Wilde Peen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beautyindy

Wilde Peen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:38

Hoi,

Ik heb een shetlander van 23 jaar oud en hij loopt bij ons gewoon los over het terrein. Nou loopt hij allemaal lekkere grasjes op te zoeken en was ik achter hem aangelopen. En hij een wilde peen. Weet iemand misschien wat voor werking dit heeft bij een een pony? Hij vind het heel erg lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:48

ik snap je vraag niet helemaal

Kimnor

Re: Wilde Peen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:50

Dit slaat nergens op... ze heeft een nieuw account aangemaakt zo te zien, dit is haar eerste post, dus ga er maar niet op in.
Gewoon een flauwe grap zo te zien.... oh oh oh, wat grappig!
Wordt volwassen!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:06

Vond het idd ook al een heel raar topic. Misschien een slotje erop?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:35

naja zeg, lekker welkom dan, had iedereen een zinnige eerste post?

beautyindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 19:40

Als het een flauwe grap was had ik het niet gevraagd!!!!! Beetje domme reactie zeg. Mijn Shetlander loopt los op het terrein. Hij is echt opzoek naar een bepaald soort gras. ik was hem achter nagelopen om te kijken wat hij nou zoekt. Ik wist niet wat voor soort kruid dit is. ik heb het opgezocht. nou wil ik weten wat waarom hij opzoek is naar dit ene kruid. zitten er speciale voedingsstoffen in? DIT IS GEEN GRAP!!!! SERIEUSE VRAAG.

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:42

Oh nou dan heb ik het verkeerd gelezen misschien, maar het staat er heel erg vaag... Als een soort grap, lees het zelf maar eens na.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:45

Ik denk dat ie het erg lekker vindt, wilde peen zit ook in het paardengraszaad van pavo, samen met oa fenegriek. Het is dus een gezond kruid.
Je zou eens na kunnen gaan of je shet qua voeding niet iets tekort komt aan vitaminen/mineralen of je voedingsvraag bij pavo stellen op pavo.nl

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:11

wilde peen?

geen idee eigenlijk, mijn pony zoekt bij tijden soms ook naar bepaalde kruiden, ik laat hem altijd gewoon zoeken,misschien kun je via internet opzoeken wat wilde peen voor medische eigenschappen ebzit?

beautyindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 21:21

ik laat hem ook zoeken en zijn gang gaan maar hij heeft ook atrose en is laatst erg ziek geweest en nu met dat kruid gaat het redelijk dus ik ben benieuwd of hij iets in zijn voeding mist. en misschien kan ik het hem er dan nog bij geven

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:53

Ik vindt het heel goed van je, dat je zo meekijkt met je pony, want ze geven indd. zelf aan wat ze missen. Mijn pony greep alle rode klaver, behalve dat het smakelijk voor ze is, zit er biotine in. Ze had slechte hoeven, dus dat verklaarde.

De wilde peen ofterwijl Daucus carota;
Uit de eetbare Peen, Daucus carota sub. sativas, wordt door extractie met een oplosmiddel een olie gewonnen, deze wordt veel in de cosmetische industrie gebruikt als kleurstof. Wortel olie is een tonicum voor de huid en ondersteunt het genezingsproces van huidaandoeningen en helpt daarbij lelijk littekenweefsel voorkomen. Wordt vooral in de huidverzorging gebruikt, het verbetert de elasticiteit en de kwaliteit van de huid en vermindert oneffenheden.

en nog een stukje;
De peen heeft een zachte werking op de huid en ook voor organen en activeert het weefsel en de cellen. De doorbloeding en de vocht regulatie helpt de organen en huid om zich beter op de kerneigenschappen van de cel af te stemmen, en kan juist hierdoor een genezende werking geven op gebieden, waar artsen al vaker zeggen dat het afgestorven is en niet meer haalbaar is om er iets mee te doen. Het heeft een helende werking op lidteken weefsel en kan met succes toegepast worden bij zware brandwonden.

Als je innerlijk naar de wilde wortel kijkt, merk je dat deze wortelplant je helpt de rust in je zelf te vinden. Met haar pulserende kracht zoekt het gebieden op die je blokkeerd en verkrampt, om op een hele natuurlijke zachte wijze je te helpen, de dingen op te lossen. Het stimuleert je om de natuurlijke manier te zien in het leven, zonder dwang en zonder de stress. Wat wil je bereiken zonder hierbij de dwang van het moeten te gebruiken. Het stimuleert het vertrouwen in je eigen kunnen en maakt verbinding met de kracht van moeder aarde

dit is wat ik op het internet kon vinden. Hopelijk heb je er iets aan?
Het enige wat ik eruit opmaak is dat het versterkt bij wederopbouw van weefsel, heeft ze een wond ofzo??

beautyindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 23:30

Nee hij heeft geen wond, alleen heeft hij atrose

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:57

Misschien is die wel gewoon heel heel erg lekker voor ponies ?