Paard dag en nacht buiten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Paard dag en nacht buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:37

De zomer komt er weer aan (ik denk vast ver vooruit) en ik wil Anouar graag dag en nacht buiten hebben. Op de pensionstal waar hij staat kan dat en er staan zomers meer paarden buiten.
Maar ik heb het vorig jaar geprobeert en dat was niet zo'n succes. Hij bleef maar bij het hek staan hinniken, de hele nacht door. Ik heb geprobeert het te negeren, maar hij hielt niet op.
Dus na een paar dagen heb ik hem 's nachts maar weer binnen gezet.

Maar op stal is ook niks. Ik heb de mogelijkheid om hem dag en nacht buiten te zetten, dus vind ik het stom van mezelf om hem dan binnen te houden, in z'n eigen wc van 3 bij 3.
Hoe kan ik hem nou laten wennen zodat hij het niet erg meer vind om 's nachts buiten te blijven?

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:42

Ik zou proberen of hij samen met andere paarden naar buiten kan. Liefst paarden die het gewend zijn om buiten te staan. En zet hem overdag steeds wat vaker buiten en dan wer naar binnen, en steeds een beetje langer. Dan kan hij wennen en van andere paardjes kan hij leren!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:45

Hij staat nu de hele dag met een stuk of 10 andere paarden in de wei. Ongeveer 5 daarvan blijven zomers ook 's nachts buiten.
Overdag vind hij het heerlijk buiten, maar om 16.00 uur staat hij bij het hek en wil hij als eerste naar binnen, zet je hem dan niet als eerste binnen dan wordt hij helemaal gek, dan gaat hij keihard heen en weer rennen en hinniken.

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:50

Kreeg hij soms toen hij op stal stond zijn eten om 16.00 uur? Is die tijd op het land anders?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:59

Als ze naar binnen gaan krijgen ze eten, daar zou het wel eens mee te maken kunnen hebben.
Hij krijgt buiten ook wel eten, maar niet meteen als de rest naar binnen gaat.
Ik zou alleen niet weten hoe ik dat op kan lossen. De paarden die naar binnen gaan krijgen allemaal op dezelfde tijd eten.

ellepel

Re: Paard dag en nacht buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:22

vanaf de tijd dat hij het land ingaat niet meer op stal gaan voeren als dat lukt tenminste, zo leer je het hem af.

ik heb een tijd op een stal gewerkt en daar deden alle paarden het ook, ze waren gewent om om 1700uur hun brok te krijgen, dus stond het hele spul voor t hek.

ik heb toen tegen iedereen gezegd dat ze zelf brok moesten gaan voeren, en binnen enkele dagen wisten de paarden dat en waren ze van hun oude ritueel af...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:01

Maar alle paarden krijgen om dezelfde tijd eten. Ik kan moeilijk tegen iedereen gaan zeggen dat ze hun paard zelf moeten voeren, ik ben ook maar pensionklant daar. En ik vind het ook sneu voor Anouar als alle paarden eten krijgen en hij niet.