wat moet ik nou doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GoLizz

wat moet ik nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:56

ik zit in een groot dilemma!! Zoals somige van jullie al hadden gehoord staan Simba en Jacintha te koop.. nu is mijn vader info gaan vragen over stalhuur en dat is 150 euro voor 2 pony's zonder bix hooi en flas

Nu moes ik van me vader vragen wat ze voor mij moesten kosten en dat heb ik net gedaan en dat is voor mij maar 500 euro voor 2 pony's met alle spullen die ik altijd al gebruikte.. (zadel hoofdstel enzz) en dan wil dirk ook wel meebetalen aan de voerkosten..

maar nu is het 1 probleem ik ben tegroot voor de pony's meet voor simba dan voor jacintha maar goed het blijft te groot.. en nu is de vraag wat moet ik doen ze kopen of ze laten gaan..

Ik heb een super band met simba ze heeft alles voor me betekend ik heb veel problemen gehad op school en thuis en heb altijd bij simba kunnen schuilen en uithuilen..

hier foto's van mij op simba zodat jullie kunnen zien hoe tegroot ik werkelijk ben..

in het bos van de zomer (vanaf een andere grote pony genomen)
Afbeelding

op simba zonder halster hoofdstel en zadel..
Afbeelding

van de zomer aan het werk..
Afbeelding

herfst.. aan het werk (beetje verweg..)
Afbeelding

is ze geen schatje
Afbeelding

2 of 3 weken terug.. zoef zoef wij gaan hard
Afbeelding

Wat zouden jullie doen in mijn geval??

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:00

Ik zou ze kopen denk ik, omdat je zegt dat je zo'n goede band met ze hebt, maar ik zou er niet meer op rijden als ik jou was! Misschien 1 keer in de week buitenritje ofzo? Verder niet doen (mijn mening)

GoLizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 19:03

ik rij der nu nog gewoon elke dag en ze heeft er geen moeite mee ik heb niet het idee dat ze zich aan mij stoort.. dat ik te lang ben.. en ik heb wel de foto's eruit gekozen waar ik super groot lijk.. dus..

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:03

je bent echt te groot voor ze geworden, ik zou iig stoppen met op ze te rijden. mocht je ze werl willen kopen, dan zou ik ze voor de kar gaan beleren.
maar verstandiger nog is om een andere, grotere pony te kopen en dan helpen een goed plekje voor deze ponys te zoeken, waar ze wel beredn worden

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:04

Je tootnt inderdaad fors en te groot op de pony. Ik lees in je profiel dat je 16 bent dus je bent ook nog volop aan het groeien meid en de pony's groeien niet meer met je mee.

Als j echt en rijpony zoekt zou ik ze laten gaan want het moment dat je er echt niet meer op kan kont binnen nu en 2 jaar.
Als je echter VD verzorgen en andere dingen (misschien mennen ) ook heel leuk vind dan zou ik lekker verder gaan met de pony's hoor. Je hoeft niet perse te rijden om heel gek op je beesten te zijn meid.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:05

ik denk dat je te lang én te zwaar bent

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:06

Zou proberen een leuk baasje voor ze te vinden waar ze het goed krijgen en dan evt. zelf op zoek gaan naar een grotere pony. Vind je er echt te groot voor. En het is toch een hoop geld iedere maand.

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:06

Wat ga je dan doen als je der niet meer mee kan rijden? Mag je dan een nieuw paard/pony? zo niet, zou ik ze niet kopen ...

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:07

Het is maar net wat je wilt. Wil je echt verder komen met paardrijden, dan zou ik je afraden om ze te kopen.
Maar wil je gewoon lekker poetsen, kroelen en recreatief wat rijden, dan zou je het kunnen overwegen. Natuurlijk hou je heel veel van die pony's. Maar er zijn zoveel paarden waar je van zou kunnen houden.
Maar goed, wij kunnen niet voor jou beslissen. Het is jou keuze. Denk er maar goed over na. Verkopen kun je ze altijd nog. Terug kopen is altijd moeilijker.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:12

missnynke schreef:
je bent echt te groot voor ze geworden, ik zou iig stoppen met op ze te rijden. mocht je ze werl willen kopen, dan zou ik ze voor de kar gaan beleren.
maar verstandiger nog is om een andere, grotere pony te kopen en dan helpen een goed plekje voor deze ponys te zoeken, waar ze wel beredn worden

idd, daar ben ik het helemaal mee eens!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:14

Ik zou deze twee laten staan.......... ondanks dat het hele leuke pony's zijn.........

GoLizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 19:16

ze zijn beiden voor de kar beleerd en super goed ook alleen ze zijn super druk alle2 als ze de kar zien en alhelemaal als ze ervoor staan dan gaan ze er ook echt voor en dan gaan ze hard.. en voor mij zijn ze te sterk dan.. alhelemaal met z'n 2en en ze trekken zo door de rem heen van de kar..

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:22

tja, het is idd net wat je wil, je zou er mee kunnen gaan VDn of zo, het is echt helemaal aan jou, laat je nog wel weten wat je beslissing is?

Dineoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:53

HEYHEY mijn mening weet je al ik zou lekker verder kijken naar leuke pony je bent ook weg van die jitske en daar kan je lekker mee verder en voor deze pony`s lekker een heel leuk iemand voor ze vinden dat ze lekker voor de kar kunnen samen dat is wel waar ze voor gemaakt zijn en dat vinden ze helemaal top ze vinden zeker wel iemand goeds waar je lekker mee in contact kan blijven:D xxxxxxxxxxxx christy

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:55

ik ben het eigenlijk wel met missnynke eens, je kan met een ander diertje veel meer...hoe moeilijk het ook is...sterkte mop

RiNa06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:04

zoals meerdere al zeggen misschien aangespannen rijden een oplossing?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: wat moet ik nou doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:22

Ik zou ze niet kopen. Je bent er echt te groot voor en kunt er niet lang mee rijden. Je hebt er misschien wel een band mee, maar je moet ook bedenken of het niet eerlijker is voor de pony om een baasje te hebben die er nog jaren mee kan rijden en die er nog jaren plezier van kan hebben? Het is vervelend om afscheid te moeten nemen, maar er zijn meerdere goed huisjes dan alleen jouw huisje!

Feithje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 04:00

je bent idd te groot maar toch zouk ze kopen..
je kan nog zoveel lol met ze beleven.. wat denk je van VD?? of lekker voor het karretje zetten ??
Ik heb ook 2 pony's waark niet mee op kan maar ze ooit verkopen??? ECHT NIET !!~nee ik zou ze lekker kopen en ervan genieten!!!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:08

Het ligt eraan wat jezelf wilt denk ik. Als je echt veel wilt rijden dan zou ik het niet doen. Maar als je het ook leuk vind om er af en toe een ander klein meisje op te laten rijden, longeren enz. zou ik ze kopen. Denk dat je der gewoon heel goed over na moet gaan denken wat je nou zelf echt wilt

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:52

ja het ligt eraan wat jij wilt.. je kunt ze eerlijk gezegt beter weg doen denk ik want ze zijn wel een beetje klein voor jou (tenminste dat vind ik ) maar aan de andere kant wil je ze niet missen, je kunt ze wel houden en dat je dan bijv. iemand anders erop laat rijden ofzo maar ik weet niet of je daar het geld voor over hebt? Het ligt eigenlijk aan jezelf, wat jij wilt

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:01

het ligt er inderdaad aan wat jij wilt. je kunt misschien kleinere kindjes vinden die er op kunnen rijden? je kan er natuurlijk nog heel veel mee doen. ik denk dat je er soms nog best een leuk bosritje mee kunt maken hoor. maar geen werk in de bak enzo denk ik. een hele moeilijke keus voor jou! succes.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:20

Ik zou ze kopen. Als je er zo'n goeie band mee hebt... En je weet nooit waar ze terecht komen

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:20

Ik heb even in je profiel gekeken en ik zou een goede instructeur zoeken en lekker gaan mennen.
Als je mennen niet leuk vind zou ik het niet doen. Ze kosten je elke maand een hoop geld en eigenlijk voldoen ze dan niet aan je eisen.
Geloof me, binnen een paar maanden heb jij net zo'n band met een andere, grotere pony als met deze.