Mijn shetlander van ong. 12 jaar is aardig aan de dikke kant, ik ben der ook meer aan het werk aan het zetten.
Maar is ze nou echt te dik?
Ze heeft al eens een veulen gehad.
S'avonds krijgt ze; hooiruif vol, en handje soort muslie.
Ze wordt bereden, maar aangezien ze heel klein is, heb ik niet echt een geschikt ruitertje,en in de winter ook geen bak tot beschikking.
Zomers kan ik in de wei longeren, maar s'winters is het daar het weer niet voor.
Longeren op het natuurpad bij ons kan niet, ik ga wel altijd wandelen.. of zoals vandaag neem ik der mee (half uur ong.)wandelen naar een bak, en daar met vriendjes losgooien, en dan kan ze lekker rennen!
S'winters als het weiland nat enzo is, staat ze op stenen, met een stal..
Ze kan dus rond het stalletje lopen, en nog een stukje voor de stal (3bij2 ofzo) waar middenin de ''plasbak'' zit

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ILACNDM7
--
Zo ziet het er een beetje uit..de ruimte die je hier links ziet, heb je ook rechts, en ze kunnen dus een rondje om de stal lopen..en waar ik zegmaar sta met me camera kunnen ze ook lopen, daar is ook de ''plasbak''

--
Is ze nou echt té dik? Dat ik echt meteen minder moet gaan voeren, en meer beweging, of kan het rustig aan gebeuren met meer beweging?
Best wel dik

Zo valt het nog wel beetje mee..

En? ik weet wel dat een shetlander wat steviger hoort te zijn, maar zij is volgensmij echt wel té dik..
en dat is weer niet goed.. dat weet ik in ieder geval
even voor de duidelijkheid; het is niet me eigen pony, ik mag er wel alles meedoen wat ik wil, maar voeren hoef ik niet, maar natuurlijk kan ik vragen of ze wat minder krijgt.. als dat nodig is. maar ze staat wel met haar dochter daar, en die is juist weer niet te dik, en ze eten samen enzo.. dusja?
Wie helpt mij?
En hoe kan ik haar het beste laten afvallen??
X