Petrie vraagje :)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Petrie vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 08:30

Hallo,

Ik heb de Petrie Standaard vanaf begin december. Toen kwam ik erg makkelijk in de laarzen, geen enkel probleem. Nu heb ik echter wel een probleem. Ik kom bijna niet meer in mijn laarzen. Ik draag enkele dunne sokken, en doe zakjes aan. Een stukje na mijn enkel komt er haast niet meer doorheen. Dus echt dat dikkere gedeelte van je benen. Ik krijg ze amper aan. Als ik ze eenmaal aan heb zitten ze wel weer goed en knellen ze niet. Ook is de kuitmaat naar mijn idee heel iets strakker geworden, maar misschien ben ik heel iets aangekomen op mijn benen, dat zou wel is kunnen. Wat moet ik nu doen? Kan het zijn dat ze door het koude weer (ze staan in de schuur) stugger worden, waardoor het moeilijker is om erin te komen? Ik weet het niet Wat raden jullie me aan? Ze nu al laten oprekken of een rits erin?

Groetjes

Anoniem

Re: Petrie vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:39

Afvallen of anders een rits er in laten zetten

In Zutphen zit een schoenmaker in het centrum die bij Petrie heeft gewerkt, hij kan er echt super netjes een rits inzetten, kost 60 euro per paar.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 08:44

Pff Ilindra, dat is erg veel geld.. Kan ik ze eerst niet laten oprekken? Of is dat geen optie En afvallen. Tja, ik ben niet dik Dus eigenlijk mag ik ook niet afvallen... Ben wel met m'n buikje aant trainen Dus ik snoep niet meer Misschien dat er dus nog wat vetjes van me benen vliegen Bedankt voor je tip

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:49

ik zou je laarzen binnen zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:50

Zet er een een 1,5 fles in als je ze weg zet, zo blijven ze mooier op spanning.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 08:53

Ilindra, ik heb van die laarzenspanners, heeft dat hetzelfde effect? En Perla, bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 09:10

Als ze goed naar buiten drukken heeft het hetzelfde effect, meestal zijn dat metalen spanners die goed naar buiten drukken.
Helaas zijn de metalen vaak erg kort.
Je hebt ook van die lange van plastic en die vind ik zelf heel erg slap.

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:03

Mijn zus heeft er bij de ruitersportzaak voor € 38,- in laten zetten hr !!!!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:07

Ilindra schreef:
Zet er een een 1,5 fles in als je ze weg zet, zo blijven ze mooier op spanning.

Idd. Ik heb de anky, en heb ze inmiddels een jaar en heb nergens last van gehad

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 10:53

Ik heb van die plasticen dingen misschien dan toch maar voor flessen gaan Dankje!

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:57

Zou ze eerst laten oprekken. Kan al heel wat helpen. En verder, als ze vrij nieuw zijn lopen ze echt ook nog wel uit.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:58

Ik heb ze met dit koude weer binnen staan en zet er idd een fles in. Oprekken is ook een optie, er zat bij mij één laars echt te strak en die is een cm opgerekt bij de schoenmaker voor 2,50...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 13:15

Dankjewel Kris Dan ga ik dat denk ik maar is doen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:43

Ik heb mijn laarzen ook eens op laten rekken. Kost geen drol en het werkt prima.

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:08

Eerst oprekken, dan kan je daarna altijd nog kijken of er een rits in moet.......

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:00

over dat oprekken, ik heb gehoord dat dat bij sommige petrie laarzen een probleem kan geven. Met name de laarzen die een speciale laag hebben een of andere coating als ik het goed heb.

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:23

tja, ik zou ze ook binnen zetten... volgens mij 'krimpen' in die kou (tenminste dat idee heb ik... dat ze ietsjes kleiner worden dan...)
En inderdaad flessen erin. En anders eventueel op laten rekken, kostte bij de ruitersportzaak 7,50 per laars. Dit kan inderdaad niet volgens mij bij laarzen met een coating laag, zoals carolien007 zegt. Maar de petrie standaards zijn geheel van rundleder (heb ik ook ) en kan dit wel bij. Ze kunnen 1-1,5 cm oprekken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:25

Sfiejj schreef:
Hallo,

Ik heb de Petrie Standaard vanaf begin december. Toen kwam ik erg makkelijk in de laarzen, geen enkel probleem. Nu heb ik echter wel een probleem. Ik kom bijna niet meer in mijn laarzen. Ik draag enkele dunne sokken, en doe zakjes aan. Een stukje na mijn enkel komt er haast niet meer doorheen. Dus echt dat dikkere gedeelte van je benen. Ik krijg ze amper aan. Als ik ze eenmaal aan heb zitten ze wel weer goed en knellen ze niet. Ook is de kuitmaat naar mijn idee heel iets strakker geworden, maar misschien ben ik heel iets aangekomen op mijn benen, dat zou wel is kunnen. Wat moet ik nu doen? Kan het zijn dat ze door het koude weer (ze staan in de schuur) stugger worden, waardoor het moeilijker is om erin te komen? Ik weet het niet Wat raden jullie me aan? Ze nu al laten oprekken of een rits erin?

Groetjes
Oprekken kan niet,gezien het geen geschikt leer is!
Dus verspil je geld niet aan oprekken.
Het beste is ritsen in laten plaatsen! (of afvallen)

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:16

Hoezo is dat geen geschikt leer? De petrie standaard is geheel rundleder, dus GEEN coating. Ik heb ze zelf ook, en heb ze ook op laten rekken en dat ging prima.

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:09

maar mischien als je ze laat oprekken.. dat ze na een tijdje weer te wijd zitten en dat is ook niet fijn ..

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:12

je mag lederen laarzen nooit in ene koude schuur oid zetten! dan krijg je dit, ze gaan dan beetje krimpen en ze worden stug, zet ze altijd in huis.. zo is het mij vertelt toen ik ze kocht!