wie heeft er wel eens een proefles westernrijden gehad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

wie heeft er wel eens een proefles westernrijden gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 11:57

Hoi hoi,

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het westernrijden.
Wie rijdt er dressuur, springen of recreatief en heeft er wel eens uit nieuwsgierigheid een lesje westernrijden genomen?

Ben heel benieuwd wat jullie daar dan van vonden en of jullie het me aanraden het ook een keer te doen!

Groetjes

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:01

Op school had ik les van een western instructeur, zeer leerzaam en erg leuk. Heb later nog een lange tijd er over nagedacht om een paint te kopen en te gaan western rijden, maar zover is het nooit gekomen. Ik zou het gewoon een keer doen, het is heel leerzaam en zeker erg leuk!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:05

Toen mijn oude bijrijdpaardje verkocht werd, ben ik op zoek gegaan naar een ander paardje. Ik kwam terecht bij Gino. Zijn eigenaar reed al western met hem, maar er was ook een VZH zadel aanwezig.
Zij heeft me toen laten kennismaken met het Western rijden, en sindsdien doen Gino en ik niets anders meer

Gewoon een keertje doen dus!

meikie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:33

Je moet het echt eens proberen, ik kan het je van harte aanraden. Sinds maart vorig jaar ben ik geleidelijk aan overgegaan op western, heb mijn jonge paardje western laten beleren. De manier van rijden is er relaxt en vooral duidelijk voor paard en ruiter. Gisteren ben ik met iemand op de fiets naar buiten geweest. Toen wilde ze niet langs een stukje. Ik geef been, maar als ze het doet neem ik direct druk weg en beloon haar zo. Dit principe kende ik niet, ik ben veel bewuster gaan rijden en ben veel duidelijker voor mijn paard. Dus vandaar mijn advies, gewoon doen! Stallen kun je vinden onder western bovenaan staat er een centraal topic over.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:35

Ik heb niet echt een les gehad...Maar wel een aantal keer western gereden.
Toen ik nog op de manege stond heb ik een paar keer op de paarden van 2 mensen daar gereden.
Een western hengst en een western ruin.
Ik hou het wel gewoon bij het dressuur rijden, dat ligt mij meer.
Maar ik ga dit jaar wel een weekje op vakantie naar de Silcver Ranch.
En daar ga ik dan een week westernrijden. Ik vind het leuk om te doen..maarja...dressuur ligt mij meer
Ik kan het je iig wel aanraden

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:50

Het is zeker aan te raden, maar zorg dan wel dat je goed les krijgt, en niet van iemand die er bij klust. Ruk en plukwerk is niet het western wat je wilt.
Als je goed les krijgt, is het een erg duidelijke rijmethode voor ruiter en paard waarbij ontspanning zeer hoog in het vaandel staat