Waar een "reisdocument" aanvragen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Waar een "reisdocument" aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 13:17

Hoihoi

Binnenkort komt er een paardje bij, maar op dit moment heeft ze geen papier en/of entingsboekje. Ze is ook niet gechipt, dus officieel zou ik haar ook niet mogen vervoeren..

Nu is mijn vraag waar ik het beste een reisdocument/paspoort voor haar kan aanvragen. Het gaat om een Ardenner trekpaardmerrie. Krijgt ze automatisch een paspoort als ik haar door de dierenarts laat chippen?

alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Dianne

oakly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:20

volgends mij kan je via de dierenarts een paspoort krijgen, en verder over het vervoer van dieren van en naar buitenland heb ik toen info gevraagd bij het RVV, heb alleen geen nummer meer.
Rijksdienst voor keuring van vlees en vee.
Ze hebben ook een website.

groetjes

DianneM

Re: Waar een "reisdocument" aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 19:25

Ik moet voor het vervoer een heel klein stukje door België, van Hulst naar Antwerpen en dan naar Bergen op Zoom. Paard komt uit Zeeuws Vlaanderen..

Is een paspoort cq entingsboekje voldoende om met haar te reizen?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:37

Weet niemand dit?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:28

Bij internationaal vervoer heb je een Gezondheidsverklaring van het RVV nodig, alsmede een paardenpaspoort. Paspoort kan je verkrijgen bij het laten chippen van het paard en voor de dichtstbijzijnde RVV vestiging kun je even surfen naar www.vwa.nl , daar staat een verwijzing op.
Je vraagt een gezondheidsverklaring aan, dan komt er iemand het paard keuren en geeft een gezondheidsverklaring af indien goedgekeurd.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:32

Hmm, dan kan ik misschien nog beter met de veerpont oversteken... Keuren zal ook niet niks kosten..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 07:15

Mijn advies: Net doen of je neus bloed en gewoon invoeren. Zou hem wel even van te voren laten chippen. Bij chip komt een paspoort. Wij hebben deze zomer een veulen in Belgie gekocht, de fokker heeft hem thuis gebracht, en is zonder paspoort oid gekomen. We hebben hem hier uiteindelijk gechipped. Ik woon in de grensstreek, er gaan massa's paarden hier dagelijks de grens over, en er wordt totaal niet gecontroleerd.