Info over het vervoeren van paarden naar het buitenland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kreta

Info over het vervoeren van paarden naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 15:25

ik ben op zoek naar een maatschappij die paarden vervoerd naar het buitenland..
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar 10 maanden stage lopen in het buitenland en wil graag mijn paard meenemen?!?

en wie heeft er hier ervaring mee??

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:57

Waar wil je heen?
Potijk en Gelissen transporteren allebij met vrachtwagens, Gelissen is meestal iets goedkoper dan potijk. Ze rijden o.a. op Engeland, Frankrijk, Spanje, Italie, Zweden etc. Geloof dat haast alles wel mogelijk is.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:18

Ik heb alleen ervaring met een paard zelf naar het buitenland vervoeren..... Wij moesten!! Ook een document (verklaring) van een DA hebben, dat het paard gezond is en dat er geen ziekten zijn in de omgeving waar ze vandaan komen..... Je kan dit via je eigen DA doen, dan zal het ook een stuk goedkoper zijn...

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:57

Dat moet idd, via de rvv..

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:06

Wij hebben net een ezel uit Frankrijk geimporteerd. Geen RVV-papieren mee. We zijn wel aanghouden door de douane (Frankrijk) maar die namen genoegen met de stamboekpapieren en chipbewijs.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:14

Ik geloof niet dat een transportbedrijf je paard uberhaupt op de wagen zet zonder het hele papierwerk. Ik ben regelmatig op een handelsstal te vinden die ook veel exporteren, maar die dieren hebben er dus echt wel extra papieren bij. Misschien is het zonder ook wel te doen als je zelf met de trailer rijdt, maar het is wel risky geloof ik.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:00

Wij hadden ook papieren bij ons, maar door de DA gemaakt... Die deed het ook vaker voor de RVV, alleen betaal je dan zeker het dubbele (via rvv) Wij zijn toen ook aangehouden door de politie, maar alleen voor een blaastest. Maar ik denk ook niet dat een transport bedrijf een paard zonder het hele papier gebeuren mee neemt....

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:40

ik heb afgelopen donderdag over transsport een soort van examen gehad, even nog uit mijn hoofd wat je allemaal bij je moest hebben aan papieren:

Paspoort van je paard
RVV keuring: Gezondheidsverklering (ongeveer 10 dagen/ week van te voren laten doen)
Entingen
FEI-paspoort
Een eurofignet, soort van tol betaling, ik dacht 8 euro per dag
En voor als je naar zwitserland gaat moet je ook nog een kannet hebben, met zo een papier kunnen ze controleren of je met alles uit zwitserland komt als met wat je erin bent gegaan, allemaal extra onzin dus