Heeft jouw paard een "tik"?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Heeft jouw paard een "tik"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 10:44

Mijn paard heeft een tik, als hij het ergens niet mee eens is, hij wil eten of hij verveeld zich dan doet hij zijn tong uit zijn mond, aan de zijkant, en dan gaat hij zijn tong op en neer bewegen, alsof hij iets tussen zijn tand heb.
Dit kan hij net zo lang doen tot dat het schuim op ze mond staat....

Mijn vorige paardje deet soms gekke bekken trekken.
Moeilijk uit te leggen maar ik porbeer het: Hij deet dan zijn mond open en beweegde zijn onderkaak verticaal van zijn bovenkaak, waardoor hij dus een gekke (scheve) ben trok....

Hebben jullie paarden ook zoiets?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:49

Mijn paard slaat heel erg met haar achterbenen op de grond.

waarschijnlijk komt dat omdat ze mok heeft gehad en toen deed ze dat ook.. Maar dan maakte ze van die endorfines aan om de eventuele pijn te verzachten.

Nu is de mok over en ze doet dat nog steeds.. Gewoon als ik haar sta te poetsen of als ze staat te eten.. Daarna is ze ook helemaal in de wolkjes. Je ziet dr dan echt zo staan van ooohw dat is lekker

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:50

urissa gaat na het eten van brokken altijd met haar bovenlip over de onderkant van haar eetbak... dat maakt een heel vervelend geluid, haha

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 10:54

Grappig om te lezen!
Ik ben benieuwd naar nog meer tikken van paarden

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:56

Mijn paard loopt af en toe rondjes in zijn stal. Dit heeft hij overgehouden aan een nare tijd, nu doet hij het alleen nog als hij druk is.

Verder maakt hij een "mummelmondje" als hij iets lekkers krijgt (appel, wortel, brood, klontje etc) Hij trejkt zijn lippen dan naar binnen, zuigt zeg maar vacuum en staat zo 5 minuutjes... nwet of hij zijn gebit uitheeft.... hihihi

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:00

Hey Arrabel.....

Scheepers zit een bepaalde dag in de week of op afspraak in Kootwijkerbroek om te kraken..
Kost 100 euro maar hij is echt heel erg goed.
Als je Kootwijkerbroek belt weet je wanneer hij daar is of als je zijn 06 belt...
Persoonlijk vind ik hem erg goed, heeft mijn paard prima geholpen na een valpartij...

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:01

Happen op commando 8)
Tong uitsteken, heel idioot der kop bewegen

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:02

Jel heeft ALTIJD een strootje uit zijn muil hangen. Het is echt geen gezicht, zelfs na een emmer slobber zit'ie er nog

Arrabel

Re: Heeft jouw paard een "tik"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 11:12

Citaat:
Verder maakt hij een "mummelmondje"

Die is grappig!!!!!

Citaat:
Scheepers zit een bepaalde dag in de week of op afspraak in Kootwijkerbroek om te kraken..
Kost 100 euro maar hij is echt heel erg goed.

Dankjewel voor de tip!

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:18

sjietaah schreef:
waarschijnlijk komt dat omdat ze mok heeft gehad en toen deed ze dat ook.. Maar dan maakte ze van die endorfines aan om de eventuele pijn te verzachten.

Endorfines maak je aan tijdens seks en als je pijn hebt. Zodra dat over is zijn er bepaalde dieren die eigenlijk verslaafd raken aan hun eigen pijnstiller en hem dus als het ware 'opwekken'. Daarom blijven ze vaak na een periode met pijn een bepaalde tik houden om die endorfines aan te maken.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:15

Simon staat altijd te schrapen als ik meer als 3 meter wegloop. Loop ik 1 stap terug dan staat hij me echt aan te kijken van Dat mag niet he.

Zodra ik het zadel op leg gaat hij ook staan kreunen. Af en toe ff een kreuntje.

Als hij met rijden geen zin heeft om te werken gaat hij zuchten. Dan ga ik halthouden en dan hoor je hem echt zuchten.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:28

sjietaah schreef:
Mijn paard slaat heel erg met haar achterbenen op de grond.

