Welke warme beenbeschermers voor paard met artrose?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Welke warme beenbeschermers voor paard met artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:26

Ons paardje met artrose staat met dit koude weer met vier dikke benen in haar stal. Behalve stappen, kunnen we weinig met haar doen. Om de gewrichten warm te houden, willen we haar graag beenbeschermers met bont o.i.d. omdoen. Bandages is erg lastig, we zoeken het liefste warme beenbeschermers met klittenband. Heeft iemand een idee welk merk of welke winkel dit soort beschermers in haar assortiment heeft?

LadyRoS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:30

Volgens mij heeft BR wel een peesbeschermer met bont en klitteband.
Alleen is het bont niet zo heel dik dacht ik..
Maar waarom zijn bandages lastig?? Met lappen eronder is het wel te doen toch? Die hoef je namelijk helemaal niet zo strak te bandageren.
Ik bedoel het positief hoor, maar je hoort ook wel eens verhalen dat als je een paard met peesbeschermers een nacht op stal laat staan..ze of nog dikkere benen hebben of zelfs kreupel zijn.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:38

Mijn DA heeft mij juist op het hart gedrukt om Memuska's artrosebenen niet in te pakken omdat dat slecht zou zijn

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:52

wij hebben er ook één met artrose en die staat gewoon lekker op de weide met een haf, die voelt zich kiplekker en ze word 25... We rijden er 1 X in de week en we geven haar een zeer lichte pijnstiller, ik geloof ook dat inpakken in beenbeschermers niet al te goed is hoor!