Welk voedingssupplement voor verhoging weerstand?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Welk voedingssupplement voor verhoging weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:12

Ik ben op zoek naar een voedingssupplement wat zuiverend werkt en de weerstand opvijzeld. Het is dus bedoeld voor tijdelijk en niet om permanent te geven.

Het is voor een paard die al een paar maanden tobt met een (bacterieel) huidprobleem, wat hij gekregen heeft doordat hij erg slecht in zijn vel zat. Nu is hij door ander (beter) voer en lichte training al een heel eind opgeknapt, maar ik wil dit als een soort booster geven.

Mijn DA had het over een supplement van MIRA maar ik kan daar nergens informatie over vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Vast bedankt!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:42

Wat zeer goed helpt is Equistro Haemolytan 4000. het is een kuur en kost ongeveer rond de 60 euro maar een paard dat ziek is geweest knapt er ontztettend van op. Verder is islands zeewier een goed supplement o.a. voor afvoer van gifstoffen, weerstand verhogend en goed voor huid en haar

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:44

Xox schreef:
Wat zeer goed helpt is Equistro Haemolytan 4000. het is een kuur en kost ongeveer rond de 60 euro maar een paard dat ziek is geweest knapt er ontztettend van op. Verder is islands zeewier een goed supplement o.a. voor afvoer van gifstoffen, weerstand verhogend en goed voor huid en haar
Heeft mijn paard ook gehad, werkte goed!
http://www.kaval.nl/default.php?Page=Search

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:48

bij de paardendrogist verkopen de echinea. Dit werkt goed voor de weerstand. Wij geven Amigo zeewier bij, dit is een natuurlijk voedingssupplement maar niet echt speciaal vor de weerstand.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:01

Ik heb bij de paardendrogist Opkikker besteld van NAF. Moet zeggen dat die van mij het er erg goed op doet

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:14

opkikker? misschien ?

en misschien een vitamine spuit?

ellepel

Re: Welk voedingssupplement voor verhoging weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:19

zeewier.

is heel goed voor de huid en bevat veel mineralen en vitamines, speciaal voor herstellende paarden en opgroeiende veulens.
werkt heel goed!

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:54

Bedankt allemaal voor de antwoorden maar ik ben nog steeds op zoek naar dat supplement van MIRA.

Ik zoek iets wat anti-oxidanten bevat, dmv vitaminen/mineralen de algemene weerstand opkrikt en ook de darm-flora weer hersteld. Ik heb nog niets gevonden wat dat allemaal bevat

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:57

Haemolitan van de dierenarts kost inderdaad ongeveer 60 euro maar met één of twee potten Pavo Ferro Max (slechts 17 euro) krijg je ongeveer hetzelfde!

Ik heb het allebei gebruikt en gebruik nu de ferro max naar tevredenheid!

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 22:58

Ik wil liever geen PAVO meer voeren, daar heeft hij in het verleden meerdere keren allergische reacties op gehad.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:00

Oh dan zou ik dat zeker niet doen nee, ik heb helaas nog nooit gehoord van het supplement van Mira maar er zal allicht iets zijn wat daarbij in de buurt komt. Mijn paard heeft ook "wat extra's" nodig ivm opbouwen conditie en spiermassa en ik heb al een hoop dingen gehad, maar dit zegt me niks. Succes met je zoektocht in ieder geval!

toosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:14

MIRA is alleen bekend bij mij als ontwormiddel van het merk Bayer. Misschien dat je via Bayer iets kunt vinden...............