Twee paarden in trailer die geen vrienden zijn, kan dat??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

titte

Twee paarden in trailer die geen vrienden zijn, kan dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:08

Hoi,

Heeft iemand ervaring met het vervoeren van twee paarden in een trailer, die zeg maar zacht uitgedrukt geen vrienden zijn? Gaat dat goed?
We willen ze heel kort zetten, zodat ze iig niet met hun hoofden bij elkaar kunnen.
Heeft iemand dit weleens meegemaakt?

Ik hoor het graag!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:09

Moet wel gaan, tenzij ze elkaar echt aanvallen.
Goed kort vastzetten, dan kan er weinig gebeuren.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:09

Misschien een hengstenrek ertussen?

Nannes

Re: Twee paarden in trailer die geen vrienden zijn, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:10

vaak zijn paarden na een trailerrit toch een beetje maatjes van elkaar? Of is dat lariekoek? het is mij ooit verteld.

titte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:13

Nannes schreef:
vaak zijn paarden na een trailerrit toch een beetje maatjes van elkaar? Of is dat lariekoek? het is mij ooit verteld.

Nou, dat zou helemaal super zijn! Ze maken elkaar nu nl echt af!! Ben benieuwd...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:18

Bij ons op de manege waren er een keer twee paarden in het zelfde vak van de stapmolen geraakt. Toen liepen ze heel schattig naast elkaar en elkaar zachtjes in de lippen te bijten.
Als je die 2 los zou gooien wil je denk ik niet in de paddock staan
Ik denk eigenlijk dat het in de trailer een soort van stressituatie is, waardoor ze niet eens denken aan knokken. Zomaar een vage gedachte

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:26

ik heb geen ervaring eigenlijk...
maar hoe zijn de paarden als ze elkaar zien en hoe als ze dicht bij elkaar zijn? als ze écht flippen bij elkaar zou ik toch maar oppassen, ook al zet je ze nog zo kort... er zit maar een klein wandje tussen...
vooral met het stressen, ik denk niet dat het beter wordt als er twee paarden naast elkaar staan die totaal geen vrienden zijn...

ik zou maar oppassen eigenlijk...

titte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:44

we hebben ze een keer samen op een klein landje gedaan. ze vielen elkaar meteen aan en stopten allebei niet met trappen! we hebben er tussen moeten springen.

titte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:46

de ene is zes jaar en is tot een half jaar geleden hengst geweest en de ander is ook heel dominant

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:24

Ik heb ervaring.Mijn pony is geen lieverd op de trailer.Zorg inderdaad dat ze kort staan en niet met hun neuzen bij elkaar kunnen.Zet ze allebei aan 2 touwen vast en dan de buitenste korter.Zodat ze allebei een soort van naar buiten kijken.
En bij mijn pony werkt het ook nog goed als ik hem strak tussen de vorr en achter boom zet.

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:55

Ik denk dat het wel kan, Mijn paard heeft ook eens met een "vijand" op de trailer gestaan toen daarna in de paddock gezet waren het de beste maatjes. Ik denk dat het wel mee zal vallen. Die paarden zijn ook niet gek en weten denk ik wel dat ze in een rijdend ding staan en dat ze niet op een weilandje staan te grazen. Ze t ze wel in de bescherming voor het geval ze wel gaan trappen.

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:22

Odin heeft ook wel eens op de trailer gestaan naast een paard die ze eigenlijk niet zo mocht, maar ze maakte er niks om.
Misschien kan je er wel voor zorgen dat je zo snel mogelijk wegrijdt met de trailer zodra ze erin staan, dan hebben ze minder tijd om te gaan 'kloten'

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:10

Het zou wel kunnen, maar ik zou als ik jou was, eerst oefenen. Eerst naast elkaar en een ministukje rijden, niet dat ze straks naast elkaar staan en je moet meteen een uur of langer rijden en je er onderweg/halverwege achterkomt dat het helemaal niet gaat..

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:12

Ja hoor ,
Zet je een tussenschot ?
In een trailer hebben ze niet veel tijd om mekaar af te motten . Als je voelt dat het niet gaat , kan je altijd wat bruusker rijden

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:20

titte schreef:
Nannes schreef:

Nou, dat zou helemaal super zijn! Ze maken elkaar nu nl echt af!! Ben benieuwd...

Persoonlijk zou ik het niet doen. Straks willen geen van beide door de evt stress de trailer meer op en dan ben je verder van huis.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:44

vindt ik beetje onzin wat je zegt . elk paard heeft wel beetje stres als die de trailer op gaat hoor

je kunnt ze rustig vervoeren hoor gewoon goed kort
ik dee dit ook altijd die paarden trapte mekaar in de wei kapot
met vervoeren dee ik altijd kort zetten
en op wedstrijden moesten ze toch ook bij elkaar in de trailer staan als ik met 2 paarden starten heb nog nooit problemen gehad met hun ( nou ja in de trailer dan )

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:15

Mijn tinker doet erg boos naar andere paarden, zeker op zo'n kleine ruimte. Hij schopt niet maar bijt. Krijgt op transport dus een muilkorf om. Staat dan samen met een ander paard heel rustig. Ze kunnen immers ook geen kant op. Misschien even uitproberen, rondje rijden, kijken hoe het gaat. Lukt het niet, ben je dan snel genoeg weer terug.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:19

ik weet niet beter dan als paarden elkaar niet kunnen luchten dat dat ook op de trailer echt niet beter word. Misschien hebben ze t te druk met blijven staan om elkaar te zieken. Maar ik zou de gok niet nemen.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:37

mijn paard is ook eens samen op de trailer gegaan met een merrie die hij absoluut niet moest en zij hem ook niet, het was even link met erop zetten, de merre stond erin en trapte naar mijn ruin.... maar toen ze er eenmaal allebei opstonden (kort en met een dicht rek ertussen) ging het wel goed. ze waren geen maatjes van elkaar hoor toen ze eraf kwamen deden gewoon nog net zo lelijk