natuurlijke voeding voor 15 jarige

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

natuurlijke voeding voor 15 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 20:38

Ik heb het vorige keer ookal gevraagd. Maar ben er nog steeds niet uit wat nu geschikt is voor mijn paard.

Het is een duitse merrie van 1.67 en rond de 15 jaar.
Ik ben u nog volop bezig met conditie opbouwen. Het is de bedoeling dat ze wel weer volop aan het werk gaat.
Ze heeft heel gauw last van stalbenen en wil daarom iets met zo min mogelijk eiwit.
Daar naast krijgt ze onbeperkt kuil (wel heel droog).
Ik hoorde dat meusli beter is als brok voor het darmstelsel. Dan heb ik liever een volledige meusli.

Wat raden jullie aan?

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:40

ehm.. naar de diervoeder gaan?
daar waar je je voer kan kopen?
die weet er denk ik meer van dan wij

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 20:53

Ik ga altijd naar mulders. Die hebben een heleboel soorten. Maar wil ervaringen horen. Waar wat oudere paarden die volop in de sport lopen he goed op doen. En of er dan nog eventueel een voedinssupplement word bij gegeven.

DianneM

Re: natuurlijke voeding voor 15 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:10

Ik zou toch van het kuil afstappen al is het heel droog, je kan beter hooi voeren bij eiwitproblemen..

Ik voer zelf nu Tinkerbrok, is een goede brok met weinig eiwitten. Eerst voerde ik het samen met Hartog Balance muesli, een structuurmix met weinig eiwit, maar ben nu overgestapt op pure lucerne als aanloop op de weidegang. Geef nu een handje biks 2 keer per dag.. Verder ongeveer 3 kruiwagens vol grofstengelig hooi. ik voer naast een scheutje zonnebloemolie niks bij. Mijn paard staat per dag minimaal anderhalf uur in het werk. Ze wordt niet dunner en niet dikker en verliest geen conditie..

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:28

ik zou ook zeker de kuil terug brengen naar 1/3e en de rest hooi.
ik zelf voer erg graag de codition van pavo en de stimix.
als je paard snel mager word is de muslie beter.

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:59

Bij reigershof voeren ze geen kuil hoor!
Dit is gewoon goed hooi!!!
Verder zou ik gewoon aan Simon vragen wat hij mag hebben, hij is immers de paardenman op dat gebied!

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:07

Horselover
Zit hooi dan ook in plastic pakken? Dacht dat het alleen kuil was.
Simon en ik hebben een andere kijk op dat soort dingen en we hebben daarom nog weleens wat woordenwisseling vandaa dat ik het hier vraag.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:34

Volgens mij zit hooi nooit in plastic balen, omdat het plastic voor een luchtdichte afsluiting zorgt, zodat de inhoud gaat fermenteren/gisten en hierdoor het bekende kuilvoer door ontstaat.. Hooi kan wel in grote ronde balen gemaakt zijn, maar die worden gewoon aan de lucht blootgesteld..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:40

Teuntje111 schreef:
Volgens mij zit hooi nooit in plastic balen, omdat het plastic voor een luchtdichte afsluiting zorgt, zodat de inhoud gaat fermenteren/gisten en hierdoor het bekende kuilvoer door ontstaat.. Hooi kan wel in grote ronde balen gemaakt zijn, maar die worden gewoon aan de lucht blootgesteld..

Dat zijn ze ook