PeruaansePas schreef:ikke schreef:
Voor wat het waard is: een kennis van me had ook het probleem van poepen in de waterbak. Zij legde vier gewone stoeptegels in een vierkantje onder de waterbak en daarmee was het opgelost. Probeer het eens, baat het niet, schaden doet het ook niet.
Wat is de achterliggende gedachte hierachter?
Mareska schreef:ikke schreef:
Voor wat het waard is: een kennis van me had ook het probleem van poepen in de waterbak. Zij legde vier gewone stoeptegels in een vierkantje onder de waterbak en daarmee was het opgelost. Probeer het eens, baat het niet, schaden doet het ook niet.
Kan je dit misschien iets beter toelichten?
De theorie erachter is dat het paard met de achterbenen hoger staat en dat zou niet zo prettig zijn.
De nadere uitleg: Onze automatische drinkbakken hangen ook in de hoek, zoals de foto van Teuntje111. Leg daaronder, in een vierkant, vier stoeptegels, gewoon naast elkaar (niet stapelen).
Bij het bewuste paard werkte het perfect. Toen ze bij ons kwam staan en dit vertelde, bevestigde de boer dat hij dit vaker zo had gezien.
Ik had er zelf ook weleens van gehoord, maar in hoeverre dit nu altijd werkt, kan ik natuurlijk ook geen garantie geven.