Werkschoenen, welke zijn het beste?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 23:56

Ik werk op een paardenbedrijf en heb wel werkschoenen (met stalen neuzen), maar deze schoenen irriteren mijn hakken heel erg.
Ik loop al een paar maanden met plijsters op mijn hakken, maar krijg daar nu ook irritatieplekken van. Het is nu zelfs zo dat 1 van de hakken 2 keer zo dik is als normaal!
Tijd voor nieuwe schoenen dus, maar welke zijn het beste?
Ik heb gehoord dat Ariat schoenen goed zijn, maar met welke schoenen hebben jullie goede ervaringen?

Anoniem

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 01:50

Ariat Cobalt Devon Pro:

Afbeelding

Ik heb ze in het zwart.

Ze zitten echt heerlijk. Kan er uren mee lopen zonder last van mijn voeten te krijgen (en ik heb best lastige voeten qua schoenen). Ook zijn ze erg fijn om mee te rijden en staan ze heel netjes onder leren chaps.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:41

Kisten, ik zweer erbij, ze zitten als een huis en zijn stevig en waterdicht.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:52


Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:04

Ik heb al verschillende merken gehad. Dr. Martens, Timberland en Caterpillar zijn wat duurder in aanschaf maar gaan langer mee en zitten prachtig. Caterpillar en Timberland meteen, en Dr Martens na inlopen. Momenteel heb ik Dubbelsterken, en die zijn eigenlijk ook goed.
Met de goedkopere merken moet je wat meer geluk hebben. Zooltjes en dikke sokken willen wel eens helpen, maar als ze niet goed zitten dan zitten ze niet goed, dat soort schoenen geeft niet op .
Als stalen tippen geen verplichting is zijn gewone stevige stapschoenen of ruiterschienen (zoals hierboven) misschien een optie.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:44

ik vind de ariat's heerlijk, zitten lekker, fijn leer, zeer goed voetbed, en ook fijn met rijden.

ik heb altijd de duurdere gehad, maar heb nu de goedkopere grrrr dat valt tegen!

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:09

Mbt. tot prijzen: ik had geen idee wat de DoubleForces kosten, staat ook niet op de site van de fabrikant. Ik heb echter nu op internet een prijslijst gevonden van een leverancier. Zie:

http://www.tex-tc.nl/cms_page.php?group=3&page_id=110

Als je vanuit deze pagina links bovenin de knop "voetbescherming" kiest, kun je ze ook vergelijken met allerlei andere merken.

M.vr.gr. EP

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:01

Ik heb nu veiligheids schoenen gehad van de baas (Werk ook in de paarden).En die zitten perfect,zijn niet zo zwaar wel met stalenneus en zool en waterdicht fijne schoen

Zal hem is opzoeken op inet !

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:28

Ariat absoluut ! ben nu (laatbloeier!) aan mijn eerste paar bezig...maar ik weet zeker dat ik nooit geen ander merk meer wil !

Anoniem

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:19

Wil je er ook mee rijden?

Fijne schoenen, goede kwaliteit, maar vrij zwaar, daar heb je onder het gewone werk geen last van, maar sprintjes trekken is wat zwaarder. Met engelse beugels kan je er niet mee rijden (te breed) zijn : Maddogs.

Andere fijne schoenen die een stuk lichter zijn, die blauwe van de Boerenbond, kan even totaal niet op het merk komen. Of de groene van Lifeline, ook daar te krijgen. Daar kan je wel gewoon ook met engelse beugels mee rijden

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:30

Met stalen neusen moet je wel opassen dat het staal rond (dus hol bij de rand) is. Als dat niet zo is en er gaat een paard een beetje ongelukkig op staan dan klapt de neus om en breek het staal je tenen.

Ik heb nu een paar araits (de goedkopere van 99 euro) en ik vind ze echt super. Ze lopen echt heerlijk.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 20:52

ok dus de Ariats zijn populair

Het zou idd wel handig zijn om mee te rijden, nu moet ik steeds schoenen wisselen en dat is niet echt handig.

Afbeelding
zoiets heb ik nu.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:19

Ik heb mountain horse stalschoenen met stalen neuzen. Loop er rustig de hele dag op. Rijden met deze schoenen gaat ook prima.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:42

ik heb dames werkschoenen van de bata. typ op google "bata" in en je zit zo op de site van hun. echt ideale schoenen. zitten ongeveer evenhoog als jodphurs. en ik kan er ook heerlijk mee rijden en de prijs was nog leuker, maar 19 euri´s

MarloesV89

Berichten: 2163
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:01

ik heb pas de stalschoen van Global aangeschaft. Zit erg lekker vooral in de winter omdat ie met soort bont gevoerd is. Ik denk dat dat bontgevoerd wel een nadeel is in de zomer.
Ik heb zelf erg snel last van blaren maar bij deze schoenen heb ik nog geen blaren gehad

ilske

Berichten: 932
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Deurne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:02

ik heb ook Ariat schoenen.. zijn echt hele fijne schoenen! zelfs IK heb geen koude voeten meer, en dat is zeldzaam!

Wobelisk
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:57

zeker wel ariat.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:02

Ariat schoenen zijn inderdaad geweldig!
Ze zitten met lopen en rijden heerlijk.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Werkschoenen, welke zijn het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 21:15

ok.

eerst maar even wachten totdat mijn hak weer een tamelijk normale vorm heeft voordat ik nieuwe schoenen aanschaf......

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:02

Marliesje schreef:
Ariat schoenen zijn inderdaad geweldig!
Ze zitten met lopen en rijden heerlijk.



Je hoort ze er allemaal over, ben ik hier dan de enige die ze spuuglelijk vind?