Wie heeft er ervaring met de IR Rocky zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Wie heeft er ervaring met de IR Rocky zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:23

vandaag is mn zadel aangekomen, een Imperial Riding rocky vz van 1 jaar oud, hij ziet er heel mooi uit en van heel mooi soepel leer.
maar wat mag ik van de kwaliteit verwachten?
en wie heeft er ervaring mee? en eventueel foto's?

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:31

De IR Rocky was mijn vorige zadel. Ik heb hem nog wel, maar rij bijna altijd op mijn Passier. Mijn Rocky is nu ong. 8 jaar oud. Het leer is nog in prima conditie, het zadel paste op bijna alle paarden waarop ik heb gereden. Het zit in vergelijking met een Passier erg hard, maar met een gelzitting erop overleef ik dat ook nog wel. Ik gebruik de Rocky (vzh) voor in de springlessen en als mijn dressuurzadel bij zadelmaker is ofzo. Het zadel was destijds niet heel duur en ik heb er enorm veel plezier van gehad tot nu toe.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:35

Voor ons geldt hetzelfde als voor Monday. Wij hebben ook een Rocky VZH van een aantal jaren oud, destijds nieuw gekocht. Het was destijds het enige zadel dat fatsoenlijk op Ret lag, vanwege zijn hoge schoft. Inmiddels heb ik een endurancezadel van Hulsebos, de Rocky gebruikten we tot nu toe alleen nog voor springen en crossen. Ik vind 'm ook vrij hard, zeker vergeleken met de Hulsebos, maar als 'zadel voor erbij' is dat prima te doen.

Voor de geïnteresseerden: onze Rocky is te koop. Komt op EA zodra ik er duidelijke foto's van heb.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:39

haha, hard zitten kan ik denk ik wel tegen, heb nooit echt zachte zadels gehad
ik heb hem nog niet getest maar hij ziet er wel comfortabel uit
bedankt voor de reacties

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:13

Ik heb er 1 gehad, nieuw, maar toen ik hem na 1 jaar in wou leveren ( voor een dressuur) bleek hij nooit goed geweest te zijn, hij was scheef gemaakt, en dat kwam volgens mijn zadelmaker vaker voor. Ook sleet hij erg snel, bij mij komt hij er niet meer in!

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:18

ow, daar zal ik dan nog eens goed naar kijken, bedankt voor de tip

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:51

nog iemand??