container staat niet afgeschermd dus gewoon in de openlucht.

Wie wil er zijn mening over geven?

Alvast bedankt!

Groetjes Maatje

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:20

Ik vind containerstallen echt kút..
In de zomer worden ze echt énorm warm, niet dat jou pony's er last van hebben, maar als ze door omstandigheden niet naar buiten mogen (boxrust) heb je wel een probleem..
In de winter is het wel koud zo in de open lucht, maar goed, het is beter dan een schuilstal. Als je de opening naar de kant zet waar de wind meestal niet vandaan komt is het niet zo erg

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:38

Ligt eraan wat voor container je hebt.
Je hebt ze compleet van staal
en je hebt ze van heel hard hout (triplex)

Ik heb m dus van hout en die bevalt prima! "s winter niet koud en in de zomer aangenaam.

Ook is een voordeel dat je geen bouwvergunning hoeft te hebben voor een container.

Wil je meer weten pm gerust

Manon

Re: containerstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:38

Ik vind ze in de winter niet koud, iig niet kouder dan andere open stallen. Frisse lucht is gezond, zolang het maar niet tocht of ze met hun snoet continu in de wind staan.

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:59

oke bedankt jullie voor zover. Ik ga er eens goed over na denken.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:15

zorg dat als je container stallen neemt, je stallen hebt die goed ventileren. mijn ervaring is dat je vaak condens hebt op de plafonds wat als water weer neerkomt op je paard.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:30

Als je gewoon zo'n metalen container hebt dan is die niet echt comfortabel. Je zou hem in ieder geval beter kunnen isoleren. Als open schuilstal zijn ze misschien wel handig, al vind ik ze niet echt mooi. Voor twee kleinere pony's kan de ruimte wel toe, maar als je een wat grotere pony of paard hebt dan wordt het met 2 paarden wel erg krap.