Wat is het grappigste dat je met je paard hebt meegemaakt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anneliesje

Wat is het grappigste dat je met je paard hebt meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 14:42

De titel zegt het al: wat is het grappigste/leukste dat je ooit met je paard hebt meegemaakt? Bij mij waren dat de volgende 2 dingen:

Ik heb eens een lange buitenrit gemaakt met mijn haflinger, het was hoogzomer, erg warm en dus was ze behoorlijk bezweet. Ik was bijna thuis en reed lekker ontspannen aan een los teugeltje in de berm van een redelijk drukke weg. En ineens zakt ze door de knieen met de bedoeling te gaan rollen!! Ik kon er gelukkig nog net van af springen en kon nog maar net voorkomen dat ze inderdaad ging rollen.....

Een andere keer reed ik samen met een ander meisje op een nogal smal weggetje in het bos. Ik reed voorop en dat andere meisje kwam vlak achter mij aan. Plotseling gaat mijn haflinger stilstaan om te gaan poepen. Het meisje achter mij zat even niet op te letten, haar pony liep gewoon door en omdat het zo smal was botsten ze min of meer tegen ons aan. Ik hoor opeens een brul van achteren en wat denk je.... ja, inderdaad een gedeelte van de poep was op haar broek terecht gekomen....Tja, wel vies natuurlijk, maar we hebben heel erg gelachen!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:48

dit word een leuke toppic.. effe denken

paar weken terug toen mijn jonge paard in een springparcours gewoon door de hindernis liep en gewoon echt niet doorhad dat er een sprong was.. ik kon er wel om lachen.

of mijn pony die een keer wou remmen ( met gecros in het weiland) en toen schuifde ze zeg maar door zo bij ufarno op en toen gingen ze beide mega grappig onderuit boven op elkaar. natuurlijk is dat niet echt grappig maar ze mankeerden niks ik was zo boos dat ik geen camera mee had.

misschien heb ik er nog meer.. maar nu weet ik het even niet.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:52

Dat met dat rollen heb ik ook een keer met mijn paard gehad
Verder kruipt hij onder het draad door om het gras weg te plukken aan de andere kant en hij is dol op salmiaklolly's
En tijdens de proef, in het begin, als je moet halthouden en groeten gooit ie zijn benen wijd en staat dan als een soort hobbelpaard lekker te plassen
Errug genant, kan ik je vertellen
Ben blij dat dat straks verdwijnt bij de nieuwe proeven

Anneliesje

Re: Wat is het grappigste dat je met je paard hebt meegemaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 15:10

Oh ja, was ik nog vergeten:
Ik mocht een keer een 3-jarige haflinger die nog niks kende voor de eerste keer longeren. De eigenaar had van te voren tegen mij gezegd: wat er ook gebeurt, blijven vasthouden! Dat had ik goed in mijn oren geknoopt. Te goed waarschijnlijk, want tegen zoveel kracht was ik niet bestand en ik ging op mijn buik achter de haflinger aan...... Dat was ook in de zomer en de bak was heel erg stoffig, kun je je wel ongeveer voorstellen hoe ik eruit zag!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:11

Alina schreef:
Dat met dat rollen heb ik ook een keer met mijn paard gehad

Toen ik nog "klein"was en op onze manege wat beginners lesen volgde mocht ik met mijn nicht een buitenrit maken op een mini shetje
ik had nog niet veel verstand van shetties dus mijn nicht ging erop .. het was die dag ook heet en oppeens ging de pony liggen.. en me nicht er dus snel af.. ik dacht dat de pony dood was.. ik schrok me rot.. ik heb heel erg lang staan huilen .. mijn nicht heeft geprobeerd de pony overeind te krijgen voordat hij echt rolde en dat lukte.. maar ik heb zo lang gehuild.. ik dacht echt dat hij dood neerviel.

mijn nicht pest me er elke dag nog mee.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:15

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:20

Toen mijn pony de eerste dag dat ik hem had ergens van schrok en meteen de sloot in sprong. En iedereen maar denken dat ik een wilde hengst had gekocht... na die dag zijn we de beste vriendjes

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:24

Ik was op weg naar Mayandour en fietste langs de plaats waar ze stonden,
ze liepen in de tuin te grazen (deze grenst aan de bak).

