navelpiercing en paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

navelpiercing en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 21:24

ik ga morgen een navelpiercing laten zetten. Maar omdat ik een eigen paard hebt ben ik benieuwd hoe ik het best kan doen. mijn rijrbroeken komen over mijn navel. naj ade meeste dan. hoe kan ik zo het beste mijn navel beschermen. Zelf dacht ik aan een plijster erover heen.

maar om nou de hele dag met een plijster te lopen isook niks. Want ik loop daar ook stage van 9-17.00

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:25

ik heb nergens last van met mijn peircing en denk dat als het bij jou over n week of 6 is genezen ook geen problemen geeft, is gewoon kwestie van wennen

xxliesjexx

Re: navelpiercing en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:30

hoi hoi,
je kan ook een pleister voor de zekerheid erover heen doen.
en dan je paardrijbroek aan de boven kant omslaan.
zo dat die niet over je navel zit.
misschien kan je der iets mee.
groetjes

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:42

Ik had alleen de eerste twee dagen last, en had een gaasje met tape er over heen(kreeg ik na het laten zetten ook), en ik had altijd stirilon bij me.... Nou heb ik er absoluut geen last meer van!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:46

Ik heb er ook geen last van, een gaasje met wat tape eroverheen is zeker in het begin wel prettig. Het is toch wel wat gevoelig na het zetten.

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:47

Heb er ook geen last van, en ook nooit gehad
Heb wel de bovenkant van m'n rijbroek omgeslagen
Ik heb het gaasje er direct afgehaald

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:49

tjah ik weet niet hoe mensen dat doen, heb zelf geen navelpiercing dus, maar ik ken wel iemand die paard rijd, en die er 1tje heeft. Ze heeft er iig nooit problemen mee tijdens het rijden, alleen af en toe blijft hij wel eens aan haar trui vastzitten, maar dat hoeft niet tijdens het rijden te zijn, succes er iig mee!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:52

Bovenkant van je rijbroek omslaan. Het is ook niet echt pijnlijk.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:52

ik heb er niets aangedaan. Ook geen pleister. Gewoon zorgen dat je een lang t shirt aanhebt dat in je broek past, en evt je rijbroek omslaan. maar als je mooi wil zijn, moet je ook pijn lijden

Amanda_T

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:03

Ik hoorde van een goede vriendin, dat ze in het begin dan een gaasje had, en toen pleister erover deed als ze ging rijden..Die deed ze er na het rijden wel meteen afhalen, zodat het verder kon helen..En zij reed met van die heup-rijbroeken, maar je kunt natuurlijk ook gewoon je rijbroek omslaan

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 22:10

als ik met z'n heupding rijdt dan gaat hij alsnog over mijn navel. ben namelijk klein ahah of je ziet een hele opening

Renske_fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:10

Heb er zelf ook 1. in het begin zou ik wel erg voorzichtig zijn met pluizige truien, dat kan gaan irriteren. Verder heb ik ook wel hoge rijbroeken maar die trek ik gewoon net tot onder mn navel, dan maar wat rimpeliger aan de bovenkant. Verder zou ik er geen plijsters enzo aan doen want dat kan ook gaan irriteren. Gewoon zorgen voor frisse lucht en geen vuil erin. Pas ook op met op- en afstijgen... pijnlijke ervaring als je met je navel tegen het zadel komt...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:37

Nooit sterilon gebruiken op een piercing! Dit kan hele lelijke littekens veroorzaken! Je krijgt wrs een zoutoplossing mee van de piercer.

Verder on topic: gewoon een pleister eroverheen doen. Zeker de eerste weken is het allemaal nogal gevoelig en kun je beter voorzichtig doen.

BTW: ook niet in een chloorzwembad gaan zwemmen he, die eerste 6 weken..

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:04

ja of je moet calendulan spray gebruiken.

maar ik heb niet veel last met paardrijden, alleen m'n broek zit er over heen, dus bij 1 broek heb ik er een pleister overheen zitten.

