Mijn IJslander Thokkadis is nu heel hard aan het uitharen, opzich niet zo vreemd, zijn zoveel die nu uitharen. Alleen heeft Thok de vervelende gewoonte om alles binnen een week eruit te gooien, dan heeft ze een mooie glanzende gladde vacht. En vervolgens maakt ze weer vrolijk weer een wintervacht aan.... Niet zo'n hele dikke als 's winters maar wel veel te dik voor in de zomer. dit houd ze de hele zomer, tot september ofzo dan gaat ze uitharen, en krijgt weer een mooie gladde zwarte vacht, en vervolgens gaat ze na 2 weken alweer op naar der wintervacht. Ook heeft ze altijd vreselijke jeuk rond deze tijd, maar denk dat dat door al die losse haartjes komt van het uitharen

Ze staat overdag buiten, zonder deken. En 's nacht op stal. dit is vanaf oktober ongeveer tot maart/april. (wanneer het land het weer toelaat gaan ze het land op 24/7) Ze krijgt 1/4 pavo basis brok, en als zeheeft gewerkt krijgt ze 1/2 meusli. Aan het eind van de winter meer brokjes, aangezien ze dan altijd wat dun word. En verder krijgt ze van dat groffe kuil. Ze hebben altijd beschikking tot een mineralen blok. Heb al zeewier, knoflook en allerlei soorten olien gebuikt. Werkt niet.
De eerste zomer dat ik haar had had ze nog een mooie zwarte vacht (zie eerste foto, is foto van foto dus heel slechte kwaliteit
) en de zomers erna werd het steeds erger. ik heb nog wekelijks contact met de oude eigenaar die haar sinds der geboorte had. Ook zei weet niet waar het van komt. Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze het te warm heeft op stal, der winterjas uitdoet, maardat het buiten toch te koud is voor haar zomerjas en dus maar weer wat warmers aantrekt. Dag en nacht buiten kan helaas niet. hier een foto van hoe ze de eerste zomer dat ze bij mij is was deze is gemaakt in juli:
En een foto van hoe ze er nu zomers uit ziet. deze foto is ook in juli gemaakt maar dan 2 jaar later.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie ideeen hebben om haar haargroei weer op orde te krijgen. afgelopen jaar hebben we haar maar geschoren in de zomer, om het een beetje dragelijk voor der te maken

(wist trouwens niet of het hier hoorde of bij medisch
)
ze heeft dus ook een zomer met eczeem deken gelopen. Andere dierenarts heeft haar corticosterioide (moeilijk woord) gegeven, hielp ook niks. verder zijn er huid en bloed monsters gedaan en die zijn naar Utrecht gestuurd (geloof ik) Ook daar werden we niks wijzer uit
Helaas.
Thok is nu al bijna door haar wintervacht heen