Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

PingWing schreef:*lol* alles kan zolang je t zelf mooi vind
N dressuur dekje onder n veelzijdigheidszadel vind ik persoonlijk vaak wel mooier uitzien, maar met vzh dekjes onder dressuurzadels kan het gebeuren dat je n stuk dekje te kort komt.
Mag ik vragen waarom je deze vraag steld?
Juco schreef:Ik vind dat het NIET kan.
En wel om deze reden: Een dressuurdekje is hoger uitgesneden opde schoft. Leg je daar een vzh zadel op, dan komt het op de schoft dubbel te zitten.
Een vzh dekje onder een dressuurzadel trekt te veel aan het dekje, waardoor ze op de schoft te strak komen te zitten.
Bovendien is het niet praktisch met betrekking tot de zweetbladen.
(en mooi is het m.i. al helemaal niet, zeker als je weet dat je paard er last en drukkingen van kan krijgen)
Een pad (zonder lusjes daarentegen past wel onder elk zadel omdat die niet door die lusjes gedwongen wordt.
Juco schreef:Dan gaat je dekje schuiven.
Juco schreef:Maar dan heb je nog wel de problemen bij de schoft.

cissy schreef:die hebben dit topic nog niet gelezen...
omdat meerdere mensen het doen wil nog niet zeggen dat het goed is...

Juco schreef:Ik vind dat het NIET kan.
En wel om deze reden: Een dressuurdekje is hoger uitgesneden opde schoft. Leg je daar een vzh zadel op, dan komt het op de schoft dubbel te zitten.
Een vzh dekje onder een dressuurzadel trekt te veel aan het dekje, waardoor ze op de schoft te strak komen te zitten.
Bovendien is het niet praktisch met betrekking tot de zweetbladen.
(en mooi is het m.i. al helemaal niet, zeker als je weet dat je paard er last en drukkingen van kan krijgen)
RaQuKA schreef:Ja oke, maar dan vraag ik me af waarom je zoveel mensen ziet rijden met een dres.dekje onder een vzhzadel en daar nooit iets over hoort.

Auky schreef:Ik heb dressuurdekjes onder mijn VZH liggen, trekt niet, zit niet dubbel, niks, nergens last van.
Heb dressuurdekjes omdat het altijd het idee was een dressuurzadel aan te schaffen.
Nu we vrijwel zeker zijn van het aanschaffen van een barefoot, gaan er binnenkort toch weer een hoop dekjes de deur uit