Is dit een transportbeschermer foto

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Is dit een transportbeschermer foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 19:42

Beetje stom,maar ik vervoer mijn paard nooit,maar hij moet maandag naar utrecht,heb deze berschermers ooit eens gehad van iemand,ze zijn zacht van binnen,en iets stevig van buiten.En kan ik deze alleen gebruiken of moeten erlappen onder ofzo? alvast bedankt

Afbeelding

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:44

ja dit zijn transportbeschermers je kunt je gewoon zo omdoen alleen als je hoefschoenen hebt kun je die er ook omdoen gewoon voor extra veilighied heb je die niet is dat ook geen probleem natuurlijk

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:45

nee hoor, zijn transportbeschermers...
zorg dat de klittebandjes aan de buitenkant van de benen zitten en de sluiting naar achteren. Hoeft niets onder...

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:45

Deze zijn prima hoor. Ik heb ook zoiets voor Ky.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 19:48

Noog een vraagje,ze zijn 30 cm lang,zou dit groot genoeg zijn voor een draver van 1.60? Hij heeft normaal maat l van peesbeschermers. gr eline

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:26

je doet m vast net onder zijn knie en dan wanneer die vast zit schuif je m naar wat beneden. Het gaat er om dat hij met benen niet zijn andere benen kan aantikken. Dus eigenlijk kunnen ze nooit "echt" teklein zijn... zolang zijn pezen en kogels bedekt zijn dan zit het wel goed... ik schuif ze altijd een klein beetje naar beneden zodat hij zijn hak niet kapot kan trappen... maar met het type dat jij hebt gaat het voornamelijk om zijn pezen en kogels die beschermt zijn...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:54

Spijt me echt maar het zijn wel weer de meest goedkope oliebol ie er zijn.... sorry dat ik het zeg maar we hebben er slechte ervaringen mee.
Natuurlijk kan ik niet in iemands portemonnee kijken en als je er tevreden mee bent prima maar ik vind ze verschrikkelijk.

Maar je doet er tenminste wat omheen dat scheelt weer, sommigen doen niets om hun paard zijn beentjes en gaan het pas doen nadat er een keer een langs de klep schuift of gevallen is

Bij ons gaan ze gewoon in de transportbandages met onderlappen en eventueel hoefbeschermers.
In elk geval succes met je paardje !!

Amanda_T

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:59

Ik heb ong dezelfde. maar dan va neen andere stof en andere voering. Bij mij zit er bont in. Maar deze kun je dus gewoon gebruiken, evt springschoenen aan, en dan is je paard iig 100% goed beschermd. Elcamino: er kan met bandages even goed is fout gaat, deze beschermen ook perfect

loulou

Re: Is dit een transportbeschermer foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:54

ik heb precies dezelfde en ik vind ze prima hoor

onzin dat deze niet goed zouden beschermen

Tatt_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:14

Ja het zijn idd gewoon lage transportbeschermers
Ze beschermen prima hoor ! Zeker als ze hard aan de buitenkant zijn.
Mijn paarden gaan ook altijd in bandages + springschoenen.
Maar deze transportbeschermers werken even goed.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:17

glen_vanii schreef:
...alleen als je hoefschoenen hebt kun je die er ook omdoen gewoon voor extra veilighied...

Ik denk dat je springschoenen bedoelt.

ElCamino schreef:
Spijt me echt maar het zijn wel weer de meest goedkope oliebol ie er zijn.... sorry dat ik het zeg maar we hebben er slechte ervaringen mee.
Natuurlijk kan ik niet in iemands portemonnee kijken en als je er tevreden mee bent prima maar ik vind ze verschrikkelijk.

Wij hebben jarenlang dezelfde beschermers gebruikt als die op de foto en wij hadden er prima ervaringen mee. We zijn overgestapt op andere omdat we voor een leuk prijsje nieuwe konden overnemen van iemand. Maar nooit problemen gehad met die van de foto.

Maar om dit nou 'de meest goedkope oliebol' te noemen en iemands portemonnee erbij te betrekken... Beetje onnodig, lijkt me.

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:36

ligt aan je paard. Je hebt paarden die geen vin verroeren in de trailer en dus zijn die al met het minimale goed beschermt. Je hebt paarden die van het moment dat ze erop (trailer) staan tot het moment dat ze eraf gaan staan te dansen. En voor die paarden zou een stalen harnas nog niet genoeg bescherming geven... Dus denk dat je gewoon je bescherming aan je paard moet aanpassen...

IndianSummer

Re: Is dit een transportbeschermer foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:39

Wij hebben deze ook gehad bij de pony's, alleen dan in het blauw.
Bevielen me wel goed altijd.
Als je maar zorgde dat het klittenband goed zat, bleven ze altijd wel zitten..
Nu bij de paarden heb ik van die groten van Eskadron.
Die bevallen me ook prima!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:50

Ik heb ook zulke. Ze beschermen prima. Mijn paard raakt alleen altijd een beetje gestresst van transportbeschermers. Daarom doe ik voor 3-in-1 beschermers om met springschoenen en achter pijkousen met springschoenen. Werkt ook prima en hij vind het prettiger.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:05

Ja hoor, deze beschermen prima hoor.
Ik heb ze zelf dan wel niet hoor, maar ze voldoen!
Je kunt het beste zo laag mogelijk doen, dus net over de kroonrand heen zodat ze die niet kunnen beschadigen.

Ik zou zelf nooit mijn paard met bandages om doen in de trailer.
Het idee dat die los kunnen komen...