Wat is voor jullie het ideale paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Wat is voor jullie het ideale paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 01:16

Bij deze vraag doel ik op dressuur gefokt, spring gefokt of iets anders.

En wat moet dat paard in zich hebben?

Mijn ideale paard is een goed groot gefokt dressuur/springpaard, met 3 goede gangen, geweldige uitstraling, sterk op het achterbeen en een mooi voorbeen. de kleur van mijn ideale paard is cremello, perlino, zwart of gewoon bruin/vos.

hiermeer bedoel ik weinig, maar ben best nieuwschierig waar jullie intresse naar uit gaat enzo.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:48

Hm.. Ik heb nu eigenlijk het tegenovergestelde van wat mijn ideale paard is maargoed Dat komt nog wel misschien Mijn ideale paard is dressuurgefokt, kan goed lopen, is goed aan de hulpen en makkelijk en fijn in de hand. Hij moet ECHT uitstraling hebben en erg lief en gemakkelijk in het verkeer. Ik wil trouwens wel graag dat hij wel een sprongetje kan maken Mijn voorkeur gaat uit naar een zwarte ruin, met een mooie witte kol of bles Ik heb nu een haf van 3.5, wel een hele mooie, met uitstraling. Rijtypisch en een ongelooflijke aap... Totaal niet rustig enz. 't is er wel eentje die het zou kunnen maken in de sport. Dus zo'n beetje het omgekeerde van wat ik nu heb zou mijn ideale paard zijn

Anoniem

Re: Wat is voor jullie het ideale paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:58

Bij mij moet een paard voornamelijk veelzijdig zijn, een cool en beetje brutaal karakter hebben, maat, front en massa hebben en makkelijk bewegen.
Kleur maakt me niet veel uit maar valk vind ik heel erg mooi, helaas komt die kleur nagenoeg niet voor bij het type dat ik echt mooi vind.

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:12

Ik hou het wel gewoon bij mn fjordy

Haha, mijn ideale paard hmm zoals Ilindra zegt, brutaal karakter, front, massa en idd makkelijk bewegen!

Oftewel een mooie KWPN-er , t liefst een zwarte, en ongeveer 1.69 hoog

Die komt er zeker nog!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:18

Eigenlijk ben ik heel tevreden met wat ik heb.
Maar als ik het dan voor het kiezen heb dan wil ik
- net zo'n type als dat ik nu heb [sjiek, bloederig, donkerbruin/zwart]
- ongeveer 168m
- een impinerend front
- een iets minder sensibel en meegaand karakter
- een meer dragend achterbeen

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:50

Mijn ideale paardheb ik in mijn verzorgpaard gevonden.

Zwart met een bles en wat aftekeningen aan de benen
dressuur en springgefokt
nu al 1.67 maar wordt nog wat groter
Erg aanhankelijk
zeer lief en een werkwillig paard
Het enige wat ik er jammer aan vind is dat ze wat een ramshoofd heeft en daar zou ik niet voor gaan!! Maar ja het belangrijkste vind ik dat er van af het eerste moment iets tussen elkaar ontstaat!!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:54

Mijn ideale paard is Fuego, ik was vanaf het eerste moment dat ik hem zag verliefd, hij is mooi en heeft een geweldig karakter!

RUBYWHITE

Een soort bonfire maar dan bont

Nee ik ben blij met de paarden die ik heb, misschien niet qua bloed en bouw de allerbeste...maar ze zijn goed genoeg om er meer uit te halen Goede eerlijke karakters en ze geven mij als baasje/ruiter een goed gevoel...

Lenneke_

Re:

Anouar is mijn perfecte paard. Qua hoogte en bouw past hij echt perfect bij mij. Hij is niet al te groot en ik ook niet.
Ik kan echt lezen en schrijven met hem.
Ik denk wel eens dat het gewoon zo had moeten zijn dat wij elkaar tegen zouden moeten komen, het kan haast niet anders.

