Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

rockemuiz schreef:ja, mijn verzorgpony heeft met wedstrijden altijd een tonglepel in, het helpt heel goed, want tijdens het 'gewone' rijden heeft hij echt altijd zijn tong uit zijn mond
Sjonniej schreef:Sluit iig eerst alle lichamelijke klachten uit, want het komt maar héel erg weinig voor dat een paard zijn tong buitenboord slingert terwijl er verder niets aan de hand is.
Tonglepel is in principe om te voorkomen dat ze hun tong over het bit doen.

marianne18 schreef:heb je oude panties? tis even oefenen maar je kunt die ook vast maken aan de tong en dan onder aan de kin (betje lastig om uit te leggen)
Elsemieke schreef:Al was het wel toegestaan, zo'n paard doet niet voor nies zn tong over het bit lijkt me..
Elsemieke schreef:Al was het wel toegestaan, zo'n paard doet niet voor nies zn tong over het bit lijkt me..
Elsemieke schreef:Zoals eerder gezegd het komt WEINIG voor dat het paard zomaar zn tong naar buiten gooit. Het kan dus wel, maar daar zou ik niet op 'vertrouwen'. Het kan volgens mij komen door zn bit te strak of een teken van verzet. Maar ja; ik kan het ook fout hebben.
Anouar15 schreef:Zoek eerst eens de oorzaak. De tong uit de mond ik een vorm van verzet.