Welk boek bij beginnen met grondwerk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbethje

Welk boek bij beginnen met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 13:23

Ik wil met mijn paard aan grondwerk gaan doen (dus eens vanaf de grond met hem aan de slag) en nu ben ik aan het rondsnuffelen welke boeken daarover zijn en wil graag weten wat jullie fijne boeken vinden. Ik zoek een boek waarin ze beginnen bij het begin en duidelijk en helder uitleggen wat voor oefeningen ze doen, waarom ze dit doen en hoe jij dit zelf in de praktijk kunt brengen

Ik heb al diverse beschrijvingen van boeken gelezen en het boek Grondwerk met Paarden van Inge Teblick leek me wel interessant, iemand dat boek toevallig al in huis?

Ik hoor graag jullie reacties cq ervaringen

Schatjes

Re: Welk boek bij beginnen met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:40

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:42

Die bovenste heb ik net geleend bij de bieb, wilde weten of het iets leuks/ goeds was. Heb er alleen nog niet in gelezen

Schatjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:43

joycie schreef:
Die bovenste heb ik net geleend bij de bieb, wilde weten of het iets leuks/ goeds was. Heb er alleen nog niet in gelezen

Ik wou me die nog gaan kopen. Laat maar weten of het wat is . Moet eerst centjes verdienen voordat ik me weer eens boeken ga kopen

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:00

paarden trainen aan de hand

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:02

Longeren met Lammert Haanstra? Das geen grondwerk. Heb dat boek weleens bekeken bij de boekhandel, ik vond het nogal een duur boek in verhouding met de informatie die er in staat.

Ik zou je aanraden ook eens op internet rond te kijken, er is best wel veel gratis informatie te krijgen. Zoek bijvoorbeeld eens op natural horsemanship.

gyzmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:13

Inderdaad zijn er op internet al heel veel artikelen en oefeningen gratis te downloaden en te printen.
Voor echt een boek / trainings methode is het boek van Inge Teblick een super goede, die begeleid je echt stap voor stap en geeft ook tips voor als het niet gaat zoals het hoort.

Liesbethje

Re: Welk boek bij beginnen met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 14:28

Dat boek van Lammert Haanstra heb ik al

Het boek van Inge Teblick leek me inderdaad al een fijn boek.

Ik zal straks is gaan surfen op het internet en denk toch maar dat ik dat boek ga bestellen.

Als jullie nog goede sites weten waar ik goede info kan vinden hoor ik dat graag

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:36