Hij is een vos, maar al was hij paars met groene stippen, dat maakt mij niet uit. Hij is heel veelzijdig, is niet in één bepaald ding heel erg goed, maar kan gewoon alles. En ik hou er ook niet van om me op één bepaald onderdeel te focussen.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 10:58

ik bedoel hier ook niet mee om je op een bepaald doel te focussen, dat is bij iedereen verschillend btw Ik heb wel een beetje een doel, dat is dadelijk eigen fok.

ik heb nu een merrie en die is perfect voor mij. mooi groot, niet lomp (njah afentoe) eerlijk, lief, fris (zit volbloed in.) Kan netjes lopen. kan een sprongetje maken, en kan er mee het bos in exc.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:00

mijn ideale paard is een paard waar je goed reacretief mee kan rijden, die betrouwbaar is, maar ook lef heeft. hij moet niet te groot zijn, dat ben ik ook niet. en hij moet gezond zijn.
zorro is voldoet eigenlijk aan al deze eisen, dus dat komt mooi uit!

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:02

mijn ideale paard,zou zwart met witte manen en staart moeten zijn,en vier witte sokjes en smalle bles.
grootramig gefokt met super dressuur gangen maar vooral
super braaf,en nooit bokkig of steigerend.
Het bestaat dus niet.
Ik houd het maar bij mijn levens echte paardjes,ben best tevreden over hen.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:32

savath schreef:
mijn ideale paard,zou zwart met witte manen en staart moeten zijn,en vier witte sokjes en smalle bles.
Het bestaat dus niet.

zwart met witte manen, da`s wel heeeeeeeeeeeeeel apart
Je hebt t zeker over een mooie bonte

NovaLee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:47

Oef, mijn ideale paard;

Een mooi middenmaatje, hoeft niet per se boven de 1.60 te komen, niet te zwaar gebouwd, een paard dat wil werken en lekker voorwaarts is. Daarnaast moet het ook redelijk koel zijn in het hoofd, geen stuiterpaard dus.
Kwa kleur, als ik een paar dheb met zo'n karakter doet dat er niet meer toe, maar ik ben dol op valk, palomino, of donker met weinig aftekeningen, met een beetje een arabische look.

Voor het plaatje is mijn ideale paard een zwart arabisch volbloed

NovaLee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:48

RUBYWHITE schreef:
savath schreef:
Het bestaat dus niet.

zwart met witte manen, da`s wel heeeeeeeeeeeeeel apart
Je hebt t zeker over een mooie bonte

Bestaat overigens wel, een rocky mountain horse, of een schwarzwalder fuchs, maar die zijn niet per definitie dressuurgefokt
De een is een gangenpaard en de ander een vrij zwaar trekpaard.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:50

Mijn ideale paard:

Een middelgroot paard, 1.65 ongeveer, in het vierkantsmodel, springgefokt maar met wat gangen erop, een durver. Mag best een moeilijker paard zijn, dat ik er mee bezig moet zijn

Qua kleur liefst een vos. Ras maakt niet zo uit, gewoon wat ik tegenkom.

Rubywhite: die heb je ook onder de ijslanders

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:58

Mijn eigen natuurlijk
Bom-proof (naja bijna dan), kunnen de dressuur tot de Z halen, springen kunnen ze beide niet, maar dat vind ik ook doodeng, kan er veilig mee de weg op...

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:02

Een paard wat aansluit op mijn wensen... belangrijkste qua karakter. Verder gaat mijn voorkeur uit naar een paard wat "weet dat die knap is" Zichzelf wil tonen en wil werken, laten zien wat die in zich heeft. Een tikkeltje arrogant dus. Verder hoeft het niet een specifiek gefokte richting te hebben, als er maar genoeg "wil" is, kan ieder paard naar mijn mening er komen. Wel vind ik het lekker om een paard te hebben wat ook geschikt is om een keer een buitenritje mee te maken, een paard wat alleen in een bak te berijden is, zou daarom al niet echt het ideale paard zijn (voor mij dan). Kleur: zwart of donkerbruin. Stokmaat: 1.75+ en zoals het een echte man beaamt: breed en gespierd zijn

