Spelletjes met pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Denies

Spelletjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 22:00

Ik weet niet of er zo'n gelijke topic al bestaat maar niet kunnen vinden:
Voor een jochie van 8 (en mezelf, haha) zoek ik leuke spelletjes die je zowel alleen als met iemand kan doen (team spelletjes mogen ook natuurlijk!). Natuurlijk heb ik er al paar maar zeg ze maar allemaal zodat ik zoveel mogelijk spelletjes op papier kan krijgen! Als het goed loopt zal ik kijken of ik ze online kan zetten of ken versturen via mail of post...

Hoop het te horen...

xxx

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:03

barrelrace
met tonnen, een 'parcoure' maken.
en dan wie het snelste met halster en halstertouw, zonder zadel rond komt .

Sybelle

Re: Spelletjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:49

Er bestaat een boekje dat heet 'spelletjes met pony's' (ISBN 90-5877-089-3) Vind het vreselijk irritant geschreven maar als je daar doorheen prikt kan je leuke ideetjes op doen. En met een beetje fantasie kom je ook een heel eind; langzaamaanrace, annemariakoekoek, ogen dicht en dan zo dicht mogelijk bij de x komen en noem maar op.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:04

stoelendans: paar stoelen, een pony meer dan de stoelen, eerste rond in stap, tweede in draf, derde in galop etc..
Anders is een parcoursje met slalom en een klein balkje op het eind met daarachter een *parkeerplaats* en jute-zak, pony met kind erop laten slalommen, over het balkje, paard parkeren, kind moet snel jute zak aandoen, paard aan de hand weer mee terug nemen (en dus zakkelopen!) naar het begin van parcours en wie het eerst binnen is, heeft gewonnen!

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:52

Er zijn heel veel spellentjes te verzinnen te paard..!
Handigheidsrace..! Wie is het handigst! Zet een hindernisje neer, verder op een ring die je moet steken enzovoorts!!
Verder kan je gewoon een race doen of heen stap, terug draf en weer terug galop!
Hang een spekie op en probeer die al rijdend te pakken!
Uhm..!
Maak een parcourtje! En laat ieder een eigen parcourtje verzinnen die zo snel mogelijk gaat! Laat een derde de tijd op nemen!
Met wat fantasie en nadenken kom je heel ver!!

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:11

Haha, ja heb er al een stuk of 20 maar wil er echt een heel aantal, veel verschillende... Ik ken dat boekje, en heb ook eenbixie boekje aangevraagt daar staan ook 12 spelletjes in (dus heb er maar zelf 8)
Degene die met een spelletje heeft gereageerd:
BEDANKT

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:54

Niemand meer leuke spelletjes voor mij?

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:30

behandigheid, barrelrace, stoelendans, parcourtje gewoon met sprongetjes, euhm... Race tegen elkaar, Wie zijn paard zo mooi mogelijk maakt, en ehm... tjaa weet niet meer

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:41

Farouche2 schreef:
behandigheid, barrelrace, stoelendans, parcourtje gewoon met sprongetjes, euhm... Race tegen elkaar, Wie zijn paard zo mooi mogelijk maakt, en ehm... tjaa weet niet meer

dat heette toch taliho ofzo?

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 18:49

Heeft niemand op bokt meer leuke spelletjes voor me, alles mag!!!
PLEASE........

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:54

wat ook leuk is,
Ik als je bijv de naam van je manege op kartonnen rolletjes schrijft (elk rolletje 1 letter van de naam). Je legt deze rolletjes klaar achter in de bak 1 serie rolletjes in de ene hoek, andere serie rolletjes in de andere hoek (er zijn 2 teams dus moet je alles dubbel hebben)
Dan zet je aan de overkant van de bak een *start* met daarachter weer een slalom of enkele sprongetjes etc, Naast de start zet je een hindernis-staander neer. Pony loopt met ruitertje om de slalom vanaf start, neemt het hindernisje, ruitertje stuurt het paard naar de hoek van 1 serie rolletjes, stapt af, pakt een rolletje (met de eindletter van het woord) en neemt het parcoursje terug met het rolletje onder de arm, Zodra hij bij de staander is moet hij het rolletje om de staander proberen te krijgen. Dan geeft hij het paard aan de volgende teamgenoot en die doet weer hetzelfde, dit herhaal je totdat je het bedoelde woord hebt om de staander.

(Teams moeten dus zo groot zijn als het aantal letters van het woord)

Ik teken zometeen nog wel ff wat ik bedoel, tis namelijk nogal moeilijk uit te leggen..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:10

Afbeelding

Beetje duidelijker hoop ik, je kan de weg naar de Rolletjes zelf zo moeilijk maken als je wilt, dit is maar een simpel voorbeeld.

Je krijgt dus dit: Het team wat als eerste het goede woord heeft gevormd heeft gewonnen. (let dus op dat de teams even groot zijn als het woord letters lang..)

Afbeelding

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:48

Zo, kan ik het tenminste makkelijk terugvinden.

Ook leuk en makkelijk is:
een groep bij a en een groep bij c.

Nummers 1 gaan op de hoefslag staan bij A & C op dezelfde hand.
Dan gaan de nummers 1 rond [in een van te voren door jou (instr.) bepaalde gang]
Gaan ze harder dan de afgesproken gang, dan moeten ze een volte 10 meter draaien.

Als de nummer 1 weer bij zijn letter is mag de nummer 2.
De groep die als eerste klaar is heeft gewonnen.

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 06:37

Bedankt muiszje zal eens kijken wat ik mee kan

ygoeseye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:31

Al je een geschikte pony hebt , doe je hem aan de longeerlijn. Een shetlandertje heb ik dit spelletje opgedaan toen ik een jaar of 10 was ofzo. Je laat de pony rond je heen galloperen gewoon aan een hoofdstel. Je speelt dit per keer met 2 kinderen. Je geeft de 2 kinderen allebei een hoedje. het kind dat het eerste met hoed en al op de pony zit heeft gewonnen. De kinderen kunnen dus om elkaar te dwarsbomen elkaars hoed aftrekken. je kunt dit dan bijvoorbeeld in een groepje in een pule spelen. de winnaars steeds tegen elkaar. De kinderen kunnen er overigens opkomen door gebruik te maken van de manen van de pony. Ik heb dit spel ooit een keer bij circus Bongo mogen doen en het was echt heel leuk!