equitop myoplast waar te halen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

equitop myoplast waar te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 18:15

Mijn dierenarts had me geadviseerd eens een tijdje equitop myoplast te geven aan mijn paard om hem iets te helpen met zijn spieren.
Nu was ik op internet aan het kijken waar je het kan halen maar kom telkens maar op een site de paardendrogist.
Weet iemand waar je het nog meer kunt halen het zijn dure potten. Zouden ze het gewoon in een paardenwinkel verkopen?
Heeft iemand toevallig ook ervaring met equitop myoplast?

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:55

we bestellen het in duitsland voor maar 53 euro, ook 1,5 kg

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:57

Ik heb het wel eens gegeven, maar ik kan nu niet echt zeggen dat ik wat bijzonders bij het betreffende paard kon merken.

Excuseme, kan je ons zeggen waar je dit dan ook besteld?

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:06

simongek

Re: equitop myoplast waar te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:17

Zo dat is nog eens een verschil. Mijn paard krijgt het nu ook.

Kosten: 82 euro. Deze pot ging namelijk via de dierenarts.

Als hij het na deze pot nog moet dan koop ik het wel via internet.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:21

Ik lever het voor 70

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:25

Ik sprak vorige week iemand die haar paard dit ook wel eens gegeven heeft, zij heeft er helemaal geen goede ervaringen mee. Ze vertelde dat de spieren inderdaad vrij rap werden opgepompt, maar dat het paard hierbij heel strak kwam te staan. Die kon zichzelf niet eens meer aan de achterhand krabben, terwijl dat eerder geen probleem was.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:26

Bij dit produkt moet je het paard intensief aan het werk zetten, anders krijg je idd van die effecten.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:30

Ik bestelde het altijd gewoon bij de paardendrogist, voor 72,50. Heb het ook een tijdlang gebruikt ter ondersteuning van de spieropbouw tijdens revalidatie. Ik vond het wel fijn spul en had echt het idee dat hij er door groeide. Van dat strakke heb ik niks gemerkt en ik deed toch echt elke dag trouw zijn rugoefeningen (waaronder het volledig inbuigen naar links en rechts). Maar goed, het kan bij elk paard verschillend zijn hoor.

Ze zeggen ook dat je paard er in gedrag niet op zal veranderen maar ik heb dat ook wel eens anders gehoord. En die van mij werd er wel iets frisser van (maarja dat kan bij hem ook echt geen kwaad )

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:01

53 euro is wel een verschil met 72,50 bij de paardendrogist. Mijn paard word intensief gereden dus ik neem aan dat hij dan niet van die bijwerkingen krijgt. Hij heeft nu van de week zijn 2e spuitje gehad zo'n soort anabolen. Ook voor zijn achterhand wat sterker te maken. Dit werkt wel heel goed. Hij blijft er gelukkig wel braaf onder. De dierenarts zei dat ze wat happiger enzo konden worden. Maar het valt mij nog allemaal mee.

simongek

Re: equitop myoplast waar te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:53

Mijn paard krijgt het nu dat hij op rust staat.

Hij moest eerst 2 weken 20 min per dag stappen. Nu 1 week 5 minuten draven erbij. Na 1 week weer 5 minuten erbij etc.

Na 4 weken mocht ik hem dan wat oppakken en heel rustig aan weer wat gaan opbouwen en ook wat meer er aan rijden. Nu is het met een los teugeltje wat rondstappen.

Ik heb er gisteren weer opgezeten en was super blij dat hij na die rust periode met 4 beentjes op de grond bleef.

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:59

wat had jou paardje dan simongek? Heb jij het van de dierenarts gekocht of ergens anders?

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:53

op RUST??? Dit spul doet alleen maar wat als je paard/pony in training is hoor, ik zou dat toch maar even navragen. Eigenlijk prop je er zogezegd meer energie in terwijl hij niets doet....lijkt mij een beetje vreemd!

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:00

Ik vond het ook al vreemd daarom vroeg ik ook wat het paard voor een probleem heeft. Mijn dierenarts vroeg ook eerst aan mij of ik hem dagelijks in training had. Ik neem aan dat hij me dit anders niet voorgeschreven had om het te gaan kopen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:08

Tegen mij hebben ze zelfs heel duidelijk gezegd, denk erom dit spul kan je pas gaan voeren als je paard echt weer in training is, anders is het én weggegooid geld én je kan er een wat pittig paard van krijgen.

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:13

Ach dat pittige dat mag die van mij best nog wel een beetje hebben. Het is geen luie donder hoor maar echt pittig nou ook weer niet. Die van mij krijgt het ook alleen zolang het nodig is. Hoelang hebben jullie het spul gebruikt? Ze zeggen dat je het met rijden vanzelf wel merkt.

simongek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:18

Mijn paard was door hard werken een beetje overbelast en had een soort spierbevangenheid. Niet het echte vast staan. (tying up)
maar hij had 2 keer na het rijden dat hij met zijn hoofd bij de grond ging staan en niet meer wou lopen.

Ik heb toen zijn bloed laten testen en toen kwam dit eruit.

Hij mag nu echt maar 20 minuten stappen en 5 minuten draven en dit per week met 5 minuten opbouwen.

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:49

Ik heb Equitop Myoplast gewoon via mijn dierenarts gekocht. Dat was ruim 10 euro goedkoper dan bij de paardendrogist.

Ik heb het op advies van de dierenarts aan mijn zwaar spierbevangen paard gegeven, vanaf het moment dat de uitslag van het bloedonderzoek bekend was. (in combinatie met medicijnen en vitamine E en selenium) Mijn paard kreeg het dus ook op het moment dat ze absoluut op rust stond. Maar goed, dit was dus niet een beetje ter ondersteuning van een training, maar vanwege de afbraak van de spiercellen als gevolg van de spierbevangenheid. Ik heb het ongeveer 10 weken gegeven. (2 schepjes per dag)
Dit advies had mijn dierenarts mij gegeven n.a.v. een recent onderzoek naar spierbevangenheid door een bekende bewegingsfysoloog.

Mijn paard werd er niet heet van. Ze kreeg het in een periode waarbij ze nagenoeg geen krachtvoer mocht hebben. Maar natuurlijk is deze situatie niet te vergelijken met een paard dat vol in training staat, die het ter ondersteuning van de spieropbouw krijgt.

Over het resultaat kan ik helaas niet zo heel veel zeggen. Dan zou ik eigenlijk een vergelijkbaar paard moeten hebben, met een even heftige spierbevangenheid, die het niet heeft gehad, om te kunnen zien wat het verschil is. Dat is natuurlijk niet mogelijk.

Momenteel is mijn paard bijna 3 maanden na de spierbevangenheid nog in een slechte conditie, ze heeft met name in de achterhand weinig bespiering over. Maar ik weet dus niet of ze er slechter aan toe zou zijn als ze het niet had gekregen.

Overigens wilde ze het de eerste week niet opeten. Ik kreeg het er in het begin nauwelijks is. Uiteindelijk at ze het goed op door een beetje zemelen, met heel weinig water. (vrij droog houden, als het te nat werd moest ze het niet meer)

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 10:58

Raar dat er zoveel prijsverschil in zit. Die in duitsland is nog steeds het goedkoopste alleen zullen er dan wel nog verzendkosten bij komen ik weet niet hoeveel dat zou zijn.
Suzan jij hebt ook pech met je paardje dan ik hoop dat het weer helemaal goed gaat komen.