Is dit nou oplichting?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Is dit nou oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 16:11

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:13

wat een bagger zeg:S...geloof er niets van

_Spooky_

Re: Is dit nou oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:26

Is absoluut geen bagger en bullshit, uiteindelijk blijkt er bij heel veel mensen/paarden behoorlijk wat te kloppen....

Sceptisci hou je altijd, maar ik ben er van overtuigd dat dit geen bullshit is!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:34

Lessien_2810 schreef:

Jeetje, een beetje volwassen reageren kan ook zeg.. Licht je antwoord toe, waarom vind jet het 'bagger'? Waarom geloof je er niks van?

Ik geloof het wel. Nou ja, ik geloof dat het mogelijk is dat sommige mensen zulke gaven hebben.
Ik heb zelf meegemaakt dat iemand mij iets over ons paard kon vertellen, zonder ons paard ooit eerder te hebben gezien.
Dan sta je versteld.
Niemand kan zo precies gokken, en wat ze vertelde kon je ook niet aan de buitenkant zien.
Of een vrouw die er helemaal geen 'bedrijfje' had, maar gewoon af en toe werd gevraagd om even te komen kijken. Dat was pas intressant.
Ze keek, en wees aan waar het paard pijn, etc had, en dat klopte ook toen er pas later een rontgefoto werd gemaakt. Je kon het dus helemaal niet zien aan de buitenkant!! Mens had geen enkel verstand van paarden!

Ik denk dat deze site eerder ongeloofwaardig overkomt, door hoe ze de paarden 'vertaalt'. Het lijkt dan heel kinderachtig en nep, maar zo wil zij het duidelijk maken, denk ik. Door gewoon zo simpel mogelijk te vertellen.

Ik denk dat je het eerst een keer moet meemaken, en zelf zien of wat ze zeggen klopt of niet.
Kijk ik heb wel eens op bokt.nl gelzen dat iemand heel blij aan het vertellen was dat het paard in kwestie drachtig was, terwijl het een ruin was! Tja, dan ga je bij je afvragen wat er precies aan de hand is...

Ik denk niet dat iedereen die zo een bedrijfje heeft met dit soort diensten dat ook allemaal werkelijk kunnen, dus zeker oplichters genoeg, maar ik denk dat het zeker mogelijk is dat er mensen rond lopen met dit soort 'gaven'.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:46

Er staan bij vvd vaak zat mensen die een gesprek met hun paard hebben laten doen door Annika en als ik het zo lees heeft ze het vaak bij het rechte eind.
Het staat er misschien wat zweverig, maar mensen herkennen wel veel in wat ze zegt over hun paard.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:48

hm ik weet niet hoor,. hoe duur zou het zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:50

Ik geloof er ook niet in maar als mensen daar hun geld aan kwijt willen is dat hun eigen keuze.

Even off-topic, Skitter wat heb jij een vreselijke avatar, is dat een FBI verhoor van een terrorist ofzo

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:52

weetje ik geloof het wel.

de manier waarop ze het verteld je kan neit zomaar dingen uit je duim gaan zuigen zonder dat je de achtregrand van een paard weet.
ze verteld echt zinnige dingen die niet zomaar bij ieder paaard voorkomen.
dat kan echt niet fout zitten.

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:54

Skitter schreef:
Lessien_2810 schreef:

Jeetje, een beetje volwassen reageren kan ook zeg.. Licht je antwoord toe, waarom vind jet het 'bagger'? Waarom geloof je er niks van?

Ik geloof het wel. Nou ja, ik geloof dat het mogelijk is dat sommige mensen zulke gaven hebben.
Ik heb zelf meegemaakt dat iemand mij iets over ons paard kon vertellen, zonder ons paard ooit eerder te hebben gezien.
Dan sta je versteld.
Niemand kan zo precies gokken, en wat ze vertelde kon je ook niet aan de buitenkant zien.
Of een vrouw die er helemaal geen 'bedrijfje' had, maar gewoon af en toe werd gevraagd om even te komen kijken. Dat was pas intressant.
Ze keek, en wees aan waar het paard pijn, etc had, en dat klopte ook toen er pas later een rontgefoto werd gemaakt. Je kon het dus helemaal niet zien aan de buitenkant!! Mens had geen enkel verstand van paarden!

Ik denk dat deze site eerder ongeloofwaardig overkomt, door hoe ze de paarden 'vertaalt'. Het lijkt dan heel kinderachtig en nep, maar zo wil zij het duidelijk maken, denk ik. Door gewoon zo simpel mogelijk te vertellen.

Ik denk dat je het eerst een keer moet meemaken, en zelf zien of wat ze zeggen klopt of niet.
Kijk ik heb wel eens op bokt.nl gelzen dat iemand heel blij aan het vertellen was dat het paard in kwestie drachtig was, terwijl het een ruin was! Tja, dan ga je bij je afvragen wat er precies aan de hand is...

Ik denk niet dat iedereen die zo een bedrijfje heeft met dit soort diensten dat ook allemaal werkelijk kunnen, dus zeker oplichters genoeg, maar ik denk dat het zeker mogelijk is dat er mensen rond lopen met dit soort 'gaven'.

Idd ! een meisje van hier op bokt deed karakteranalyses ze kende mijn paard niet ik moest enkel foto's sturen
alles wat ze verteld had is dus echt waar
mischien puur toeval?
maar ik geloof het toch

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:55

Ilindra schreef:
Even off-topic, Skitter wat heb jij een vreselijke avatar

Hihi, ik heb hem nog geen week en je bent de derde die het zegt
Het is gewoon een piercing hoor Waar precies kan ik niet echt uitmaken, maar tis gewoon een piercing

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:56

Fijne avarter heb je skitter.

ontopic: Ik denk niet dat het onzin is. Ik denk dat dieren waaronder paarden toch weldegelijk met mensen kunnen praten. Okee op een hele andere manier als wij zonder woorden maar met kleuren en beelden. Sommige mensen en veel baby's kunnen die beelden ontvangen en snappen wat ze bedoelen. Ze staan veel dichter bij het "onbekende" om het zo maar even te noemen. Ze staan volgens mij dichter bij iets waar ik geen woord voor weet. Ze staan open bewust of onbewust bij de dieren.

