Wie heeft er 2 paarden per dag te verzorgen/rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Wie heeft er 2 paarden per dag te verzorgen/rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:53

Ik heb hierover vragen omdat ik er zelf aan denk om een 2e (wedstrijd)paard erbij te kopen. Is dit te combineren naast een baan, huishouden etc..? Of moet je dingen half doen? Kom je toe aan een goede training? Voordelen/nadelen?

Pally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:16

Ik heb op dit moment 4 paarden, waarvan 2 veulens.
Ik heb een fulltimebaan en ik kom er gewoon niet aan toe om beide paarden elke dag te trainen.
Daarom heb ik een bijrijdster genomen.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:25

Ik heb 2 verzorgpaardjes, die ik moet rijden etc.
Ik zit in de 2e, en red het prima.. ook met school etc.
Ik denk ik jou geval, dat je het wel zou kunnen redden maar zoals Pally zegt je zou dan niet alle 2 op dezelfde dag kunnen trainen.. Natuurlijk wel als je vroeg thuis bent, of dagje vrij hebt.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:26

Ik kan als ik wil 3 paarden per dag rijden, maar dat gaat best lastig als je ze ook nog moet mesten enzo!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:26

ik heb er 4 staan bij mn ouders, 3 van mij en 1 bejaarde van mn moeder
nou heb ik er iig 2 die ik niet kan rijden(1 chronisch kreupel de ander is pas 2,5 dus nog niet zadelmak) en 1 waarmee ik wat aanmodder omdat die geen wedstrjden meer mag rijden, maar wel zn dagelijkse beweging nodig heeft
daarnaast werk ik zo'n 30 uur per week en woon ik op mezelf en heb ook nog een hond

ik ben erg benieuwd hoe ik het ga combineren als mn jonkie onder t zadel is
scheelt wel als ze op een pensionstal staan, dan heb je niet de volledige verzorging op je, in de tijd dat ik alles uitmest en het voer etc klaarzet had ik er al 1 kunnen rijden en dan heb ik het nog niet voer dinge zoals voer&hooi halen en de mesthoop afvoeren, dat kost stiekem ook nog veel tijd erbij

toen ik er 2 had en die beide in volpension stonden reed ik ze naast mn fulltime baan iedere dag, soms reed ik nog wel meer paarden zelfs

Kitty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:29

Ik werk gelukkig partime en heb mijn stallen aan huis maar ben best wel een pietje precies en ik denk dat ik iets makkelijker moet worden met 2 paarden...?

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:30

Ik

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:30

Ik studeer, loop stage en heb twee bijbaantjes en daarnaast 2 paarden om te trainen. Ik rij ook wedstrijden dus ik probeer wel zeker 5 keer per week te rijden. Op zich vind ik het wel te doen, je moet alleen wel keuzes maken. Als ik wedstrijd heb en dus zeker 5 keer wil rijden heb ik geen tijd voor andere leuke dingen.

Maar goed, ik moet elke dag ook nog 4 stallen mesten dus dat kost ook nog veel tijd. Als ik dat niet zou hoeven zou het makkelijk gaan.

Kitty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:40

Maar is het te doen om de paarden om de dag te rijden en ze toch in een goede vorm te houden?

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:01

Ik heb er nu 5 staan, waarvan 2 waar ik wedstrijden mee rijd, 2 kleine pony's waar ik niets mee doen en een paardje die op een nieuw zadel wacht. Ik vind het behoorlijk lastig naast al mijn schoolwerk. Maar 2 paarden rijden moet lukken.
En om de dag rijden gaat ook prima hoor ! Ik rij soms een week niet, en dan een dag voor de wedstrijd even, en op de wedstrijden lopen ze super

Rytm

Re: Wie heeft er 2 paarden per dag te verzorgen/rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:23

Ik rijd er bijna elke dag 2, en soms 3. Soms ook eentje hoor, hangt er heel erg vanaf. Maar ik vind het wel erg druk.
Ik zit in 5VWO en eigenlijk red ik het gewoon niet.
De meeste dagen gaat er toch eentje los of aan de longe en rijd ik er eentje. Terwijl ik het het prettigst vind om ze allebei te rijden.
Alleen in het weekend red ik het om er 3 te rijden.

Nee ik vind het niet prettig. Met keihard doorwerken kom je er wel maar fijn vind ik het niet.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:28

Ik heb 2 pony's.
Ik doe nu VWO 4 en het is allemaal redelijk bij te houden.

Ik ben 2.5 week geleden verhuisd waardoor ik 8 kilometer dichter bij school woon. Dit scheelt heel veel tijd.