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:08

Ik heb in het begin ook m´n broek omgeslagen (zeker wel een aanrader is net begin). Nadat hij helemaal was genezen had ik nergens last meer van. In het begin was ik misschien een beetje mutsig, maar als hij gaat ontsteken, kun je daar best een lelijk litteken aan overhouden. Dus mijn advies: in het begin een beetje voorzichtig en als hij dan is genezen heb je nergens last meer van!

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:10

Ik heb in het begin gewoon een pleister erop gedaan en ik zorg dat m'n broeken gewoon niet te hoog zijn, want ook als je de piercing al een tijd hebt doet het zeer als er zo'n strakke band de hele tijd op drukt vind ik.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:13

Chubby schreef:
Nooit sterilon gebruiken op een piercing! Dit kan hele lelijke littekens veroorzaken! Je krijgt wrs een zoutoplossing mee van de piercer.

Verder on topic: gewoon een pleister eroverheen doen. Zeker de eerste weken is het allemaal nogal gevoelig en kun je beter voorzichtig doen.

BTW: ook niet in een chloorzwembad gaan zwemmen he, die eerste 6 weken..

Je zou ook geen pure alcohol mogen gebruiken, toen die van mij maar bleef ontsteken heb ik gewoon pure alcohol gebruikt binnen een week was de ontsteking weg en heb ik het nooit weer ontstoken gehad

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:32

Geen hoge broeken dragen
Heb ik zowieso een hekel aan, heb nooit last gehad van mn piercing, heb m nu bijna 4 jaar

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:39

ik heb hem nu een jaar of 5 maar heb er met rijden last van omdat mn rijbroek mn piercing naar beneden trekt als ik zit waardoor het bovenste balletje in het gaatje getrokken word, daardoor word het gaatje aan de bovenkant steeds groter en gaat hij steeds verder daarom heb ik hem nu uit met rijden

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:58

ik had ook zout mee gekregen
Heb 2 weken mee schoon gemaakt enz is nooit gaan ontsteken 1 keer toen had ik neppe piercing erin maar verder niet

ook mocht ik gelijk zwemmen.. als ik het maar goed schoon maakte na die tijd

met paardrijden geen last van, alleen in het begin merk je het een beetje, wou ik ook super voorzichtig doen dat je er niet tegenaan komt... maar heb hem in april een jaar en houd er nu niet veel rekenschap meer mee gewoon net zoals anders doe ik nu

met rijbroek ook geen last.. die trek ik toch niet tot me navel omhoog

bij het zetten, wou er persee geen gaasje over, het heb wel een tijdje gebloed.. maar ja je maakt toch een gat he

maar heb gewoon gelijk ''open lucht'' na mijn idee geneest het dan sneller

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:09

NEe geen pleister !! Dat mag niet, Het moet luchten kunnnen, Als je een pleister doet gaat het infecteren, Ik heb hem nu ook 3 a 4 weekjes. Je moet katoen erover heen dragen bv een hemt ofzo, en geen broek tijdelijk dat op je navel zit of er heel straks langs.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:11

Als je het alleen met rijden gebruikt is dat niet erg

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:47

Ik deed altijd zo'n waterdichte pleister erover heen. En GOED schoonhouden met waterstofperioxide aangelengd met water. Even een wattenstaafje tegen je piercing aanhouden en alle korstjes en viezigheid bruist zo weg!

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:35

je kan gewoon rijden. heb ik toentertijd ook gedaan. Nooit ergens last van gehad met rijden

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:44

Maf, ik lees hier dat niemand er last mee heeft met rijden. Nou ik dus wel en ik haal hem er altijd uit als ik ga rijden(geen optie als je 'm net hebt!)
Mijn rijbroeken gaan altijd precies zo zitten dat ze over mijn piercing heen gaan
Maar goed en regelmatig desinfecteren is heel belangrijk. Je voelt vanzelf wat wel en niet kan mbt druk op de piercing. Ik heb er nooit last van (alleen die vervelende rijbroeken irriteren mij dus wel). Ik heb 'm trouwens al bijna 8 jaar