Bijten en blijven bijten...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Katinka

Bijten en blijven bijten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:22

Hey,
Ik verzorg dus al 6 jaar een Shethengstje,
en in het begin beet die al.
Dus elke keer dat hij beet afgestraft door een tik te geven,
maar nu bijt hij nog altijd.
Hij leert het gewoon niet af. Heb zelfs al geprobeerd om het te negeren, maar dat hielp ook niet.
Het is echt lastig,
als hij iets moet doen komt hij al bijtend op je af, en probeer dan maar eens iets te doen.
Zelfs al geef je hem een mep, bijt hij daarachter nog altijd.

Hoop dat jullie me kunnen helpen?

-XxX-

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:21

heb dat probleem ook met mijn hengst maar accepteer het echt niet en het is nu wel wat minder geef hem een tik of knijp in ze lip als hij niet te snel is met weg draaien

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:37

een vorig paard van mij heeft dat ook.
ik had ook echt alles geprobeerd, tikje, slaan, negeren, ik heb zelfs een bachbloesemtherapie boek gekocht om te kijken of daar iets nuttigs in stond.
niks, maar dan ook echt niks, hielp.
ik heb ooit 1 paard gezien dat dat ook had en ik hoor mezelf nog tegen die eigenaar zeggen: "sla hem dan toch eens een keer goed"

maar nu snap ik waarom ze dat dus niet deed.
ik denk zelf dat het aan de hormonen ligt of aan aandacht vragen ligt.

blensink

Re: Bijten en blijven bijten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:01

Echt steeds door blijven straffen d.m.v een tik, en als hij alleen met zijn lippen jou hand aanraakt en dus niet wil bijten belonen (met je stem). Beter kun je ook geen dingen uit de hand voeren.

Mijn eerste verzorgpony beet, ik heb haar één keer bij haar oren gepakt en teruggebeten- daarna nooit meer.

Mijn vorige paard beet, mijn armen waren helemaal blauw van bloeduitstortingen- zo erg dat mensen dachten dat ik thuis mishandeld werd. Met hem heb ik de theorie toegepast straffen en belonen. Ik heb het hem afgeleerd, bij anderen deed hij het nog wel en bij mij bleef hij het tot het eind proberen.

Mijn 3 jarige beet ook in het begin dezelfde therorie straffen en belonen- nu likt ze mijn hand inplaats van bijten en blijven belonen als ze stiekum toch wil bijten- dat zie je aan de manier van de houding van de mond al straffen voordat ze bijt.
Nu gebruik ik alleen nog mijn stem voordat ze wil gaan bijten en bijt ze toch direct een mep.
Met veel geduld krijg je het eruit, maar niet vergeten ook te belonen- een paard wil graag iets goeds doen.
Ik denk dat het wel belangrijk is dat je op tijd bent met straffen.

Heel veel succes en met geduld komt het helemaal goed.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:08

mijn paard bijt niet echt soms wel maar voor de rest hapt ie op alles.. me jas me haar mijn rits mijn laarzen.. hij slikt me moeder af en me vader en loopt iedereen omver. gewoon omdat hij erg nieuwschierig is..

wat moet je daar dan tegen doen want inprincipe doet hij niets fout.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:33

Als een paard je omver looptvind ik heel irritant, mijn merrie doet dat ook. Ik wijs haar contineu terug op haar plaats. Anders blijft ze het doen en voor mij is het dat ze geen respect voor me heeft. Dit moet eerlijk gezegt ook nogsteeds groeien.
XlucienneX ik denk toch dat je hem moet straffen en belonen.
Dit is voor mij echt de beste manier.
Je kunt ook een testje doen- heb ik met mijn merrie ook gedaan hap-lik. Als ze wil bijten- verhef ik mijn stem- wil ze likken dan beloon ik haar met een zachte stem. Ik hou dus de palm van mijn hand voor haar neus- wel moet ik zeggen dat ze nu weet dat bijten niet mag, maar om haar goed te laten weten wat ik bedoel doe ik dit met haar.
Ik maak er zegmaar een soort spelletje van.
Ik moet zeggen het werkt.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:30

je moet hem terug bijten,, niet letterlijk natuurlijk,,
maar knijpen in zijn neus, dat doen hengsten onderling ook, en hij zal wel vanzelf stoppen!

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 17:54

Hey!
Iedereen al bedankt voor de tips,
ga nu eerst proberen als hij bijt, in z'n neus knijpen en als hij niks doet belonen
Laat wel nog iets weten