Opstijgen..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Opstijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 14:14

Hoi hoi,

Ik heb een probleem. Heb nu sinds 2 maanden een pony, wat hiervoor mijn verzorgpony was, maar hij vertikt het om stil te staan bij opstijgen. Ik heb um al een keer met zijn neus tegen de muur aan gezet maar hij weet zich stees snel om te keren en we te stappen.

Ik ben het spoor bijster. Weten jullie iets?

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:16

ik heb heel lang een pony gereden die om me heen ging draaien tijdens het opstijgen of probeerde weg te galloperen.

Ik deed altijd alsof er niks aan de hand was en klom er gewoon op ook al waren we dan allang aan de andere kant van de bak beland.

als je erop zit 2 minuten later weer afstappen en weer opstappen en gewoon heel vaak herhalen en als ie stil blijft staan natuurlijk belonen!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:24

paard van je af sturen, dan draaid de buik naar je toe en stijg je wat makkelijker op, zodra je zit (LET EROP DAT JE ZACHTJES GAAT ZITTEN) meteen weer halthouden, en op je eigen commando weer weg laten stappen (niet eerder!).
Na een paar minuten weer stilzetten en afstijgen en weer opstijgen, zoals hierboven genoemd.
Mijn pony stond ook nooit stil, ik heb altijd snoepjes in mijn zak, zodra ik zat en ze was niet weggelopen gaf ik haar een beloning, maar ook niet altijd omdat ze anders irritant wordt. Dus gewoon goed belonen (Stem of met wat lekkers) zodra ze uitzichzelf stilstaat en jij rusitg kan opstijgen..
Succes.

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:21

ja ik zal het zzelvde doen

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:03

Bedank voor de reacties, tis wel zo dat wij altijd een poosje moeten rijden naar de bak 5 minuutjes ongeveer en als ik daar ga opstijgen staat hij wel stil, maar hij op het erf niet.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:57

dus hij wil heel graag naar buiten? (leuk, zo'n pony wil ik ook wel!)
Erhm, kan je niet bijv een paar rondjes op je erf stappen en dan nog een keer op en afstijgen?
Anders zou ik even het opstijgen op het erf laten, gewoon lopen naar de bak. Dan gewoon oefenen op andere plaatsen, plaatsen die hij niet kent: bijv midden op de heenweg naar de bak.

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:10

die van mij loopt ook altijd weg, ik zet dan de teugels zo strak dattie ni weg kan lopen

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:11

Ik heb mijn paard geleerd dat hij een snoepje krijgt aan allebei de kanten zo gauw ik erop zit, is ook goed om de nekspieren op te rekken.
En hij blijft altijd netjes stilstaan, wachten op het snoepje

malouuu

Re: Opstijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 10:47

ik denk dat je het gewoon ff moet oefenen met iemand dr bij , een aantal keer opstappen en tussen door ff stappen enzo.

ik heb gehoort dat veel paarden ook gaan lopen met opstappen om hun evenwicht te bewaren, dus probeer zo min mogelijk te hangen in de beugel als je opstapt.