Ik rij ook lang niet alle dagen beide pony's. Het hangt er van af hoeveel tijd ik heb. De ene pony rij ik wat vaker en langer dan de andere pony. Zo is het wel goed te combineren.
Nu kan ik ook een rondje door het bos maken van een kwartiertje. Zo zijn ze er wel uit geweest maar kost het niet zo veel tijd.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:30

Ik kwam er wel aan toe, kon er drie per dag rijden ongeveer.
Moet eerlijk zeggen dat ik in huis niet zo'n poetsmie ben, dus als je hele dagen al aan het huishouden en je werk besteedt... dan weet ik het niet.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:35

Maar als je stallen bij je huis hebt, dan scheelt het ook weer veel tijd natuurlijk

Ik moet zeggen dat ik ze weleens beide op 1 dag reed, maar dat kwam enkel in het weekend voor.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:36

ik rijd naast mijn werk met 2 paarden .
Met 1 rijd ik wedstrijden en met de andere wil ik ook een startkaart aanvragen.
3 paarden zou ik ook kunnen redden , maar dan houd ik nergens anders tijd voor over..
ik werk trouwens 30 uur per week en woon nog thuis.
Ook onze paarden staan bij huis, dus dat scheelt ook wel.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:36

ik rijd trouwens wel iedere dag met beide paarden.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:38

Ja dat scheelt inderdaad.. ik heb een half uur reistijd en dan ook nog terug..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:47

ik heb ze aan huis. totaal 6 op het moment die ik als het ff kan zelf doe. lukt het niet dan springt me moeder in. op 3 rij ik en op 1 geef ik les. een chronisch kreupel en een twenter die dus stil staan. ik rij er gemiddeld 2 per dag. in de zomer igg 3 per dag, soms nog paarden van anderen.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:48

Ik heb 2 paarden (1 samen met mist op bokt) Heb het 'geluk' in de horeca te werken,ben overdag vrij en rijd en verzorg dan ook de paarden.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:55

ik heb mijn eigen shet die ik iedere dag moet doen. daarnaast heb ik mijn verzorgpaard die ik toch wel iedere dag moet rijden (en stal uitmesten). op zaterdag moet ik ook nog de pony van een vriendin van mij erbij rijden (en uitmesten enzo) daarna ook nog werken.
soms moet ik bij mijn verzorgpaard ook nog stallen van andere paarden uitmesten omdat die anders op een vieze stal staan.

daarnaast zit ik ook nog op school (een dag stage, 4dagen school) en mijn ouders vinden dat ik nergens anders meer tijd voor heb (terwijl ik toch wel iedere week uitga eigenlijk ...)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:20

Hoi hoi...het is erg lang geleden dat ik hier uberhaupt ben geweest, dus jullie kennen mij hoogstwaarschijnlijk niet...maar je moet ergens weer es beginnen met reageren Mijn oude huisgenootje heeft twee wedstrijdpaarden en een fulltime baan en zij red het wel....ze hoeft niet te mesten (maar dat zou ze er ook nog wel bij kunnen denk ik) en doet met beide paarden bijna elke dag wat. Maar het gaat wel in rap tempo...ze worden allebei achter elkaar gereden (of iets anders) en als ze eenmaal van de ene afstapt zit ze zogezegd binnen een kwartier op de volgende. Ze is dan ongeveer 2 uur kwijt met de overige verzorging erbij. Het hangt er dus vanaf hoeveel aandacht je ze erbij geeft en hoe lang je rijdt. Wij vinden een uur rijden niet nodig, dus dat helpt. Maar het is wel een feit dat je weinig tijd overhoudt. Mijn hobby is het niet...maargoed, ik rijd er maar een en zelfs die rijd ik niet elke dag Voor mijn Welsh pony heb ik zelfs een verzorgster...kortom, het kan wel, maar je moet het echt leuk vinden. Als je ook nog wel es wat anders wil raad ik het niet aan....groetjes

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:36

Ik heb 3 paarden, 1 voormalig Z2 paard 1 paard die in principe wedstrij d klaar is en een bijna 3jarige die in deze zomer onder zadel komt. Destijds vond ik 1 paard naast een fulltime baan en een huishouden al druk en nu met 3 heb ik bewuste keuzes moeten maken. Het rijden wil ik in die zin serieus oppakken dat het nu voor mijn werk gaat. Het scheelt dat mijn paarden aan huis staan dus ik heb geen reistijd en wat een groot voordeel is, dat je in een verloren uurtje even een paard kunt doen. Verder rijd mijn vriendin het Z2 paard en is het de bedoeling dat ik straks 2 paarden ga rijden, maar ik ben hiervoor wel minder gaan werken. Het is niet mijn bedoeling de paarden maar te doen omdat het "moet", ik wil er alle tijd voor nemen en er mee bezig zijn. De verzorging hoort hier ook bij.

irisselada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:35

ik rijd voor mijn werk ook paarden, daar rijd ik er nu 2 en ben bezig met inrijden van een 3 jarige.... ik heb zelf ook nog 2 paardjes die ik elke dag rijd. zwaar maar wel heel erg leuk

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:14

Mijn paarden lopen dag en nacht buiten. Hun beweging krijgen ze dus wel. Maar ik wil ze wel trainen voor de conditie ,gehoorzaamheid en frisheid.

Ik rij er elke dag 1. Meestal rij ik ze om en om. Op vrije dagen rij ik ze meestal allebei. (werk 4 dagen)

Ik heb 1 of 2 keer in de week iemand die met mij meerijdt. Zij berijdt en verzorgd ze ook als ik op vakantie ben.

Daarnaast helaas half uur reistijd. Het gaat allemaal ,maar je moet constant keuzes maken.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:30

Met parttime werk en paarden aan huis moet je IMO makkelijk 2 paarden kunnen rijden. Ik rijd er 2 (weliswaar gedeeld met mijn moeder, maar er zijn ook periodes dat ik ze alleen doe) en dat naast 40 uur werk en een uur reistijd naar stal.