Langsfietsend riep ik: "Hey kijk is, er staat een paard in de tuin "
Mayandour hoort dat, spurt ineens naar de andere kant van de tuin en staat heel geschrokken te kijken, "waar dan" "waar dan" >;)

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:28

we reden een keer in het park en wij waren rustig aan het draven doen kwam er een vrou op een fiets wij zagen haar nieet.. en ton kwamen wij lang haar die mevrouw was zo bang dat ze opzei ging toen pas zagen we haat pas doen lag ze half in de sloot toen ze op zei ging het was wel een beetje zielig voor die mevrouw maar wij konden er wel om lagge
wij wouden haar wel helpen.. maar we moesten weg gaan van haar

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:37

WHahha

Wat ook wel grappig was;
we waren met mijn mini-shet aan het wandelen in het dorp. We hadden honger en gingen naar de bakker, ik stond buiten met mijn shet, en toen ging ie vóór de bakker poepen!
Dikke stank ging er boven de lekkere bakkersgeur

EN ook een x gingen we wandelen, en stonden we ook bij winkels (nouja een supermarkt ) te wachten, gaat de shet ook poepen, (was net ong 12 uur, pauze voor een aantal jongeren), en wij wilden "stiekem" weg lopen, zegt 1 van die gastjes heel grappig "ruimen jullie het wel ff op?" Dus wij heel scheinheilig "waren we net van plan". Dus wij een plastic zak vragen en iedereen keek leuk toe hoe ik de stront op raapte.....

(nu alleen maar dikke lol om)

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:53

Het moment wat zorgde voor de foto van mijn avatar

silver_bars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:08

er zijn eigenlijk 2 dingen die me altijd heel erg bijgebleven zijn.
1 daarvan is echt al 14 jaar geleden maar ik zie het nog precies voor me..

toen reed ik nog op de manege. voor mijn les was de beginnersles pony's. dus ik sta daar langs de bakrand te kijken hoe de ene helft in het midden gaat staan en de andere helft gaan galopperen...
staat daar een meisje tussen op een appaloosapony, die blijkbaar was vergeten aan te singelen, want zodra ze stilstond...
floep gleed ze zo met zadel en al onder de buik van de pony...
ik dacht echt dat ik niet meer bijkwam

en een keer met mijn eigen paard.
we waren langs de patatzaak gegaan en ik had een kroket besteld.
maar die was er heet dus ik haal het topje eraf en laat 'm afkoelen in mijn hand... ik kijk even de andere kant op...
hop dacht mijn paard... dat lust ik wel... dus die neemt zo een hap van mijn kroket om het vervolgens weer heel snel uit te spugen want dat was heet en toch niet zo lekker als het eruit zag

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:27

Ik moet dagelijks heel erg om mijn paard lachen. Dat dier heeft echt gevoel van humor, als is het maar omdat hij iedere dag hetzelfde plukje hooi probeert te pikken van zijn buurman, ik hem iedere dag vertel dat hij dat niet mag en hij me iedere keer heel onschuldig aan kijkt terwijl hij het ondertussen /toch/ doet.

Of een van de eerste keren dat ik met mijn paard op pad was. Hij was heel ongedurig toen hij uit de trailer kwam en maakte zich erg groot. Ik er toch maar opgeklommen en op pad. Lag er dus een ienimini roostertje op de weg, voor padden en dergelijke... Oogjes wederom op steeltjes. Hij was /echt/ niet van plan om er over heen te gaan. Uiteindelijk deed hij dat toch maar... maar sprong er wel (voor mijn gevoel) een meter overheen. En dat een keer of 6 :-P

Of als ik in het bos een galopje maak en hij ineens van die vrolijke tussensprongetjes gaat maken.

Of als 'ie tijdens het trainen zo een gezicht heeft van "OH NEE! DAT KAN IK ECHT NIET... NEE! ECHT NIET... NEEEHEEE... nou okay dan"

Of die keer dat hij ineens besloot dat de trailer echt /te/ eng was en hij eigenlijk ging proberen om stil te gaan staan. Volgende keer kort zweepje meegenomen en even bij getikt, zodat hij zonder problemen laadde. Op de terugweg doe ik de klep open en hij sleurt me zowat de trailer in. Nieuw truukje

Of, uhm, dat hij de proeven inmiddels beter kent dan ik. "A afwenden? Okay, dan ga ik alvast wijken". "OH, volte in galop? Middengalop, toch?!"

