paard verkocht maar hoe moet ik het regelen adreswijziging

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

paard verkocht maar hoe moet ik het regelen adreswijziging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:36

Ik heb mijn pony verkocht nu is hij gechipt en moet op haar naar komen te staan.
Wie moet dat veranderen zij of ik?
en is verzekerd bij interpolis zij neemt de verzekering over wat moet ik allemaal doen om alles op haar naam te krigjen?

heeft iemand hier ervaring mee?

chelsea82

Re: paard verkocht maar hoe moet ik het regelen adreswijzigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:49

Was ze al gechipt toen je haar verkocht?Want dan moeten hun het paspoort over laten schrijven op hun naam, hoeft trouwens niet hoor want het paspoort is geen eigendomsbewijs.Maar als hun dat wel willen vind ik dat hun dat moeten betalen.
En wat beterft die verzekering, dan kun je beter even contact opnemen met de interpolis of de voorwaarden van de polis even goed doorlezen zal er vast wel instaan.

Dribbelkont

Re: paard verkocht maar hoe moet ik het regelen adreswijzigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:11

chelsea82 schreef:
Was ze al gechipt toen je haar verkocht?Want dan moeten hun het paspoort over laten schrijven op hun naam, hoeft trouwens niet hoor want het paspoort is geen eigendomsbewijs.Maar als hun dat wel willen vind ik dat hun dat moeten betalen.
En wat beterft die verzekering, dan kun je beter even contact opnemen met de interpolis of de voorwaarden van de polis even goed doorlezen zal er vast wel instaan.

ik heb hem 2 jaar geleden laten chippen en staat dus op mijn naam.

de verzekering neem ik wel even contact eme op.

maar hun moeten dus de chippen regelen als ze het willen veranderen.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:21

Yep, de nieuwe eigenaren kunnen contact opnemen met de PUI en melden dat zij de nieuwe eigenaar zijn van het betreffende paard/pony. EA staat ook in het paspoort

www.nl-paardenpaspoort.nl
kun je ook vragen hoe en wat

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:23

hey, heb je je paard verkocht, jammer, maar vast wel naar een goed plekje, sorry voor de offtopic