Staartverlenging wat vinden jullie daarvan??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Staartverlenging wat vinden jullie daarvan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 13:06

[quote]Oorzaak

Het komt regelmatig voor: het paard schuurt de staart en de staart wordt korter... Een (te) korte staart kent natuurlijk meerdere oorzaken; daar gaan wij hier echter niet te diep op in. Op deze plek bieden wij u de perfecte oplossing voor paard en eigenaar: de Remi-staart. De Remi-staart wordt aangebracht op het staartbeen en is 100% onzichtbaar.

Plaatsing

Een definitieve verlenging van de staart vormt in de praktijk een te zware belasting voor de meestal zwakkere, kleine staart en kan daardoor afbreken. De Remi-staart voorkomt dit probleem: de staart van uw paard kan zonder extra belasting blijven doorgroeien. U plaatst de Remi-staart zélf op het moment waarop het nodig is. Het aanbrengen kost u ongeveer tien minuten, het verwijderen slechts vijf minuten.

Prijs

Al vanaf 115 Euro Incl. BTW is uw paard in het bezit van een Remi-staart. Voor dit bedrag koopt u al een zwarte deelstaart als aanvulling op de bestaande staart. Afhankelijk van de gewenste staartkleur kan de prijs iets veranderen. Natuurlijk ontvangt u van ons, nadat wij u wensen hebben doorgesproken, vooraf een vaste prijsopgave. In de prijs is dan onder meer inbegrepen: het aanleveren bij u op de stal en de persoonlijke instructie voor het aanbrengen en verwijderen van de staart. Binnen twee weken kunt u de Remi-staart al in uw bezit hebben en heeft u bij de volgende wedstrijd voor het exterieur weer meer kans op extra punten.

Ik vind het wel een goede zaak dat ze dit ook voor paarden doen.
En de prijs valt ook nog wel mee.

Groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:39

Tsjah, ik vind dat een paardeneigenaar het zelf moet weten. Ben er niet echt optegen zolang het paard er geen last van heeft maar zou het zelf nooit doen of aanraden.

Onder bepaalde omstandigheden kan ik het wel begrijpen. Bij een oficieele wedstrijd ofzo. Ziet er vaak wel wat netter uit.

MeiaLuna

Re: Staartverlenging wat vinden jullie daarvan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:43

zijn er geen foto's van zo een valse staart?en waar zou je dit dan moeten vastmaken zonder dat je het kan zien?

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:45

mijn paard heeft een mega staart, dus ik heb het gelukkig niet nodig, maar als hij zo'n klein zielig pluimstaartje had zou ik het denk ik wel doen.. want zo'n klein staartje heeft heel veel invloed op de schoonheid van je paard, en niet positief in dit geval..!
daarentegen kan een mooie volle, lange staart het paard weer een heel eind opfleuren als hij bijv. niet zo'n geweldige bouw heeft van zijn achterhand.. het lost een slechte bouw niet op, maar het camoufleert (of hoe je dat schrijft) wel.. en dat vind ik wle belangrijk op concours.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:50

Ik heb wel eens extentions gezet bij merrie´s waar de staart van opgegeten was door het veulen
Die lijmde of knoopte ik dan vast op bijna dezelfde manier als bij mensen.
Is altijd prima gegaan maar die staarten waren dus niet zwak maar gewoon aangevreten

Verder ben ik wel beniewd hoe hij vastzit want door knelling kan je weer meer haaruitval krijgen en zelfs afsterving van de staartwortel.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:56

ik vind het maar duur. meer als 100 euro!

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:40

Marja1988 schreef:
ik vind het maar duur. meer als 100 euro!

Ik zou het er wel voor over hebben als mijn paard maar een kort staartje zou hebben en het niet aangroeit.
Maar dat is ieders eigen beslissing.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:44

Als het paard geen hinder van ondervindt van de manier van bevestigen is een tail extension alleen maar van voordeel.

Een los te verwijderen staart is iig vaker te gebruiken en uiteindelijk goedkoper bij goede verzorging, dan estensions permanent te laten bevestigen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:43

Voor paarden die echt een te korte staart hebben vind ik het een uitkomst. De staart is een heel belangrijk onderdeel van het paard, niet alleen om vliegen mee weg te slaan maar ook als communicatie middel.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:50

develwife schreef:
Citaat:
Op deze plek bieden wij u de perfecte oplossing voor paard en eigenaar: de Remi-staart. De Remi-staart wordt
aangebracht op het staartbeen en is 100% onzichtbaar.

Is het vergezocht als ik denk €100,00 euro is erg veel geld voor een 100% onzichtbare staart.

Aangebracht op het staartbeen?????? Niet aan de (resterende) staartharen?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:36

Da's een goeie.......

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:50

op mijn stage deden ze het ook bij de paarden..
en ik kon merken dat een mooie volle staart een paard dat al mooi is maar door een klein staartje vrij iel.. door zo'n dikke staart echt een beauty word

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:38

staart verlenging is toch alleen maar voor keuringen enzo? omdat het heel duur is, veel werk en het groeit er zo weer uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:39

Afbeelding

Afbeelding

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:40

wauw wat een verschil echt mooi
gelukkig heeft mijn paard van nature zo'n staart

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:55

het kan voor keuringen.. het gaat er inderdaad misschien wel snel weer uit maar je kunt hem er zelf weer in zetten en eindeloos weer blijven gebruiken dus je betaald eenmalig voor de staart en alleen de kosten voor het inzetten ( als je dat zelf niet wilt/kunt)

alleen bij volbloedjes word het niet gedaan. het stoort hun evenwicht. omdat de pony/paardjes hun staart dan te zwaar word om te dragen en hun staart naar beneden gaat hangen inplaats van de staartwortel omhoof. ik mocht het toendertijd niet bij mijn pony doen. erg jammer de echte argumenten ben ik vergeten dit is nog wat ik er van weet.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:44

t had wel wat geweest vorr czarina (de vorige pony van ruurdsje)

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:27

Ik zou het wel doen, het paard heeft er geen last van en het oogt veel mooier en verzorgder. Ook in de zomer is het fijn voor het paard want met zo een kort staartje kan hij amper vliegen wegjagen

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:37

Ik vind het ook mooier. Ik ken een haflinger en die was z'n staart ook kwijt door een ander paard. het staat veel mooier

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:41

De buurman van mijn heeft op concours ook altijd zo'n onzichtbaar geplaatste staat. Het beeld veranderd zeer positief, en je ziet er niets van!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:45

Perla schreef:
t had wel wat geweest vorr czarina (de vorige pony van ruurdsje)

cserina droeg de staart altijd hoog dus dat was niet geschikt geweest.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:58

Op mijn vorige stal was van een van de paarden door een ander paard de staart echt helemaal kortgevreten.. In zo'n situatie zou ik op wedstrijden wel zo'n nepstaart gebruiken, want anders lijkt het net of je met een veulen rijdt.. Misschien krijg je er ook wel minpunten voor voor verzorging..