Nooit gehad dat je het gevoel kreeg dat je dier je begrijpte? Nooit verdriegtig bij je paard geweest dat je paard je kwam "troosten" Dieren voelen gevoelens aan, dat heeft veel te maken met praten met dieren denk ik.

En tuurlijk, je hoeft het niet te geloven.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:09

Off topic, hij viel mij ook al op..... Lekker !!! Ik heb er ook een, maar wordt nu wel wat onpasselijk van hoe dat ding door je heeft gestoken wordt

Ontopic: ik ben ook sceptisch, heb het laten doen en ben er van overtuigd dat er wel wat van waarheid inzit. Deze maand ga in een workshop volgen, puur uit interesse, hoe het mogelijk is dat iemand aan de hand van foto's mij verteld dat mijn paard sinds 2 weken op zaagsel staat. Heel bizar....

Maar helemaal bullshit en onzin is het niet. Niet bij iedereen tenminste.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:15

je weet pas of het wel of geen onzin is als je die persoon met je paard laat "praten".

een mening kun je erover hebben, maar zeker weten pas na een gesprek

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:23

ik heb er 2 bij willem laten doen en er zit zeker een kern van waarheid in.
ik heb nl geluisterd naar wat monique toen zei en willem en ik zijn weer bijna de oude. rijden gaat super.

dus ja. ik geloof er wel in. want dat het nix medisch was, is voor mij vanaf het begin duidelijk geweest.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:25

Ik heb het ook laten doen bij mijn pony.
Ik geloof hier wel in, omdat die 'tolk' dat gewoon onmogelijk over mijn pony kon weten. En achteraf gezien, verklaart dat het gedrag van mijn pony wel.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:28

Ik heb hier ook altijd erg sceptisch tegenover gestaan,
tot december vorig jaar. Toen ben ik bij een helderziende geweest, en die kon me zóveel over mijn merrie en mijn veulen vertellen, hij had ze nog nooit gezien. Maar karaktertrekken die hij gewoon zo kon omschrijven, plaatsen waar ze pijn zou hebben en dingen over de geboorte van mijn veulen (die is heel zwaar geweest)
Dus ze bestaan absoluut!
Ook over Annika heb ik hele goede verhalen gehoord, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

botje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:32

Ik wil best geloven dat sommige mensen dieren kunnen aanvoelen..
Maar zouden paarden nou echt de intentie hebben om terug te 'praten'???
Ik twijfel een beetje...

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:01

Ik heb zelf een cursus gedaan en sindsdien zoek ik ook regelmatig contact met dieren. En ik sta er elke keer weer verbaasd van te kijken hoeveel ik te weten kom zonder dat ik het dier in kwestie ken. En dan niet alleen subjectieve zaken maar ook objectieve dingen zoals de kleur van het halster, hoe de stal er uitziet, met wat voor paard hij/zij in de wei staat etc.
Gewoon eens laten doen en dan weet je of je het nog steeds onzin vind of niet.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:13

Ik heb het een tijdje geleden bij mijn beide paarden laten doen.

Sommige dingen waren erg globaal, sommige dingen klopten totaal niet en sommige dingen kon alleen ik weten. Toeval? Ik weet het niet...

Ik ben van plan om het nog eens door iemand anders te laten doen en te kijken wat daar dan uitkomt. Het kost niet de hele wereld, dus ik vind zeker wel de moeite waard.

Moet ik ook wel zeggen dat ik bij bepaalde stukken heel hard heb zitten janken, was totaal overstuur

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:17

Geen oplichting is dit. Ookal lijkt het nep. Een vriendin van me heeft dit gedaan en er erg veel aan gehad. Degene die dit deed vertelde allerlei dingen. Het klopte allemaal zonder dat zij dat zou kunnen weten.
Heb dit zelf nooit ervaren, maar ik geloof er wel in.

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:18

dit is idd realistisch
maar het is niet goed...

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:19

ladylay schreef:
dit is idd realistisch
maar het is niet goed...

hoe bedoel je niet goed?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:20

Het is geen Bullsh*t zoals het hier gezegt word..

Het is gewoon iets wat mensen kunnen..
Zeg maar een beetje als Char, maar dan met levende dieren

ladylay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:34

noekje schreef:
ladylay schreef:
dit is idd realistisch
maar het is niet goed...

hoe bedoel je niet goed?

gewoon niet goed....net zoiets als geesten oproepen..okay beroerde vergelijking...maar het is gewoon niet goed...
kan het niet echt goed omschrijven..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:02

ik weet het niet hoor....
ik geloof best dat er meer is, maar ik heb zeeeeer mn twijfels bij dit soort dingen..
zeker bij de hoeveelheid mensen die dit schijnt 'te kunnen'. het zijn er steeds meer en meer...
ik vind al die verhalen ook moeilijk om te geloven.... het paard geeft aan.. ik heb goed leven mijn mens mag soms meer aandacht geven maar over het algemeen ben ik tevreden...
tsja.... dit geldt voor 99% van de paarden

ik weet het niet.... wanneer de mensen die dit soort dingen 'kunnen' als paddestoelen uit de grond schieten, gaat bij mij de geloofwaardigheid achteruit