Nu is de mok over en ze doet dat nog steeds.. Gewoon als ik haar sta te poetsen of als ze staat te eten.. Daarna is ze ook helemaal in de wolkjes. Je ziet dr dan echt zo staan van ooohw dat is lekker

Ja.. een tinker die ik ken doet dat ook.
Een beetje een tic ja
Mijn eigen paardje heeft verder geen tik

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:33

mijn pony heeft ook een tic en wel een hele gekke:

als hij licht gestressed is, pakt hij met zijn onderkaak een randje beet, en drukt dan even

t is absoluut geen kribbebijter of luchtzuiger hoor, hij maakt net een andere beweging daarvoor...en doet t dus alleen als hij ietwat geirriteerd is, bijvoorbeeld met opzadelen

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:35

die van mij heeft afentoe dat ze de hele tijd met haar hoofd schud wel irritant maar ja het hoord er denk een beetje bij

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:35

mijn verzorgpony (tje) gaat dan met z'n hoofd zwaaien (alle kanten opgooien) of hij drukt z'n neus tegen je aan (ik geef 'm dan wel een mep trug )

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:37

Als mijn paard biks krijgt staan ie de hele tijd met zijn voorbenen te dansen (zo noem ik het altijd maar) het is geen stampen of krabben, het ziet er grappig uit.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:48

Iris heeft tijdens het aansingelen, opzij in de lucht bijten. Ok als je toevallig in haar bijtzone staat, dan kan je wel eens een probleem hebben.

En zodra je haar bit in doet gaat ze met haar hoofd ja knikken en dan laat ze haar lippen klapperen, dat hoor je ook echt. Dit doet ze ook zodra ik haar lange teugel geef na het rijden.
Ik heb het maar goudguppen genoemd.

dus die van mij is ook niet helemaal wijs. Maar ja, ze zeggen dat de baasjes en de paardjes op elkaar lijken...oeps

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:50

orion1996 schreef:
sjietaah schreef:

Endorfines maak je aan tijdens seks en als je pijn hebt. Zodra dat over is zijn er bepaalde dieren die eigenlijk verslaafd raken aan hun eigen pijnstiller en hem dus als het ware 'opwekken'. Daarom blijven ze vaak na een periode met pijn een bepaalde tik houden om die endorfines aan te maken.

Mijn paard maakt ze aan hoor.. Die heeft geen seks

Nee maar ik snap wel wat je bedoelt.. En wat je zegt dat wist ik al
Ze is er dus duidelijk aan verslaafd..
Vooral als ze zenuwachtig is doet ze het vaak..

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:51

De mijne gaat altijd ontzettend aan je schuren als ik van em afstap.. das opzich nie zo gek, maar hij doet het ook heel erg als je zn dek af hebt gedaan..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:33

Devlin,een oude pony van me ging altijd gapen als ze het bit zag,
en als ze hem net in had ook nog een paar x.

was wel makkelijk, haar mond was al open,ik kon zo hup het bit erin hamgen!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:51

Als Dennis ongeduldig is en weg stapt(want weg draven word je moe van , ook als je ongeduldig ben) kinkt hij 1x zijn hoofd opzij.
En als hij opgezaldeld op de poetsplaats moet staan en hij staat er te lang wil hij vaak ff 3 of 4x op en neer weven(maar als hij dus niet opgezadeld op de poetsplaats staat kan je hem rustig een uur laten staan zonder dat hij in beweging komt ).

Ukje vind het leuk om haar neus tegen auto's te stoten, muts. Als ik thuis kom en langs het hek van de padock rijd komt ze aan, hoofd door het hek en neus tegen mijn auto. Doosje .

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:24

mijn pony ging heel raar met haar hooft knikken, soms minuten lang... als je de radio op house had leek het net of ze naar de muziek luisterde en haar hoofd mee beweegde... de dieren arts zei dat het geen kwaad kon.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:25

Sjors heeft een aantal tics . Zo maakt hij zelf zijn staldeur open . Omdat die nu speciaal op slot is, kan hij er niet zelf meer uit maar hij blijft fanatiek de sluiting open trekken .

Andere tics zijn bijv. zijn koffie of warme chocomel verslaving. Ook vindt hij het heerlijk om naast zijn staartwortel gekriebeld te worden, hij laat dan zijn volledige uitrusting zakken zeg maar .

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:26

Smakken als hij ziet dat ik iets eet wat hij niet mag.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:31

Oh, Sjors begint ook zijn lippen af te likken als hij ziet dat ik eraan kom met wat lekkers . Ook heel schattig .