19 maart in Kootwijkerbroek is de eerste endurance wedstrijd van dit jaar, en ik ga voor het eerst meedoen!
Wel meteen in klasse 1, de kennismakingsklasse 'sla' ik over.
Ik zou eigenlijk gaan met 2 stalgenootjes, waarvan één wel al veel vaker mee heeft gedaan en de ander 1x kennismaking, maar waarschijnlijk kunnen zij nu dus alletwee niet (wegens persoonlijke aangelegenheden en de ander vanwege wat problemen met het paard)
Jammer, maar opzich maakt het mij weinig uit, in mn eentje ga ik ook wel hoor! Maar nou vroeg ik me dus af, welke bokkers gaan er ook mee rijden??
En dan, het is mijn eerste keer dus, wat moet ik allemaal meenemen?
Dit lijstje had ik zelf al bedacht:
- Paard

- Zadel met schoon dekje, hoofdstel, touwhalster voor als ze de trailer niet meer opwilt.
- Zweetdeken
- Emmer, om te laten drinken
- Hooi/kuil, voor in de trailer, maar ik vroeg me af, voor de nakeuring enzo en als we moeten wachten is het ook wel prettig als ze wat te knabbelen heeft? Of mag dat niet voor de keuring?
- Mn cap, mn zweep
- Flowers paspoort en mijn rijbewijs.
......
Verder natuurlijk mijn eigen eten, wat geld, mn foto toestel en mn moeder als 'groom' :p
Wat kan ik het beste aantrekken? Qua broek maar gewoon mn rijbroek, maar bijv schoenen? Ik rij 'normaal' meestal in stalschoenen, maar dat lijkt me niet zo handig nu want die zijn groot en lomp, zeker als ik een stukje naast paard loop.
En met het voordraven voor die keuring, zitten daar nog regels aan?
Mijn pony draaft niet zo graag aan de hand, ik moet er dan echt naast gaan lopen en de zweep achter haar houden, dan draaft ze wel, maar mag dat ook? Anders moeten we daar maar heel erg aan gaan werken...
En met het voeren, op zondag ochtend zelf lijkt me niet meer zo handig? (ze word maar 1x per dag gevoerd) Ik denk dat ik haar beter zaterdag avond laat kan voeren? Ze heeft wel de hele nacht dan kuilgras...
Voor de rest iemand nog tips?
Ik pak de hele bende de zaterdag van te voren al in de auto, zodat ik zondag ochtend vroeg alleen de trailer hoef te koppelen en het paard te laden.
Verder nog de kosten he, ik heb die inschrijfkosten betaalt (was 22,50 euro) moet ik dan ook nog wat betalen op de dag zelf? (zoja, hoeveel dan, dan zorg ik dat ik genoeg geld bij me heb)