Of dat hij zo lekker met ze tong gaat lopen wapperen als je hem aan de zijkant van zijn mond kriebelt. Of een ijsje delen op de geitenboerderij...

Ik vind hem eigenlijk in een woord fantastisch. Valt op he?

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:35

Leuk topic!

effe denken..toen ik nog een klein charlotje was en nog op de ponies van de manége reed ben ik eens van een pony afgeroetsjt..letterlijk dan.
Ik had mijn rondje gallop gedaan en moest terug op de middelijn gaan staan tussen de andere paardjes allemaal goed en wel.Men cap zakt voor mijn ogen en mijn pony dood ineens zijn hoofd helemaal omlaag waardoor ik uit evenwicht geraak en meegetroken word( had de teugels nog vast)
gevolg : ikke als ware het een glijbaan langs de hals van mijn pony boem d grond op.Erg om gelachen (had natuurlijk niets, zachtste val ooit )

en euhm..mijn vorige paard liet ik soms los in de piste als er niemand was en dan gingen we spelen.Liep hij zo achter me aan en snuffelde hij altijd in mijn nek..was een handig baasje want telkens ik een rekkertje in had trok ie dat zo uit mijn haar en ging hij er mee lopen!

grtz
Charlotte

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:30

MMmm. het allergrappigste daar kan ik niet precies opkomen. Aan wat ik nu wel moet denken is aan een keer dat ik deze zomer op Amie aan het rijden was en we waren stilstaan-galop-stilstaan aan het oefenen. Ik ben aan het galoperen, begin te verzamelen, en hou halt. Daarna leg ik mijn buitenbeen achter de singel om weer in galop aan te springen en ik kreeg gewoon niets van reactie . Ok ja, mss niet zo super grappig maar wij hebben dan wel staan lachen. Het enige wat Amie dan deed was zo beetje opschuiven omdat ik mijn been naar achter legde. Gelukkiglijk spring ze nu wel goed van stilstaan naar galop aan met de minste beenhulp

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:35

willem doet de meest grappige dingen. alleen soms zijn uitdrukking is al genoeg om me aan het lachen te krijgen.

ik heb een keer gehad dat ik willem buiten aan de balk zete. maar naast de balk stond een prullenbak en willem is nogal gek op dingen oprapen. dus ik loop ff weg, niet in de gaten gehad datie dus wel bij de prullenbak kon. en ik wordt geroepen, ik ga bij willem kijken. heeftie de deksel(zo'n ola prullenbak) op zijn neus zitten en staatie me echt drollig aan te kijken met wat is er??

of hij pakte de prullenbak op, schudde ermee, gooide alle afval eruit en ging er mee rondlopen alsoftie een hond was?? en trots datie was

nu hebben we op stal van die boeien en kegels. prachtig vindie het om daarmee rond te lopen en ermee te spelen. hij slaat regelmatig zijn medepaarden voor de kop, met de boodschap speel nou eens.

alleen tot ergenis van mij maaktie tegenwoordig zijn voeremmers open. hij heeft al 4 deksel kapot gemaakt. dan gooitie de stapel van 3 om. uiteindelijk na lang proberen krijgtie dan de eksel eraf zonder hem te slopen(hij pakt hem op en laat hem van grote hoogte vallen ) en wat doetie?? o zat er eten in?? niet belangrijk, hup volgende emmer... dus hij doet het echt om het spelen.. het eten interesseert hem weinig. zo speelt hij ook met de kratten waar het kuil in klaar staat.

ach grappig hij begint aan zijn 2e jeugd maar als ik met hem wil spelen istie bang voor de boei

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:41

Haha ik weet er ook nog 1
Van de zomer was ik met een ander meisje (beauty_fan @ bokt) onze ponys aan het borstelen op de poetsplaats. Mijn pony (1.52 meter) stond al de hele tijd met zn kont naar de andere pony (shet van 1.10) Opeens begint mijn pony te poepen, boven op de shetlander, en de poep bleef op de rug van de shet liggen, hahaha wat hebben wij gelachen, ge-wel-dig was dat

irisselada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:02

de eerste keer dat ik moest galloperen, ik helemaal trots, manegepony springt heel netjes aan en boem daar lag ik. kleine ik was er natuurlijk niet op bedacht dat paarden op moeten gooien om aan te springen. ik belande voor zijn voorbenen en hij keek me echt heel zielig aan met een blik van: wat deed ik fout???

