aanpassing zadel mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jermaine

aanpassing zadel mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 18:40

Ik heb in november een zadel gekocht van Knightrider. Het is een veelzijdigheidszadel met nadruk op dressuur. Ik ben er tevreden over, maar ik heb vandaag met het paard van een vriendin gereden. Zij heeft een zadel met naast de gebruikelijke wrongen vooraan, ook wrongen achteraan zitten. (in de knieholtes). Ik vond deze heel fijn zitten. Ik wou eerst eens vragen of het mogelijk zou zijn om deze ook op mijn zadel te laten zetten. Kwestie van vooraf even te checken of ik de zadelmaker niks onmogelijk ga vragen.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:18

zal wel kunnen maar of het bij jou zadel net zo fijn zit is maar de vraag

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:24

Idd, het kan dat dat bij jou zadel niet lekker zit!
Bij dressuurzadels zie je dat minder, en bij springzadels meer, en aangezien jij een dressuurgericht hebt, gaat dit niet lekker zitten.

Ik heb zelf ook een vzh en een dressuur zadel.
Mijn vzh heeft dus van die wrongen en ik vind dit zeer fijn, mijn dressuurzadel heeft dit niet en ik denk ook niet dat ik lekker zou zitten als die dingen nog eens eraan zaten

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:11

1 van mijn dressuurzadels heeft achter ook kniewrongen, de zadelmaker heeft deze voor mij erop gezet.
Dus ja het is wel mogelijk

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:16

is uiteraard mogelijk. Als je losse wrongen met schroeven laat maken kan je ze zelf ook weer makkelijk verwijderen als het niet bevalt. Er blijven dan wel twee of drie gaten per kant in je onderste zweetblad over maar die zie je niet.