Is het nou echt zo raar om met trapje op te stappen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kimnor

Is het nou echt zo raar om met trapje op te stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:17

Hallo

Ik stap ALTIJD met trapje op.. Puur omdat het beter is voor de rug van het paard, je hangt toch met je hele gewicht aan zijn rug.. Zou mij ook niet prettig lijken. En het is makkelijker voor jezelf.

Maar sommige mensen lachen me wel eens uit... maar zo raar is het toch niet? Ik vind het juist goed om met trapje op te stappen..
Ik was 2 jaar terug op Horse Event, daar stapte iemand ook op ( bekende ruiter, maar ben even de naam kwijt, was in ieder geval een springruiter ) met een trapje...

Wat doen jullie? En wat vinden jullie ervan??

Groetjes Linda

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:18

bij mijn jonge paard stap ik ook met een trapje op als die bij de bakrand staat, maar ik stap ook wel zonder op. het is volgens mij wel goed, net als aan 2 kanten opstappen, maar dat doe ik dan weer niet.

Mayra_

Re: Is het nou echt zo raar om met trapje op te stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:20

Ik vind dat helemaal niet raar . Sommige ruiters stappen ook op d.m.v een trapje omdat hun paard zo groot is dat ze er anders niet op komen. Zelf stap ik alleen maar met een trapje op als ik zonder zadel ga rijden omdat het anders helemaal slecht is voor mijn pony zijn rug (als je ziet hoe ik dan opstap ). Vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat ze je daarom zouden uitlachen.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:22

Ik stap altijd op vanaf een krukje makkelijker voor je zelf en beter voor de rug van het paard!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:22

Hoi,

laat ze maar lachen hoor! Ik stap ook altijd op met een trapje. Het is beter voor mijn paard en daar komt bij dat ik best stijf ben en dus mijn beugel langer zou moeten maken om op te stappen en daarna weer korter....daar heb ik ook geen zin in. Dus voor mij ook een trapje!

sesiel_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:23

Ik stap zonder trapje op.Maar ik vind het niet raar als iemand met een tra[je opstapt, Volgens mij is dat ook beter.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:24

Ik stap met een stoel of krukje op. Paard is 1.78 en ik 1.65m.. Bovendien heb ik post traumatische dystrofie aan mijn linkerenkel, ik moet wel.

Er wordt m.n. op wedstrijd wel eens gefronst als ik opstijg. Jammer dan. Toen ik nog met krukken liep keken ze nóg vreemder. Reed in die tijd mooi 6wpen in de M1, lopen ging niet, maar rijden.....

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:25

Nou, ik ben dus niet de enige!!
Ja ik vind dat altijd zo stom als ze me dan uitlachen, maarja ik weet waarom ik het doe, en als ze denken dat ze moeten lachen, tja.. laat ze maar.. Maar leuk is het niet!!

Ga vanaf 1 maart beginnen met het inrijden van mijn jongste paard, waarbij ik zeker MET trapje op ga stijgen!

Groetjes Linda

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:26

ik vind het absoluut niet raar hoor!! juist goed dat je zo aan je paard denkt
ik doe het zelf nooit, vooral omdat mn haflinger niet echt goed stilstaat

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:27

Laat die mensen lekker lachen, als jij je er goed bijvoelt dat je met een trapje op stapt doe dat lekker . Alvast succes vanaf maart met het inrijden van je jongste paard.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:30

Tis juist alleen maar beter lijkt mij

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:33

Ik stap ook altijd vanaf een opstapje op. Het bijkomende voordeel is dat je je paard wel moet leren stilstaan bij het opstijgen. Ik zie toch veel paarden die niet op hun ruiter wachten en vast beginnen met lopen.

NovaLee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:40

Ik stap nooit met een trapje op, omdat de paarden die ik reed er lastig stil bleven staan. Raar vind ik het absoluut niet, er zijn ook veel mensen met rugklachten die met een trapje opstappen.
Aan beide kanten opstappen doe ik wel, maar daarop heeft nog nooit iemand mij betrapt

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:43

Mijn paard is 1.73 en ik ben zelf 1.77m, dus ik kan makkelijk op stappen, maar vind trapje gewoon handiger en beter...
Aan 2 kanten opstappen dat kan ik echt niet!!! Dat is me nog nooit gelukt...

Groetjes Linda

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:45

ikke altijd via een stoel, want of de zadel zakt scheef, of het is niet goed voor zn rug om met mijn gewicht er aan gaan te hangen....

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:47

achja.. ik vind dat je het zelf moet weten.. en het is niet raar hoor alleen het komt niet vaak voor dat je met een trapje opstapt (tenminste, ik zie haast nooit iemand met een trapje opstappen) ik stap wel zonder trapje op, anders moet ik eerst dat trapje pakken en dan ligt het weer in de weg voor de andere mensen enzo, en zonder trapje gaat ook sneller (tenminste bij mij )

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:50

Ik probeer het ook altijd te doen, ik heb een ruin van 1.75 en ben zelf niet zo groot.
Ik raak eigenlijk wel makkelijk op hem, maar heb een probleem in m'n linkerknie dus mag me niet met al m'n gewicht optrekken met dat been...
Als er niets in de buurt is raak ik er ook zonder probleem gewoon op

En op wedstrijd krijg ik vaak een voetje van iemand

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:08

ow jee je bent toch niet boos omdat ik ook weleens moet lachen als je er op stapt he
ik vind het er gewoon grappig uitzien, maar snap je keuze helemaal.

en ach je kent me he, ik lach hele dagen door!

vooral afgelopen woensdag was weer errrug lachen,

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 19:14

Hahah!!! Nee op jou kan ik niet boos worden!!
Nee maar op mijn vorige stal was dat meer dat mensen mij uitlachten..
Van jou weet ik dat je altijd lacht en jij het niet gemeen bedoelt...

En ja, woensdag was wel even het toppunt!!

Liefs mij!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:18

Ik stap normaal gezien niet met trapje op. Wel doe ik dat als dat gevraagd wordt door de manege-eigenaars. Zo reed ik een tijdje terug op een reus van 3 die nog maar pas zadelmak was. Toen hadden ze liever (en het was ook veel makkelijker, paard in de meter 80 ) dat ik het even met trapje deed... Logisch!

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:21

Ik vind het juist beter als je met een trapje/stoel opstapt.
Dat omdat je toch wel erg aan zijn rug hangt als je (vooral op een groot paard) opstijgt.
Ik denk dat het beter voor de ruggengraat is..

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:25

jep ik heb geleerd dat het beter voor je paard is om met een opstapje op te stappen..nou moet ik eerlijk bekennen dat ik er zonder bijna niet meer op kom..dus voor ons allebei is het wel okay

skatje008

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:44

ik stap ook altijd met trapje op, ben niet de dunste en de lenigste, wat ik jammer vind is op mijn stage bedrijf moet ik ook wel veel rijden, en daar rolt het zadel altijd min of meer onder de buik:P dus moet wel met krukje gebruiken maar dan kijken de lessers je wel raar aan: Stalmeisje met krukje?! maar verder! Krukjes zijn vast beter voor je paardje;) groetjes!

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:46

met een trapje is helemaal niet erg. ik doe het zelf ook maar dat komt omdat ik wel vaak zonder zadel rijdt het is ook beter voor de rug van het paard ja...

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:47

Ik doe het nooit, maar vind het eigenlijk een geniale oplossing!