Dres.dekje onder Vz zadel en andersom?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Dres.dekje onder Vz zadel en andersom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 15:50

Hoi,

Wat vinden jullie mooier? Gewoon een dres. dekje onder een dres.zadel en het zelfde bij een vzh zadel? Of dres.dekje onder Vzh zadel?
gr karin
Laatst bijgewerkt door Karin_deB op 09-02-06 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:52

*lol* alles kan zolang je t zelf mooi vind

N dressuur dekje onder n veelzijdigheidszadel vind ik persoonlijk vaak wel mooier uitzien, maar met vzh dekjes onder dressuurzadels kan het gebeuren dat je n stuk dekje te kort komt.

Mag ik vragen waarom je deze vraag steld?

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 15:56

PingWing schreef:
*lol* alles kan zolang je t zelf mooi vind

N dressuur dekje onder n veelzijdigheidszadel vind ik persoonlijk vaak wel mooier uitzien, maar met vzh dekjes onder dressuurzadels kan het gebeuren dat je n stuk dekje te kort komt.

Mag ik vragen waarom je deze vraag steld?

Eigenlijk is de vraag verkeerd gesteld, ik zal hem zo veranderen. MAar ik vroeg me gewoon af wat iemand mooier vindt staan, vandaar

Juco

Re: Dres.dekje onder Vz zadel en andersom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:58

Ik vind dat het NIET kan.

En wel om deze reden: Een dressuurdekje is hoger uitgesneden opde schoft. Leg je daar een vzh zadel op, dan komt het op de schoft dubbel te zitten.
Een vzh dekje onder een dressuurzadel trekt te veel aan het dekje, waardoor ze op de schoft te strak komen te zitten.

Bovendien is het niet praktisch met betrekking tot de zweetbladen.

(en mooi is het m.i. al helemaal niet, zeker als je weet dat je paard er last en drukkingen van kan krijgen)

Een pad (zonder lusjes daarentegen past wel onder elk zadel omdat die niet door die lusjes gedwongen wordt.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:59

Juco schreef:

En wel om deze reden: Een dressuurdekje is hoger uitgesneden opde schoft. Leg je daar een vzh zadel op, dan komt het op de schoft dubbel te zitten.
Een vzh dekje onder een dressuurzadel trekt te veel aan het dekje, waardoor ze op de schoft te strak komen te zitten.

(en mooi is het m.i. al helemaal niet, zeker als je weet dat je paard er last en drukkingen van kan krijgen)

Een pad (zonder lusjes daarentegen past wel onder elk zadel omdat die niet door die lusjes gedwongen wordt.

Maar als je dan gewoon geen lusjes gebruikt dan ?

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:00

Dan gaat je dekje schuiven.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 16:02

Juco schreef:
Dan gaat je dekje schuiven.

Ik rij altijd met een dekje zonder lusjes, en dat schuift ook niet.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:04

Maar dan heb je nog wel de problemen bij de schoft.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:09

Zelf rij ik met Anky dekjes onder mijn dressuurzadel.
Maar volgens mij is het geen probleem om Anky dekjes onder een veelzijdigheidszadel te gebruiken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 16:10

Juco schreef:
Maar dan heb je nog wel de problemen bij de schoft.

Ja oke, maar dan vraag ik me af waarom je zoveel mensen ziet rijden met een dres.dekje onder een vzhzadel en daar nooit iets over hoort.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:40

die hebben dit topic nog niet gelezen...
omdat meerdere mensen het doen wil nog niet zeggen dat het goed is...

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 16:48

cissy schreef:
die hebben dit topic nog niet gelezen...
omdat meerdere mensen het doen wil nog niet zeggen dat het goed is...

nee dat maakt het idd niet goed, maar als er zoveel mensen mee rijden, ik heb er nog nooit wat over gehoord, dus dan zal toch heus niet iedereen er last van hebben? Lijkt me niet dat als er zoveel mensen meerijden en dit allemaal weten, dat ze gewoon doorrijden..

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:56

ik heb ook een dressuur dekje onder mijn VZH(neigend naar dressuur) zadel. soms schuft hij een beetje weg maarja, vondt het een mooi dekje en was er niet in vzh.
zo ziet dat er ong uit. heb geen duidelijkere foto, maar het dekje zie je nog wel aan de voorkant, dus kan tog wel?

Afbeelding

op die foto ben ik niet hoor=P is me zus die Niet aan paardrijden doet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:00

Juco schreef:

mijn paard heeft dus nergens drukkingen, en het dekje trekt ook niet strak op de schoft, is een kwestie van goed opzadelen, en zoals op de foto is te zien valt dat bij die zweetbladen ook wel mee. ik zal wel eens een foto maken van hoe het dekje bij de schoft ligt, kun je het zelf zien.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:19

Ik heb meer een deel gewoon vzh dekjes of anky pads onder mn vzhzadel.Maar heb ook 2 dressuur dekje en die liggen ook gewoon netjes er onder niet strak op de schoft of wat dan ook.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:08

RaQuKA schreef:
Ja oke, maar dan vraag ik me af waarom je zoveel mensen ziet rijden met een dres.dekje onder een vzhzadel en daar nooit iets over hoort.

Omdat helaas steeds meer mensen niet eens het verschil tussen veelzijdig en dressuur weten. Laat staan dat ze t zien. En al zien ze t al wel dan zien ze een dekje alleen als een mode artikel en niet als een onderdeel van t harnachement.

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:16

Dan moet ik nodig om dressuurdekjes
Ik heb namelijk alleen maar vz dekjes , omdat ik net ben overgestapt naar dressuurzadel.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:22

Ik heb dressuurdekjes onder mijn VZH liggen, trekt niet, zit niet dubbel, niks, nergens last van.

Heb dressuurdekjes omdat het altijd het idee was een dressuurzadel aan te schaffen.
Nu we vrijwel zeker zijn van het aanschaffen van een barefoot, gaan er binnenkort toch weer een hoop dekjes de deur uit

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:24

Auky schreef:
Ik heb dressuurdekjes onder mijn VZH liggen, trekt niet, zit niet dubbel, niks, nergens last van.

Heb dressuurdekjes omdat het altijd het idee was een dressuurzadel aan te schaffen.
Nu we vrijwel zeker zijn van het aanschaffen van een barefoot, gaan er binnenkort toch weer een hoop dekjes de deur uit

Offtopic: Als je nog een dekje zoekt, heb nog een Physiopad te koop. Ik heb mn zadel pas verkocht wegens overlijden pony, en nou nog die pad.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:24

Waarom zou er nou een dresuurdekje of vd dekje uitgevonde zijn

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:34

ik heb mijn dressuurdekje niet voor de mode hoor, het is omdat mijn paardn niet tegen die harde gestikte randjes van dekjes kan. toen zag ik deze(zie foto) en die heeft gewoon zachte rand, maar was er alleen in dressuur uitvoering, maar past ook nog wel onder mijn Vzh hoor.