Bouw van paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

Bouw van paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:28

Hey,

Binnekort gaan we kijken naar een merrie van 3 jaar om te kopen.
Nu was er iemand die zij dat ze een zware voorhand heeft.
Omdat ik nietveel van de bouw van een paard afweet wou ik aan jullie vragen of de bouw van dit paard goed is. Hou er wel rekening mee dat het een paard van 3 jaar is.

Afbeelding

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:33

Meid, als jij toch gewoon voor de hobby en je plezier een paard wil hebbn en er mee doen wat je met Venus allemaal deed, dan hoeft het toch geen superbouw te hebben. Of is het je ambitie zz te gaan worden.
Paard of de foto ziet er vriendelijk uit. Lieve oogopslag, nieuwgierig... Als ze braaf is en jullie kunnen vriendjes worden is het dan nog zo belangrijk of ze een piephak, dikke kont of zware voorhand heeft?

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:35

mrie schreef:
Meid, als jij toch gewoon voor de hobby en je plezier een paard wil hebbn en er mee doen wat je met Venus allemaal deed, dan hoeft het toch geen superbouw te hebben. Of is het je ambitie zz te gaan worden.
Paard of de foto ziet er vriendelijk uit. Lieve oogopslag, nieuwgierig... Als ze braaf is en jullie kunnen vriendjes worden is het dan nog zo belangrijk of ze een piephak, dikke kont of zware voorhand heeft?

Dat was mijn vraag ook niet

DianneM

Re: Bouw van paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:39

Ik vind op deze foto niet dat ze een verkeerde bouw heeft.. Ook moet ze nog uitgroeien en verder uitzwaren, denk dat je er nu nog niet zo superveel over kan zeggen.. Ik hou persoonlijk wel van een paard met veel front.. Denk wel dat haar achterhand een beetje bijgetraind moet worden..

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:42

Teuntje111 schreef:
Ik vind op deze foto niet dat ze een verkeerde bouw heeft.. Ook moet ze nog uitgroeien en verder uitzwaren, denk dat je er nu nog niet zo superveel over kan zeggen.. Ik hou persoonlijk wel van een paard met veel front.. Denk wel dat haar achterhand een beetje bijgetraind moet worden..

Ok,bedankt!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:48

mooi paard en idd een goed ondwikkelde voorhand

maar ook pas 3jr dus de achterkant komt nog wel mee, zeker als het paard wat verder in de training is en de achterhand wat meer moet gaan gebruiken.

ik zou zeggen als het klikt en ze wordt goedgekeurd heel veel plezier met je nieuwe paard

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:20

Het lijkt denk ik ook meer door de foto, de foto is schuin van voren genomen, de voorhand lijkt dan wat forser dan de achterhand.
En verder zoals al gezegt, de voorhand is niet extra zwaar gebouwd, maar de achterhand mist nog wat spieren.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:52

Je kunt pas wat zeggen over de bouw als je weet wat je er mee wilt gaan doen, toch? Dus: wat wil je er mee? Verder sluit ik me bij de anderen aan. Ziet er geweldig leuk uit!

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:56

Indd heeft ze wel een beetje een zware voorhand, maar als je over een tijdje veel gaat trainen, krijgt ze vanzelf ook een gespierde achterhand zodat alles weer beter in verhouding komt! Het is ook maar een jong paardje, leuk beestje trouwens zeg!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:12

Bedankt voor alle reacties! Kheb er echt wat aan! Ze is dressuurgefokt dus wil er vooral dressuur mee gaan rijden maar ook af en toe een sprongetje.
Dit is een andere foto,misschien is die makkelijker?

Afbeelding

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:14

Niet zo'n bijster goede foto om te beoordelen, maar ik denk dat je er met de goede manier van rijden de bespiering van de achterhand beter kunt krijgen en het paard zo beter in proporties komt. Zie een beetje een onderhals, voor de rest een leuk ding hoor! Als het verder klikt, en ze gezond is en goedgekeurd wordt, wat let je om haar te kopen?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:53

ga met Cassidy eens, je kunt het niet goed zijn op deze foto's omdat ze schuin van voren zijn genomen, maar als je haar zo ziet, is ze redelijk goed gebouwd..
heb je misschien een foto van opzij gemaakt??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:55

Ik denk dat als je gaat rijden en haar dan ook goed de achterhand laat gebruiken dat het helemaal goedkomt!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 18:15

Dit is de enige foto die ik nog heb van haar helemaal. Bedankt voor de reacties!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:53

venusjah schreef:
Hey,

Binnekort gaan we kijken naar een merrie van 3 jaar om te kopen.
Nu was er iemand die zij dat ze een zware voorhand heeft.
Omdat ik nietveel van de bouw van een paard afweet wou ik aan jullie vragen of de bouw van dit paard goed is. Hou er wel rekening mee dat het een paard van 3 jaar is.

Afbeelding

Moeilijk om iets van haar bouw te zeggen. Door het perspectief van de foto (voorhand staat naar voor en de achterhand is weggedraaid) kun je helemaal niet goed beoordelen hoe de verhoudingen van het paard zijn. Een zijaanzicht geeft een beter beeld. Op de tweede foto ziet de achterhand er al anders uit omdat het paard meer gespreid staat en de hals heeft weggedraaid.