Hij is van een meisje van 8 jaar en zij rijd anderhalf jaar op een manege.
Ik heb hem deze week elke dag eerst gelongeerd en daarna even gereden, en hij is erg braaf en luisterd goed naar je (vooral stem) maar soms begint ie best wel te bokken, vooral in galop. We hebben zijn vorige eigenaar gebeld en die zegt dat dat uitproberen is, dat deed ie in het begin ook bij haar en hij doet het bij iedereen die er voor het eerst op stapt.
We hebben geen bak ofzo, dus ik heb elke keer tot nu toe op het gras gereden.. alleen dat door de regen is dat landje nu zo glad dat ik er eigenlijk niet meer kan rijden!
Ik zit dus een beetje te twijfelen of ik met hem "echt" naar buiten zal gaan. Ik kan gewoon een rondje maken over een zandpad wat er nu nog wel goed bij ligt, maar ik ben een beetje bang dat ik er precies nu wel af zal vallen als hij gaat bokken! ik weet namelijk niet wat ie doet.. straks rent ie naar huis
Dat meisje waar hij van is is er wel al 2 keer afgevallen, en toen bleef hij gewoon naast haar staan.. maar ik weet niet hoe die dat doet als ik buiten ben!
Tja, eigenlijk ga ik liever nog niet naar buiten dus.. maar hij moet wel de stal uit anders word ie gek! En op het landje ben ik bang dat ie onderuit gaat door het modderige gras.
Je kunt ze in de winkel kopen, maar een stevig touwtje (niet te dun! Dat snijdt in je handen.) werkt ook goed. En niet te strak doen, je moet het makkelijk kunnen pakken.