Paard eet ijs...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Paard eet ijs...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 12:03

Ik zie Bingo regelmatig op het ijs uit de drinkenbakken kauwen, maar kan dat eigenlijk kwaad?
Ik denk dat ze het uit verveling doet want ik haal altyd de ijslaag uit de drinkenbakken en leg ze dan naast de waterbak inde wei. Bingo trapt ze dan steeds kapot en eet het op... Het is niet dat ze dorst heeft ofzo want dan zou ze gewoon uit de bakken kunnen drinken...
Soms slaan ze zelf het ijs al kapot en dan drinken ze even en daarna gaan ze ijsblokjes vissen en opeten
Zijn er nog paarden dei dit doen en kan dat geen kwaad voor de darmen enz?

shet_loverrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:04

hihi grappig

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:08

willem eet wel eens sneeuw

waar je mee op moet passen is dat ijs en sneeuw erg koud zijn. en daar kunnen ze koliek van krijgen.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:08

hai de veulens van mij eten ook ijs. Gewoon omdat ze het erg interessant vinden Inderdaad wel oppassen dat ze het niet teveel binnen krijgen, wat gekke_koei al zei, door de kou kunnen ze koliek krijgen. Ik zou dus het ijs wat je eruit haalt ,niet er naast leggen maar ergens anders neerleggen waar ze niet bij kunnen en dan een klein stukje voor hun houden.

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:52

Pas idd heeelll erg op voor koliek....

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:08

die van mij doen het ook. ijs haal ik altijd uit de waterbak en leg het ergens heen waar ze er niet bij kunnen. maar er blijft altijd wel wat in zitten. ook eten ze het ijs van bevroren waterplassen. ik vind het lastig, ik haal natuurlijk zoveel mogelijk weg, maar alles weghalen is gewoon onmogelijk.