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:03

Wat ik nu heb

1.70m zo'n beetje.
Zwart/donkerbruin
liefst KWPN-er
mooie gangen erop, goed achterbeen natuurlijk
mooi hoofdje/en uitstraling
dressuurgefokt maar springen is ook niet zo erg.

karakter heel nuchter en aanhankelijk, wil graag werken en NIET gemeen zijn.
nou dat was het wel een beetje

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:10

mijn ideale paard?? willem met meer tempo en iets minder hoogte.

ik geef nix om het uiterlijk.. ik val op paarden met een leuk bekkie en vooral een super karakter en dat hebben mijn 2 paardjes.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:20

mijn ideale paard? heb ik al...

* veelzijdig
* niet te groot
* lief
* betrouwbaar
* humoristisch

Kortom: BANJER...

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:24

Euhm een mooi donker paard, tussen de 1.55-1.62.

Moet vrolijk zijn, enthasiast om vanalles en nog wat te doen. Lekker veelzijdig.
Moet een leuk sprongetje kunnen maken en betrouwbaar zijn. (Lees: tot 1 meter en nooit weigeren)
Met met dressuur een beetje in de rondte kunnen rijden, hoeft geen hoogstandje te zijn.
Verder graag bomproef, want ik vind het heerlijk om buiten te rijden.
En een beetje pit is ook niet verkeerd

Verder graag eentje die gezond is

Eigenlijk zoek ik een soort combinatie van de 2 paarden die ik nu heb Heb 2 superpaarden, maar wanneer je de goede eigenschappen vermengt heb je het perfecte paard

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:08

Een veelzijdig beestje, met fijne gangen. Ongeveer 1.45-1.50m. klein.
Een kleurtje dat niet altijd vies is. Liefst een bruine met 4 witte benen.
En wil er dus gewoon mee kunnen mennen en rijden. En dan dressuurmatig voornamelijk. Voor de lol eens een sprongetje maken. En een buitenritje moet ook kunnen.
En een Welsh Cob.
Ik heb nu een flinke Cob, zwarte 4 witte benen. Op zich wel tevreden.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:27

MIjn ideale paard is grof gebouwd, niet al te groot, maar ook niet te klein, tussen de 1.40 en 1.65, groter wordt een probleem met mijn 1.58, kleiner een probleem met mijn gewicht (65 kilo). Moet redelijk vlakke gangen hebben, mag best knie-actie hebben, maar niet hoog opspringen. Moet koel in de kop zijn, lef hebben en betrouwbaar zijn, en aanhankelijk en niet te dominant zijn. Mag best een beetje (controleerbare) pit in zitten. Liefst Western/NHS bereden.. Paard moet makkelijk kunnen ontspannen. Dresuurgefokt/springgefokt etc zegt mij niet veel, ik heb geen sportambitie..

Ideale kleur: donkerbruin met zwart behang, eventueel witte sokken. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit een bonte wou, maar die staat er nu ook Donkerbruin, echt van dat diep rood-bruine waar in de zomer zo'n schitterende goudglans op komt!

Heb nu een zwaar gebouwde Irish Cob merrie die aan mijn ideaalbeeld voldoet (weliswaar na een omscholing van engels naar western rijstijl) en er komt een Ardenner trekpaard bij

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:48

Een paard van > 1.70, die niet te smal gebouwd en werkwillig is. Het paard moet makkelijk in de omgang en onder het zadel zijn, en voldoende ervaring hebben. Hij moet absoluut goed verkeersmak zijn, en af en toe een onderling wedstrijdje moet ook kunnen. Ik zou recreatief richting dressuur met het paard willen rijden, en als afwisseling af en toe een sprongetje of wat vrijheidsdressuur. Verder vind ik het uiteraard heel belangrijk dat het paard een goed karakter heeft, zowel naar andere paarden als naar mensen toe. De kleur vind ik niet belangrijk, maar niet heel licht en het zou leuk zijn als het een beetje apart was. En, ook niet onbelangrijk, helemaal gezond. Een paardje wat een beetje pittig is vind ik prima, maar toch ook wel koel in 't koppie, niet te schrikkerig dus.