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:04

Dat Tweet zo droog en rustig is dat een rot gastje een afstandsbestuurbare auto tegen haar aanreed om haar te laten schrikken en zij gewoon suf doorloopt terwijl dat ding bijna onder haar hoeven zat

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 06:34

Wij hadden een shetlander op de manege en die nam altijd een kindje mee op sleeptouw als ze uit de wei gehaald moest worden. Toen dacht ik laat ik het maar even doen, toen de pony weer voorbij kwam draven met een kind op sleeptouw. Ik dacht dat doe ik even en bij mij zal ze het niet doen...... Dus ik nam haar mee en het ging goed voor 10 seconden toen ging ik ook op sleeptouw mee. Ik ook met mijn grote mond.......

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:24

Ik heb een keer meegemaakt dat het shetje waar ik op zat, ging stijgeren, waardoor ik er ineens achter stond.

Ik reed in het park en ik spuugde (ow bah ) en daar schrok m'n pony van

Ik reed met nog een vriendin in het park en ineens stopte onze paardjes naast elkaar om uit te rusten

Ik was aan het springen en m'n pony wilde niet over de hindernis dus ik zette hem ervoor, en ik wilde eigenlijk even duidelijk maken dat hij erover heen moest, toen sprong hij er vanuit stilstand maar overheen

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:02

Mijn pony stond eens met een jong paard in het weiland. Het jonge paard zat al de hele tijd mijn pony uit te dagen en mijn pony had al een stuk of zeven keer gewaarschuwd. Het kwam omdat de shetlandmerries erbij stonden, denk ik. Daar ging het om.

Opeens was mijn pony het zat en ging hem achterna. Het paard keek niet uit en floep: weg paard. Was hij in de sloot gevallen.... Ik schok zo erg dat ik even mijn camera liet uitgaan, maar beloot snel verder te filmen. Ik heb het dus op film, mega grappig.

Dat geschraap betekent dus: ga weg, ik waarschuw je!

Je kunt nog net de grote plons van het water zien, voor ik even de camera uit zet. Dit is het filmpje: Klik hier

Het paard springt aan de andere kant van de sloot eruit: mijn pony had duidelijk zijn zin, want de eigenaresse ging haar paard direct ophalen. Volgende dag stond mijn pony alleen met de twee shetlandmerries.

Jade

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:51

moeilijk...

die keer dat ie de kraan uit de muur trok,
of de keer dat hij in het bos schrok van de rookwolk van de barbecue voor hem en bijna achteruit over een andere barbecue liep waarvan de eigenaren druk bezig waren weg te komen

en de keer dat de hond (jack russelltje) hem in zijn neus beet toen hij kwam kijken wat ze gevangen had en ze vervolgens achter elkaar aangingen. hondje keffend en naar benen happend, paard met voorbeen naar het hondje slaande.

teveel om op te noemen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:54

Met mijn vorige verzorgpony wilde ik de beek in lopen. Aan de ene kant wilde hij er helemaal niet in. Met geen mogelijkheid. En toen liep ik naar de andere kant, en toen liep hij er zonder problemen in! En toen was hij ook helemaal gek aan het doen enzo.
Maar goed. Wel een leuk topic
Groetjes, mij

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:59

Ja, toen ik voor het eerst op een springpaard van stage een buitenrit ging maken. Op een gegeven moment kwamen we bij een drempel (zo'n 1 voor auto's). Paard wou er niet over heen. Steeds dribbelen enz.
Toen zou ik omdraaien en langs een ander pad gaan. Waren we 10 meter terugggegaan, paard draait zich snel om en vliegt in galop weg. Springt ie sukkel over de drempel heen En wij konden weer verder met de buitenrit!