Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Als je paard inderdaad neiging tot sloffen heeft, vraag dan aan je lesgeefmens om wat extra aandacht voor achterhandgebruik, dan is je probleem grote kans al opgelost. Mocht dat nu echt niet werken, kun je altijd nog verder gaan. Zo-wie-zo zou ik eerst overleggen met je vaste smid. Het is beter er geen ijzers onder te hebben, maar helaas dwingen de omstandigheden je soms om het wel te doen. ikke schreef:Ik denk dat aandacht aan het rijden effectiever en goedkoper isAls je paard inderdaad neiging tot sloffen heeft, vraag dan aan je lesgeefmens om wat extra aandacht voor achterhandgebruik, dan is je probleem grote kans al opgelost. Mocht dat nu echt niet werken, kun je altijd nog verder gaan. Zo-wie-zo zou ik eerst overleggen met je vaste smid. Het is beter er geen ijzers onder te hebben, maar helaas dwingen de omstandigheden je soms om het wel te doen.
angela88 schreef:Ik ga met Ikke mee. Ijzers maken niet dat je paard de achterhand meer gaat gebruiken, ze laten alleen de slijtage niet zo zien. Ze lossen dus totaal niks op.