ruiterbewijs

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:53

hey

Ik ben aan het twijfelen of ik het ruiterbewijs wil gaan halen, alleen wat zijn nou echt de voordelen ervan?
op zich lijkt het me wel leuk om het te behalen..dus wie er mij meer over kan vertellen graag...(ik heb al wel wat site's met informatie bezocht.)

bedankt!

magiclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:18

de voordelen op sommige plekken waar je buiten wilt rijden heb je een rijtr4bewijs nodig anders mag je er niet rijden en volgens mij mag de politie er ook naar vragen maar datweet ik niet zeker

groetejs charelle

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:21

Alle voordelen zijn toch echt te vinden op de website: www.ruiterbewijs.nl

Je bent in iedergeval verzekerd, dat is toch wel een heel groot voordeel. Alle info in te vinden op die website.

_Dunja_

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:34

Je kan ook kijken op www.knhs.nl alles is inderdaad op de site te vinden wat je er allemaal mee kan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:57

Mies_Apollo schreef:
Ik ben aan het twijfelen of ik het ruiterbewijs wil gaan halen, alleen wat zijn nou echt de voordelen ervan?

Voordelen? Geen!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:09

HaileysComet schreef:
Je bent in iedergeval verzekerd, dat is toch wel een heel groot voordeel.

Je WA-verzekering keert meer/makkelijker uit dan het ruiter- en koetsiersbewijs.

Het zijn leuke cursessen voor beginners, maar verder ook niets.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:14

Ruiterbewijs en voordelen? Uh... als je toevallig naast een gebied woont waar je alleen in mag met een ruiterbewijs is het handig. Maar verder is het een hoop geleer en geld voor helemaal niks. Die van mij heb ik dus laten verlopen toen ik las dat de verzekering alleen uitkeert als je opzettelijk schade veroorzaakt en bovendien eerst probeert het op je eigen WA te verhalen. Raar eigenlijk dat het al na 2 jaar verloopt, voor mijn rijbewijs hoef ik echt niet ieder jaar een afdracht te doen.

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 14:24

tjah voor in de buurt te rijden is het nergens nodig en daar kan ik al grote ritten maken en steeds ergens anders. maarja het is dus eigenlijk beetje onzinnig om het te halen...
dan maar iets anders verzinnen .ik zocht naar iets om te doen met mijn paard iets apparts omdat ik geen wedstrijden met hem kan starten (het is een hengst en ik heb geen L2 gereden...stomme regel, het is een super braaf paard ) dusjah

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:07

Een poosje terug was hier al een topic over. N.a.v. dat topic heb ik natuurmonumenten gemailt over het feit of de samenwerking met het SRR nog actief was. Er je raad het nooit wat voor antwoord ik kreeg:

Citaat:
Dat klopt. Er is geen ruiterbewijs meer nodig, een vergunning is voldoende.

Met vriendelijke groet,
Inge Pfeiffer
Ledenservice

E-mail verstuurd vanaf www.natuurmonumenten.nl / pagina: Vragenformulier

VRAGENFORMULIER
--------------------------------------------------------------------------

Ik wil u graag het volgende vragen: Beste heer/mevrouw, Ik meen mij te herinderen dat enige tijd geleden er een nieuwsbericht was dat de samenwerking met het SRR was beeindigt en dat men vanaf jan. 2005 een vergunning kon kopen bij Natuurmonumenten zelf. Klopt het dus dat voor het rijden in jullie gebieden op de ruiterpaden ik een vergunning kan kopen en niet meer verplicht ben om in het bezit te zijn van het zogenaamde ruiterbewijs?

Daarnaast hoor je een wa verzekering te hebben en met een beetje gezond verstand en wat boeken kom je ook een heel eind. I.m.o. is het gewoon geldverspilling. Wat ze beter kunnen doen is een bedrag vragen om in een bepaald gebied te rijden en dat geld gebruiken voor onderhoud.

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:45

okee! iedereen bedankt igg...ik denk nu toch dat ik het maar niet ga doen...beetje zonde van het geld idd...

Nienke_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:52

daaag miesss
kzouw t niet doen we zijn nog nooit aangehoude met apollo en barbie of rappert ofzo

xxx nienke

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:00

Ik weet ook niet of ik het wil/ga doen.
Ik rijd iig vaak buiten, en kan de politie o.i.d dus echt vragen naar je ruiterbewijs als je gewoon buiten rijdt?

Er zijn hier in de streek wel manege's waar je alleen buiten mag rijden als je een ruiterbewijs hebt. Opzich snap ik dat wel, maar ik ben blij met mijn verzorgpaardjes..

Ik denk niet dat ik hem echt nodig zou hebben. Waarvoor en waarom hebben jullie je ruiterbewijs dan?

Groetjes

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:13

De politie mag best naar je ruiterbewijs vragen als hij daar behoefte aan heeft, maar je bent niet verplicht om het ruiterbewijs te hebben dus daar heeft hij dan niets aan

Manege's gebruiken het dus meer als drempel, zodat niet iedere gek een paard mee naar buiten kan nemen, maar dat de mensen die ermee naar buiten gaan wel enig verstand van paardrijden hebben.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:20

Oke, en je mag dus vrijwel overal buitenrijden, behalve als het op een bepaald gebied verplicht is. En is het ook verliplicht op ruiterpaden? (rare vraag ) Voor zover ik weet is het hier in de buurt waar ik dan altijd rij, niet verplicht.

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:22

Ik heb hem gehaald en heb hem eerlijk gezegt nog nooit nodig gehad....

Michelle_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 17:27

volgens mij niet..op die site staan wel een paar gebieden waar het verplicht is, maar daar kom ik nooit. dusjah..beetje nutteloos om hem dan te behalen...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:52

_Marinke_ schreef:
Oke, en je mag dus vrijwel overal buitenrijden, behalve als het op een bepaald gebied verplicht is. En is het ook verliplicht op ruiterpaden? (rare vraag ) Voor zover ik weet is het hier in de buurt waar ik dan altijd rij, niet verplicht.

Je bent verplicht om op ruiterpaden te rijden als die er zijn, het ruiterbewijs is niet verplicht.
Nu aan jou om de goede conclusie hieruit te trekken