Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Je hebt namelijk ook nog marmerbont, sjabrakbont, panterbont, sabinobont.....
bij mijn paarden staat op het papier platenbont, dat is de benaming voor hun aftekeningen. Zoals Neonlight zegt, er zijn verschillende soorten bont. Neonlight schreef:Bont is een aanduiding voor een gevlekt paard, een paard met meerdere kleuren over zijn lijf. Platenbont is bont, bont is niet platenbont.Je hebt namelijk ook nog marmerbont, sjabrakbont, panterbont, sabinobont.....
De laatste is de enige mogelijke bontvorm die voor welshjes is toegestaan, alleen komt deze bontvorm zelden tevoorschijn op de romp, meer op benen en hoofd en eventueel een witte vlek onder de buik
Wat ik als vermoeden heb bij jouw pony is dat het een papierloze pony is, en gewoon een kruising. Je ziet nogal vaak dat ze een pony een welsh pony noemen, ook al is ie het helemaal niet. Vaak hebben ze dan het type van een welsh pony. Je ziet ook vaker bonte welsh-pony's te koop op internet, staan dan zo te koop maar zijn stiekem geen welshjes.

Waar die bonte kleur vandaan komt??? Geen idee!
Best veelzijdig in de ponyrassen dus.

voor welshje maar kan aan mij ligen