Hengstenvlecht..!!!DRINGEND

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bino_Pino

Hengstenvlecht..!!!DRINGEND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 10:32

Weet iemand hoe ik een Strakke hengstenvlecht maak ?
ze is ofwel te los en gaat ze meteen los ofwel is ze helemaal mislukt..

kan iemand mij helpen ! ? nogal dringend

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:48

volgens mij moet je gewoon heel strak vlechten en proberen zo hoog mogelijk te blijven.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:51

Misschien kun je een zwart lint meevlechten, iets wat een beetje stroef is, dan blijft het meestal wat steviger ziten, ook natmaken en evt, kun je mischien wat gel gebruiken, wordt het ook stroever en steviger?!

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:53

waarschijnlijk vlecht je te los en met dte dikke plukken...kleine plukjes en heel strak, bijna op de manenkam vlechten dan wordt ie het mooist..

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:54

ik heb wel eens gehoord dat iemand er een beetje haarlak in spoot, en dat er later weer uit waste. door de haarlak werd het stroever en gaat het makkelijker.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:56

Iig geen antiklit gebruiken ofzo.
Echt heel erg strak trekken en vlecht ook maar eens een dun touwtje mee, dan blijft het ook beter zitten.

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:57

Eerst de manen nat maken. Als je gaat vlechten moet je van twee kanten klein plukjes pakken, net als wanneer je bij jezelf een invlecht maakt. De vlecht blijft dan mooi hoog en wordt strak.

HaileysComet

Re: Hengstenvlecht..!!!DRINGEND

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:00

Normaal gesproken vlecht je bovenlangs, pluk over pluk.

Om het beter te laten zitten vlecht je onderlangs, pluk onder pluk.

Eerst plukken verdelen insmeren met schuimgel (stugger maken) en dan pas beginnen met vlechten.

Vooral geen equistar gebruiken!

Succes!!

NovaLee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:52

idd wat HaileysComet zegt, je moet onderlangs vlechten, zo blijf je op de manenkam.

Je moet de plukken goed vasthouden en dan ff denken, de buitenstepluk(de eerste van de manenkam) achter de middelste pluk langs doen en vervolgens de laastete pluk weer achter de dan middelste pluk doen en zo verder.

Klinkt ingewikkeld, maar ff goed nadenken en dan heb je een hengstenvlecht strak op de manenkam.
Tenzij je paard net niet lange manen heeft, dan zou je met elastiekjes met de zelfde kleur als de manen die plukjes vast kunnen zetten, maar dan heb je meer dan 2 handen nodig denk ik