Rijkleding voor lange mensen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Rijkleding voor lange mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:47

Ik zoek een wedstrijdblouse en een jodphur rijbroek (met leren zitvlak). De mouwen van de meeste blouses komen bij mij niet eens tot mijn polsen en de broeken eindigen ergens net onder mijn kuiten. Weet iemand waar ik passende rijkleding kan bestellen? Het moet echt gaan om kleding voor lange mensen, de extra lange maten die ze normaal in sommige winkels verkopen zijn bij mij vaak nog veel te kort. Ik ben benieuwd of iemand iets weet!

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:48

ooeeh ik wil het ook weten!! Dat probleem heb ik ook!!! (niet alleen met rijkleding overigens)

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:50

Voor gewone kleding weet ik inmiddels wel een paar winkels, maar die zijn niet echt bij jou in de buurt........

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:51

Ik volg dit even, mijn zusje zit met hetzelfde "probleem"

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:52

Ik heb normaal maat 36 maar heb nu een broek maat 182 besteld en die zit me wel mooi lang! Verder heb ik meestal hetzelfde probleem als jij. Soms verkopen ze lengtematen bij winkels, weet zo uit mijn hoofd niet te zeggen welke...

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:55

Dit probleem heb ik ook, alleen dan niet met de truitjes/jasjes/t-shirts. Ik heb erg lange benen, en ben tenger geboud. Ik haat het dan ook om broeken te kopen, overigens heb ik zo'n soort probleem ook met schoenen (smalle voeten) hebben ze eindelijk mijn smaak zijn ze weer te breed.. en ik haat dat dus ook..

Ga het toppic dus ook maar is even volgen..

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:55

Ik heb een broek in maat 188, heb normaal maat 36. Maar ja, als je een grotere kont hebt dan maar 36/38 is dat niet aan te raden.

Mijn blouse valt ook (te) kort, maar dat ziet niemand onder een jasje, dus daar stoor ik me niet zo aan. Ik heb als compensatie wel extra lange handschoenen die pas hoog sluiten.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:56

Eurostar heeft toch lengtematen ? En Only van gewone broek ook

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:03

jaha en de broeken van Only in lengtemaat zijn te kort.

Een spijkerbroek met lengtemaat 36 is eigenlijk voor het mooie nog te kort voor mij!

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:11

Eurostar heeft inderdaad lengtematen. Maar die hebben volgens mij geen jodphurbroeken. Ik heb laatst op internet wel een keer een bedrijf gevonden die jodhpurbroeken voor een redelijke prijs verkoopt. Hen had ik in een mailtje gevraagd naar de lengte van de broeken (mail niet bewaard). Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen en ik weet niet meer welk bedrijf dat was, dus ik kan ze niet opnieuw mailen.

Sybelle

Re: Rijkleding voor lange mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:21

Ik heb een broek bij de paardenshop besteld maar die is terug gegaan omdat hij mij veel te lang was. Dus misschien bedoel je die, Roxx?

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:15

Ik ben 1.86m en heb normaal maat 38/40 en ik heb een mannenrijbroek in lengtemaat van Pikeur. Die zit mooi lang, alleen is ie in mn taille wat te groot, maar ja; lekker luchtig! Als ik loop heb ik daar echt een beetje ruimte over, maar als ik zit is ie goed.
Voor gewone spijkerbroeken zweer ik wat lengte betreft trouwens bij Indian Rose!! Die zijn geweldig! OOk de spijkerbroeken van Take Two en Razed zijn mooi lang (verschilt wel per model).

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 17:29

JAAAAA!!! De Paardenshop, dat was het volgens mij!

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:42

Ik heb maat maat 80 van rijbroek en die is inderdaad ook nog te kort. Ik dacht dat jophurbroeken niet voor mij weggelegd waren, want inderdaad de lengte, die is altijd te kort.
Ik ga dit even volgen, want ben heel nieuwsgierig.

Voor gewone kleding wordt het gelukkig steeds makkelijker. IK heb nu een mooie lange Gstar broek aan, die ook nog eens afgeprijsd was. Verder koop ik bij We woman en Esprit heeft sinds een aantal maanden ook langere broeken.
Otto verkoopt ook lange broeken, heb ik ook wel eens wat besteld.

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:38

Heeyy

Ik ken dit probleem, Daarom heb ik me rijbroeken van eurostar en spijkerbroeken van Only, Maar als je die al niet past,,,Hmm Dan weet ik het ook niet meer!!

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:54

Ik heb toevallig een eurostar broek te koop omdat hij bij m'n middel niet dichtgaat. Ik ben zelf 185 lang. Ik koop daarom altidj maar cars broeken omdat die zelfs bij mij lang zijn. Eurostar heeft inderdaad lengtematen echt heerlijk
wat trouwens ook werkt, mochten je mouwen blij bloesjes te kort zijn, is een maat groter nemen, want vaak trekt het op je rug als je je armen strekt.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:01

ik heb hetzelfde probleem heb wel gewoon een eurostar broek (verschillende modellen hebben verschillende lengtes)
als oplossing voor de bloes heb ik nu een wedstrijd tshirt, zit veel fijner en is net zo mooi!

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:19

ik ben ook lang (1.84) en heb dit meestal ook. maar die eurostar anky achtige modellen vallen wel mooi. maar met bijvoorbeeld leuke truitjes heb ik het snel. Al mn broeken koop ik bij zara, en die zijn dan ook vaak te lang. De only lengtemaat verkopen ze maar tot 36, is echt zoon hoogwaterbroek bij mij =P

groetjes Naomi

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:28

pikeur heeft "echte' lengte maten ook voor kids maar ook jodphurs
kentucky idem (weet alleen niet of die jodphurs hebben) dan is er een nieuw merk die weer ruimer valt dan de gewone maten, verder zit er in het type broek van een bepaald merk ook nog wel eens verschil.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:28

De IJslandershop in Harmelen verkoop ook jophurbroeken in lengtematen: http://www.ijslandershop.nl/ij-vitrine. ... .53.23.200 misschien zit daar iets tussen?

mijn man (2 meter) heeft lengtemaat rijbroeken van Eurostar, die zijn lang genoeg en gewoon een witte bloes/shirt (je hoeft toch niet perse een rijbloes aan?)

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:11

Hallo allemaal,
Ga dit topic ook maar even volgen, ben zelf 188 en heb vooral problemen met truitjes, bodywarmers en jasjes die veels te kort zijn. Een maat groter is vaak ook de oplossing niet omdat je dan juist lomper lijkt dan nodig....

De rijbroeken van Pikeur (type Janet) in lengtematen passen bij mij wel heel goed maar verder is het inderdaad slecht gesteld.

Gewone kleding koop ik veel bij All about Eve, speciaal voor lange vrouwen. (http://www.allabouteve.nl), maar ook het modemerk Transfer heeft erg lange broeken ertussen.

lin_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:34