Hoe verveling tegen te gaan in de buitenbak?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Hoe verveling tegen te gaan in de buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:56

Sinds een week staat Dagmar elke dag lekker buiten in de buitenbak, vanaf ongeveer 11 uur tot 5 uur. Het probleem is dat ze zich best wel snel verveeld en dan ondeugende dingen gaat verzinnen.
Een plak hooi in de bak leggen wil de eigenaresse liever niet, omdat het ook een rijbak is en er dan vieze plekken in komen.
Ik heb een happy horse bal maar die vindt ze niet echt leuk..

Hebben jullie een idee?

_Dunja_

Re: Hoe verveling tegen te gaan in de buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:59

wilgentakken
fruit boom takken
jolly bal
lik it
skippy bal
pionnen

veel meer kan je niet doen denk ik

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:35

Een vriendje erbij! Alleen is ook maar alleen.
Ik heb altijd hooi in de paddocks en in de hoeken van de bak liggen. Het valt best mee met de "hooi" plekken. Gewoon goed bijhouden en hooi wat er nog ligt opruimen.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:19

Ze heeft wel 2 paarden die tegen over haar staan, maar Dagmar is sociaal gestoord dus ze kan niet bij andere paarden in staan.. Maar wel aan ze snuffelen en ze ziet ze ook wel.
Ik zal vanmiddag wat takken in de bak gooien! Bedankt voor de tips..

QueJira

Re: Hoe verveling tegen te gaan in de buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:19

gewoon minder lang in de bak zetten,een paar uurtjes is meer als genoeg als ze zonder hooi staan.Denk je dat je je paard er een plezier mee doet om hem 6 uur lang in een zandbak te zetten zonder wat te knabbelen,dat is een zielig bestaan hoor??Dan staan ze nog beter op stal,daar kunnen ze tenminste nog een beetje in het stro wroeten en knabbelen....
Bij mij staan ze in de winter ook in de bak,maar gewoon met hooi.Het meeste hooi wordt opgegeten en wat er vertrapt is schraap je even bijlekaar met een riek en de bak is weer netjes.