Slepend voetje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slepend voetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:45

Ik was verleden week samen met mijn vriendin aan het rijden toen ons plots opviel dat haar arabiertje zijn ene achterbeen niet goed optilt.Dus telkens even met de toon over de grond sleept.Nu is dit paard nog geen jaar onder het zadel en word niet zoveel gereden.Dus dacht ik dat het kwam door een iets luie achterhand.

Maar nu was ik vrijdagavond op de Hengstekeuring in DenBoschen zag daar verschillende paarden in de L het ook doen.Dus gewoon hun achterbeen niet genoeg optillen.In de hogere klasse zag ik het niet meer.

Is dit nu idd een lui achterbeen of is er meer aan de hand? Kan je dit rijtechnisch oplossen?
Iemand die dit weet?

Clijntje

Re: Slepend voetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:39

Ik heb wel gehad dat mijn pony z'n achterbeen over de grond sleepte. (elke keer dat ik hem toen achterwaards of opzij zette).Hij had een faxatie aan de knieschijf (dan komt het achterbeen af en toe op slot te staan) mijn pony lijkt er nu wel vanaf te zijn, maar ik denk toch niet jouw pony dat ook heeft hoor .. mischien als je wat verder bent met rijden en je hem meer verzameld rijdt dat het dan weggaat. Ik weet het eigenlijk niet.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:53

Dat klinkt idd als patella fixatie. Veel rijden en vooral voorwaarts, dus lekker naar buiten en lange stukken draven. Zo worden de spieren sterker.

Anoniem

Re: Slepend voetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:16

het is mijn pony niet maar die van mijn vriendin.maar de hengsten op de hengstenkeuring doen het ook dat vind ik zo vreemd.