Beleren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyn91

Beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:21

Mijn paard heeft een veulentje van ongeveer een half jaar. Natuurlijk nog te jong om te gaan beleren maar ik vindt het leuk om er wat dingen mee te doen. Zoals borstelen, aan de hand lopen, voetjes optillen. Maar ik wil wel wat meer dingen doen alleen weet ik niet precies wat.. dus ik dacht misschien hebben jullie nog leuke ideeën ?! En wanneer kan ik wel beginnen met longeren en moeilijkere dingen te doen? alvast bedankt voor je tips
dOegg

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:55

Longeren rond 2,5 jaar op zijn vroegst. Je kunt wel wat aan de hand oefenen op enge dingen zoals zeiltjes ed. Maar geef hem vooral de tijd om lekker veulen te zijn

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:25

je kan hem ook grappige VD kunstjes leren, bijvoorbeeld spaanse pas of iets pakken of lachen (flemen) er zijn een heleboel grappige kunstjes wat je hem kunt leren..

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:11

Lekker op de opfok zetten .

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:05

Casca schreef:
je kan hem ook grappige VD kunstjes leren, bijvoorbeeld spaanse pas of iets pakken of lachen (flemen) er zijn een heleboel grappige kunstjes wat je hem kunt leren..

Dit wil je toch hoop ik niet met een veulen van een half jaar oud doen ?!

Het enige wat mijn veulen op die leeftijd kon (en hoefde te kunnen/kennen) was braaf aan het touw meelopen en netjes hoeven geven bij de smid!
Na dat halve jaar heb ik haar geleerd om ook netjes aangebonden te staan op de poetsplaats en ben met haar gaan wandelen.
Ze is nu 2,5 (officieel een 3-jarige ) en langzamerhand begin ik met haar grondwerk te doen.
Tot-nu-toe heb ik niet meer als 2 á 3 x per week hooguit 10-15 min. per keer wat met haar gedaan, nu bouw ik dat langzaam op naar 4-5 x per week.
Aan het einde van dit jaar wil ik beginnen met haar zadelmak te maken, zodat ze volgend voorjaar ingereden kan worden; dan is ze 3,5 jaar.