welke singel schuurt het minst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

welke singel schuurt het minst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:15

Ik heb een dressuursingel van een soort van plastic met dacht ik gaatjes erin (weet niet eens). Nu krijgt mijn pony daar schuurplekken van dus ik wil een nieuwe kopen (of ruilen, mag ook). Ik vraag me alleen af... welke singel schuurt het minst? Ik zoek eentje die ook met elastiek is bij beide gespen. Ik heb nml een paard die aansingelen niet als hobby ziet. Ik vraag me af wat voor materiaal ik het beste kan nemen. Neopreen?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:15

Wij hebben een neoprene singel, en die schuurt absoluut niet. Je hebt ook van die anatomisch gevormde singels ofzo, maar die zijn volgens mij wel wat duurder...

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:20

he even een vraagje... ik zie dat ik geen kunststof heb maar neopreen, dat zag ik op een adv van marktplaats onder deze titel Dressuur singel van neopreen(55 cm) (vandaag geplaatst)... heb jij het dan over dezelfde of over die met dat hele zachte spul?

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:21

adv is niet van vandaag maar van 27 januari, sorry.

develwife

Re: welke singel schuurt het minst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:21

Hoi,

Ik heb ook een neopreendressuursingel van kieffer die schuren absoluut niet!

Groetjes

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:23

van dat heel zachte spul dus?? Dan ga ik die kopen. Ze vindt dat aansingelen toch al zo erg dus kan beter iets goeds kopen.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:23

Sommige paarden zijn allergisch voor neopreen. Dus misschien eerst een ander materiaal proberen?

En je singel heel goed schoonhouden natuurlijk.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:38

ik heb ook een neopreen singel, die zijn heel zacht, en handig, als ze vies zijn van het zweet kan je ze zo even afspoelen

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:43

Ik heb ook een neopreen singel, heel zacht en fijn. Maar je moet het wel goed schoonhouden!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:28

wat bedoel je precies met het schuren?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:34

neopreen is echt fijn spul, mijn paard kan nergens tegen (leer, katoen enz.) bij de singel maar met een neopreen heeft ze nergens last van

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:38

wij hebben nou een echte gel singel (ook erin) die gaat helemaal staan naar het paard!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:58

leren singels moet je goed bij houden anders wordt t hard en schuurt t,katoen(o.i.d) vindt ik sowieso niet fijn.schuurt ook,en toen ik de neoprene singel gebruikte:meteen geen schuurplekken meer,en is de zomer ook prettig en in de winter niet koud,mijn paard kreeg schuurplekken van een leren singel,wil ook echt niks anders meer dan een neoprene singel!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:09

een schone singel in combi met een schone pony schuurt in de regel niet
je hebt zacht neopreen en zacht leder en bont (echt en nep) maar als je die niet schoonhoud gaan ook die schuren

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:22

ik vind het jammer dat neopreem niet echt ventileerd.. mijn singel was altijd helemaal bezweet.. mijn nieuwe ook hele zachte elastischie singel doet dat niet. ga naar een ruitershop.. voel alle soorten en merken singels even goed en vraag iemand in de shop die je uit leg kan geven.
bijv. waar de singel schuurt dan kan zij een oplossing met een bepaalde singel geven

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:18

merel kanniet tegen neopreen, daar krijgt ze juist schuurplekken van.
we hebben nu de shark singel van harys horse, van dat kunstof achtige met die gaatjes.. waarschijnlijk die jij bedoeld(net als de thorowgood en wintec singels) die we allemaal hebben. en daar doet ze het heel goed mee.
zeker omdat zeveel op het strand reed en het zand in het neopreen bleeg hangen en dus ging schuren en erg nat werd van het zweet en water.
deze singel heeft daar geenlast van

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:23

Ik heb ook een neopreensingel, Thok heeft er nog nooit schuurplekken ven gehad maar ze zweten wel vreselijk, vooral in de zomer gaat het lekker broeien onder zo'n neopreen singel. En stinken dat die singel doet, niet normaal meer. Allemaal van dat vieze zweet (en dat terwijl ik hem elke keer onder de kraan hou en afborstel) Maar schuurplekken krijgen ze er niet van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:49

Afbeelding

Dit is de nieuwste singel van Prestige, volgens de site is deze singel geschikt voor paarden met een rond buikje.
Ik heb zelf een fjord, met een doorhangend ruggetjes (hij is 22) en een flink rond buikje, en loop ook al jaren tegen het 'singelschuurprobleem' aan. Dit lijkt mij een oplossing.
Ik heb sowieso de voorkeur vwb leer, het is toch het meest natuurlijke t.a.v. de huid van het paard ( leer op leer),
Afbeelding
dit is mijn huidige singel, ook Prestige. Maar werkt niet gehaal afdoende vwb de schuurplekken.

Ik ben alleen bang dat de eerste singel een flink prijskaartje heeft, want dat is synoniem voor Prestige... dus iemand hier met een geldboom en een schurende singel die het even gaat uitproberen?

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:31

Een neopreen singel werkt prima bij mij tegen schuurplekken

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:34

Thokkadisje schreef:
Ik heb ook een neopreensingel, Thok heeft er nog nooit schuurplekken ven gehad maar ze zweten wel vreselijk, vooral in de zomer gaat het lekker broeien onder zo'n neopreen singel. En stinken dat die singel doet, niet normaal meer. Allemaal van dat vieze zweet (en dat terwijl ik hem elke keer onder de kraan hou en afborstel) Maar schuurplekken krijgen ze er niet van

Ik gooi de singels na een paar dagen in de wasmachine (in zo'n netje), dan stinken ze niet meer hoor. Ik heb er gewoon 2 die ik afwissel....

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:42

kunnen die dingen in de wasmachine?? Dat wist ik niet. Ga ik dan maar gauw eens uitproberen

Amadeo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:46

Leer. Altijd liefst leer, ook in verband met zweten. Het beste resultaat krijg je als je de singel bijna dagelijks reinigt/ schoonmaakt. Dan absorbeert het wat en schuurt het niet. Uiteraard moet de singel goed passen, net als al het harnechement.

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:15

Thokkadisje schreef:
kunnen die dingen in de wasmachine?? Dat wist ik niet. Ga ik dan maar gauw eens uitproberen

Ja hoor, dat gaat prima (ik doe ze altijd op wolwas 30 graden, met vloeibaar zeepmiddel). Ik haal met zo'n rubberborsteltje de haren eraf en dan gaan ze zo de machine in... Komen er altijd weer lekker schoon uit.

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:20

Ik heb deze http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... opreen.jpg

Harry's Horse neoprene singel.
Hiervoor reed ik altijd met katoenen singels maar die werden altijd nat van het zweten. En vaak bleven die katoenen singels nog wel een paar dagen klammig. En mijn pony kreeg ook schuurplekken van die singels. Toen ik over stapte op de hh neoprene singel had hij geen last meer van de singel. Ook blijft de singel niet lang nat/klammig. En je kunt ze gewoon even na elke rit met een spons afnemen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:35

Ik heb een Barefootsingel, hij is van leer en is zeer zacht gevuld en anatomisch gevormd. Heb nog nooit last gehad van schuurplekjes. Ik heb ook een neopreen vzh singel van Thorrowgood, zitten gaatjes in en een gelvulling, ook geen schuurplekjes. Beide singels hebben ook elastiek.. Leren en neopreen singels zonder elastiek schuren bij mijn paardje wel..

Edit: mijn neopreen vzh singel is bijna hetzelfde als van de foto in het bovenstaand berichtje, maar dan zijn de gesp-ophangingen van elastiek..