wat moet ik nu doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:10

help? zit met een dilemma.. ik rij nu zo ongeveer acht jaar bij een man waar ik pony's zadelmak heb gemaakt en iets van de dressuur heb bij gebracht voordat ze de lessen van de ponyclub ingingen! een enkele keer bleef er eentje uit de les vooral hengsten dan maar deze keer was het een leuke bonte ruin! hij is onwijs lief en wil onwijs graag voor je werken maar er treden nu wat problemen op met de eigenaar waar ik het niet geheel mee eens ben en hij zegt gewoon tja das dan jammer! het gaat hierom. hij heeft een kleindochter en deze vind het nu ineens knap interressant dat opa pony's heeft en dat al die pennymeisjes van de manege nu tegen haar opkijken dus zei heeft "mijn"ruintje op het oog en wil hem gaan rijden! dat was haar dus gelukt zij mocht van opa hem ook rijden dus wat ik erin reed reed zij eruit! maar daar is mee te leven hoe moeilijk ook!wou met hem naar les nee dat kon niet wou een les bij huis nee dat kon niet was zonde!!zijn kleindochter vond het te koud in die koudere tijd en kwam gewoon niet! nu had opa een stuk land in de middel of nowhere en daar ging meneer dus heen voor zeven weken terug.. dus niet rijden en hij liep net zo fijn! nu ben ik ondertussen na veel vragen of hij al terug kwam verder gaan kijken en ben ik bij een man terecht gekomen waar ik friezen kan rijden en mee mag starten op den duur.. maar nu heeft hij "mijn"pony weer terug gehaald en ga ik nu morgenavond bij die man kijken.Wat zouden jullie doen? toch weer bij het oude blijven of wat nieuws beginnen met meer mogelijkheid tot weer uit kunnen komen?

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:00

Ik zou beginnen aan wat nieuws.Je blijft denk ik in dit dilemma zitten.Die man met friezen woont die toevallig in wythem?Zag dat je uit Zwolle kwam namelijk...Succes in elk geval!

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:18

VvdD-> VMR

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:08

Ik zou je dilemma voorleggen op je oude stal (omdat je daar al erg lang komt) en uitleggen dat het voor jou belangrijk is om een vast paard te hebben waar je iets mee op kunt bouwen. KLeindochterlief moet dan maar een andere pony uitzoeken.
Reageert hij negatief dan is je keuze gemaakt natuurlijk

priscilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:40

Dat heb ik m vorig jaar ook al eens voorgelegt en toen kon het ook allemaal niet want.. dat was dan mijn probleem! heb nu het idee dat alles van mijn kant moet komen! en dat vertik ik dus!! ga vanvond dus ook maar kijken op die andere stal met friezen. jullie horen het!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:19

ben benieuwd ik zou denk ik ook voor het nieuwe gaan, alhoewel je weet nu wat je hebt hetis heel vervelend als het zo moet gaan, maar idd wat urielle zegt het ook bij je oude voorleggen en dan een keuze maken veel succes

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:18

Ga eerst een kijken bij die man van die friezen, misschien bevalt het wel niet. Zo wel, dan bespreek je dit met die man van die stal waar je eerst reed. En dan maar kijken...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:31

De manier waarop hij je behandeld heeft verdient geen schoonheidsprijs. En een beetje goodwill had je dan toch ook verdient, helemaal als je het werk en inrijden van de pony's gewoon pro deo hebt gedaan.
Ik zou wat anders zoeken, ook als het bij de man met de Friezen niet lukt. Zo lijkt het net of je met hangende pootjes terugkomt. Dan is het uiteindelijk niet jou probleem maar dat van hem (of kleindochterlief)

priscilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:42

nou ik ben dus geweest en het lijkt mij zo op het eerste oog wel erg leuk!! leuke paardjes ook! maar het wordt niet eerder dan maart want hij heeft zijn bak nog niet klaar en hij brengt de eerste hengsten eerst even weg om ze zadelmak te maken en dan mag ik ze doorrijden en dan als er een koper komt kunnen ze ook weer gaan! maar ja das de keuze dan aan mezelf! er staat dan wel nog genoeg op stal!!
en ja heb voor mijn oude stal alles altijd pro deo gedaan omdat ik het leuk vond om te rijden en tja hij had er dan gemak van! maar ja..